kotihoidontuki ja työssä käynti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keiju84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja tulipa vain mieleen:
Voiko muuten kotihoidontukea saada, jos vaimo työtön ja mies töissä, mutta hakisi silti kotihoidontukea? Lapset siis kotona tietysti...Mutta voiko se mies saada sitä tuossa tilanteessa?

Mun mielestä kotihoidontuki vähennetään työttömyyskorvauksesta.

Mun mielestä kahta etuutta ei voi nostaa yhtä aikaa.
Olen ymmärtänyt, että joko tai: tytön työnhakija, tai sitten kotihoidotuella.

Mutta se, että isä olisikin kotihoidotuella ja nostaisi etuutta ja lapsia hoitaisi kotona äiti ja nostaisi työttömyyskorvausta.. hmm. Kannattaa soittaa kelaan ja kysyä. Ehkä siihen vaikuttaa sekin, saako tökärit kelasta vai liitolta. ??? mutta soitapa ja kysy kelasta niin saat oikean vastauksen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Voiko muuten kotihoidontukea saada, jos vaimo työtön ja mies töissä, mutta hakisi silti kotihoidontukea? Lapset siis kotona tietysti...Mutta voiko se mies saada sitä tuossa tilanteessa?

Mun mielestä kotihoidontuki vähennetään työttömyyskorvauksesta.

Mutta kun ei se mies saa työttömyyskorvausta, koska on töissä. Multa(vaimo) toki vähennettäis.

Vähennetään vissiin silti saa työttömyyskorvausta kumpi tahansa.

Entäs vaikuttaako hoitorahalla oleminen mahdolliseen ansiosidonnaiseen? Eli jos sut irtisanotaan työhönpaluun jälkeen, lasketaanko hoitorahan aikana maksettu raha osaksi tulevaa ansiosidonnaista?

mulla ainakin kotihoidon tuki vain 217e kun siitä on verot poistettu. on kiinni siitä et mies tienaa sen verran hyvin. ja sit taas toinen lapsi 4v ja kunnallisessa päiväkodissa. eli siitä en saa kun elatusmaksut ( edellisestä liitosta) miettinyt vaan että miten uusi puolisoni on vastuussa 4v hoitomaksuissa? vaikka avoliitossa ollaankin. on niin väärin kun itse tienaan tälllä hetkellä n.500e (elarit, lapsilisä ja kht) ja pitää vielä maksaa pojan päivähoidosta ylin maksuluokka (233e). juu ja poika siis hoidossa siksi että on adhd epäily ja erittäin vilkas ja tarvitsee aktiviteetteja päivät pitkät. muuten oliskin kotona. no tulipahan tähänkin purettu tunteita...ärsyttää vaan kun pulsuja kyl hellitään ja maksetaan kaikki ja sit itse yrittään vähän antaa valtiolle takaisin niin heippa hei!

Yhteistyössä