Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:Miksi lapsia tehdään jos lastenhoito "ei ole mun juttu"??![]()
Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:Miksi lapsia tehdään jos lastenhoito "ei ole mun juttu"??![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja raksmaitaks:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja raksmaitaks:Alkuperäinen kirjoittaja RouvaElohopea:Mun mielestä kyllä esim. 10kk ikäisen hoitoon vienti on liian aikaista, ehdottomasti. Sen ikänen ei vielä edes hahmota että on oma erillinen ihminen, on niin kiinni äidissä/isässä vielä. Mut jokainen tyylillään. Siis omiani en olis voinu kuvitella sen ikäsenä hoitoon vieväni, tai jos kolmas tulis kyllä parivuotiaana vois vasta harkita.
En voisi minäkään kuvitella, mutta oon kyllä myös sitä mieltä että ne äidit jotka niin tekee, tekevät sen raskaasta syystä. En ainakaan usko että sellaista äitiä on olemassakaan joka vapaaehtoisesti vie alle vuoden ikäisen lapsen hoitoon. Tai sitten mä olen itse sinisilmäinen idealisti
:saint: .
Kyllä mä tunnen monia äitejä, jotka ihan vapaaehtoisesti ja omasta halustaan vie alle vuoden ikäisen lapsen hoitoon!
Mutta tiedätkö heidän syitään? Tuntevatko he sitten että lapsi on jo tarpeeksi iso menemään hoitoon, vai haluaako itse palata työelämään? Vaikka pyrinkin olemaan suvaitsevainen ja ymmärtää aina muiden pointin, niin tuo alle vuoden ikäisen lapsen hoitoon vieminen ilman painavaa syytä on kyllä sellainen jota ei pysty ymmärtämään.
No esim. yhdellä kaverilla oli syynä, että haluaa säilyttää elintason(!!), ihan hyväpalkkainen mies hänellä, joka varmasti ois hyväksyny (ehkä jopa toivonu) kotiinjäämisen, mut äiti halus "tienaamaan omaa rahaa", toinen pätkätyöläinen halus mennä taksisn töihin jo ennen ä-loman loppua, ettei jää ilman duunia ä-loman loputtua (aika epätodennäköistä hoitoalalla täälläpäin)
Eli kyllä selkeesti äidin oma valinta, mut jokainen tyylillään, ite en veis vielä noin pientä hoitoon!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Itse vein alle 1v lapsen hoitoon. Syynä, että toinen vaihtoehto elää velaksi. Aika kurjaa nostaa lainaa lapsen vaippoihin ja ruokaan. Jos en olisi mennyt äitiysloman päätyttyä töihin, olisi tuloina ollut miehen opintoraha ja oma kotihoidontuki. Emme olisi eläneet, koska miehen opiskelustakin aiheutui ylimääräisiä kuluja , mm. matkakuluja ym.
Jokainen varmasti ajattelee lastensa parasta. Mielestäni lapsille ei ole myöskään hyväksi, että vanhemmat elävät velaksi, jos mahdollista on elää myös palkkatuloilla. Velkaa kun kertyy myös siinä vaiheessa, kun ostetaan oma asunto ym.
Tuo äitiysloma olikin elämäni ainoa loma lapsuuden jälkeen. 15-vuotiaasta saakka kesät töissä tai opiskelua ja myöhemmin kuopuksen äitiysloma täyttä työtä jo, kun isompi ei nukkunut enää päiväunia. Eli mistään en ole koskaan niin nauttinut kuin esikoisen äitiysloma -ajasta. Mistään itsekkässät syystä en töihin mennyt, ainaostaan maksaakseni vuokran ja ruokkiakseni lapseni. Yhden pienen kanssa kotona oli ihanaa ja täyttä lomaa työssäkäyntiin tai kahden lapsen hoitamiseen verrattuna.
Alkuperäinen kirjoittaja raksmaitaks:Alkuperäinen kirjoittaja RouvaElohopea:En voisi minäkään kuvitella, mutta oon kyllä myös sitä mieltä että ne äidit jotka niin tekee, tekevät sen raskaasta syystä. En ainakaan usko että sellaista äitiä on olemassakaan joka vapaaehtoisesti vie alle vuoden ikäisen lapsen hoitoon. Tai sitten mä olen itse sinisilmäinen idealisti
:saint: .
Ihan vapaaehtoisesti vein esikon 10kk pph:lle, ja hyvillä mielin. Ei olla kukaan siitä kärsitty.
Esikko sai olla myöhemmin kaksi vuotta kotona, kun kuopus syntyi, ja kohta taas, kun kolmas syntyy.
Itse halusin töihin välillä, oikein mukavasti on sujunut ja olen tyytyväinen ratkaisuihini.
Ja kannattaa muistaa, että muualla maailmassa ei tunneta edes 9kk äitiyslomia, paljon pienempänäkin menevät, ja käsittääkseni ihan ihmisiksi kasvavat. =)