Kotihoidontuen HOITOLISÄSTÄ kysymys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitollinen äiti, jos joku laskis ton mulle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitollinen äiti, jos joku laskis ton mulle

Vieras
Mieheni bruttotulot n. 2100e/kk. Minkä verran saamme hoitolisää?? Kun en ymmärrä tota kelan laskukaavaa siihen...

T. Kolmen lapsen äiti

Eikös ne ota sitä laskiessa huomioon myös sun tuloista jotain ja miehen kesälomarahoja? Itse tullut siihen tulokseen, että kela saa aina eri summan kuin mitä itse ois laskenut ja aina pienempään suuntaan. :kieh:

Kyllä noilla tuloilla saa, jos on kolme lasta. Mekin saatiin vaikka oli yksi lapsi ja miehen bruttotulot n. 2900 ? noin 30 ?. Meillä tuloraja oli 3219 ? ja teillä on enemmän, jos teillä on alle kouluikäisiä lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Katjuska-78:
Eikös ne ota sitä laskiessa huomioon myös sun tuloista jotain ja miehen kesälomarahoja? Itse tullut siihen tulokseen, että kela saa aina eri summan kuin mitä itse ois laskenut ja aina pienempään suuntaan. :kieh:

5% ne laskee kuukausiansion päälle siinä on ne lomarahat

Alkuperäinen kirjoittaja Katjuska-78:

joo, kun hakee jotain tukea mikä perustuu tuloihin (esim. äippäraha tms) lasketaan tulot jotenkin huomattavasti pienemmäksi ja kun taas pitäis jotain ns. saada niin lasketaan tulot huomattavasti korkeammaksi...

Alkuperäinen kirjoittaja :
Kyllä noilla tuloilla saa, jos on kolme lasta. Mekin saatiin vaikka oli yksi lapsi ja miehen bruttotulot n. 2900 ? noin 30 ?. Meillä tuloraja oli 3219 ? ja teillä on enemmän, jos teillä on alle kouluikäisiä lapsia.

Kaikki alle kouluikäisiä.

Yhteistyössä