Kotihoidossa olevat lapset ja päiväunet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kippuravarvas

Vieras
Meillä esikoinen 3v lopetti päiväunensa n.viikko sitten. Nukkuu yössä 12h, varmaan riittää? Menee siis nukkumaan n.klo 20 illalla ja herää klo 8.

Mietin että miten te muut teette?

Mulle neuvottiin että pitäis herättää poika aikaisemmin että menis päiväunille mutta mä en jotenkin viitti... :snotty:

Pidetään kumminkin pieni lepohetki päivällä lukien tms.

Eiköhän se lepohetki 3-vuotiaalle kotihoidettavalle riitä. Kotona ei ole sitä isoa lapsiryhmää väsyttämässä lasta vaan normaali, hallittavankokoisempi kotiarki.

Meidän vajaa 3v nukkuu 2-3h päikkärit. Nukkuu yöllä 20:30-6:30, joten meilläkin tulee yhteensä tuo 12-13h/vrk. Telmitään ulkona aamupäivisin pari tuntia, joten tarvitsee päikkärit.

Meillä kohta 3v. nukkuu 21-08 ja sitten päikkärit 14:30-16:30. Ilman päikkäreitä ei vielä pärjää mitenkään päin, mutta ei tuo nyt tavatonta ole että tuon ikäinen pärjäisikin ilman päikkäreitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Meillä esikoinen 3v lopetti päiväunensa n.viikko sitten. Nukkuu yössä 12h, varmaan riittää? Menee siis nukkumaan n.klo 20 illalla ja herää klo 8.

Mietin että miten te muut teette?

Mulle neuvottiin että pitäis herättää poika aikaisemmin että menis päiväunille mutta mä en jotenkin viitti... :snotty:

Pidetään kumminkin pieni lepohetki päivällä lukien tms.

Meillä 3v ei ole nukkunut enää vuoteen päiväunia. Nukkuu öisin 21:30 - 8:30. Näyttää riittävän unet.

meillä on molemmat pojat lopettanut päiväunet 1v6kk ja illalla menevät nukkumaan 19.30 ja heräävät 6.45-7.30 ja koska saavat aamulla nukkua niin pitkään kuin haluavat niin uskon että ne itse tietää mikä riittää ja heräävät kun ovat virkeitä eikä meillä oo väsymyskiukkua ilmennyt.

2v 3kk iässä jäi meillä päikyt.. kun pikkuveikka vetelee unia kuten nyt, tyttö leikkii huoneessaan ja saa katsoa jonkun piirretyn.. ja äiti saa omaa aikaa. :D
Yöunet 11-12h riittävät.

Lapset nukkuu, kun tarve on. Muistan kun pikkuiseni kypärä painui selkääni pyöräilessä. Meillä on myös vähän hassut ajat ollut, kaksi nuorempaa harvoin nukahtaa ennen 11- 12 illalla. Niin noista isompi on jo 17 vuotta ja hyvin pärjännyt elämässä esim.koulussa yms.

Meillä on kotihoidossa olevat lapset lopettaneet päiväunet n.2,5v. En ymmärrä, miksi pitäisi väkisin nukuttaa. Meidän 3,5v ja 5v nukkuvat 20-8 ja ekaluokkalainen 20-7.30.