V
"vieras"
Vieras
Missä maissa lapset voivat paremmin kuin Suomessa?
No esim. siellä Hollannissa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Missä maissa lapset voivat paremmin kuin Suomessa?
Mä luulen että jos kotihoidontuki poistettais niin ne samat kouluttamattomat ja huonosti koulutetut äidit joilla ei oo työpaikkaa tiedossa/jotka ei halua tehdä töitä,siirtyisivät sitte vaan muidrn tukien saajiksi(työttömyystuet,toimeentulotuki). Ja jos töitä ei oo ees nykyisille työttömille niin miten ne kaikki tällä hetkellä kh tukea saavat naiset sitte töitä sais?
Koska kotihoidontuki on eräs yhteinen nimittäjä maahanmuuttaja- ja päihdeäitien kohdalla, ajetaan alas kotihoidontuki ja saadaan aikaan - mitä? Tämäkö muutos yksin raitistaa päihdeäidit ja vaikuttaa myönteisesti maahanmuuttajaäitien työllistymiseen ja yhteiskuntaan integroitumiseen?
Ehkä lakkaisi kannustamasta tekemään lisää lapsia kun uusi vauva ei enää takaakaan mahdollisuutta jäädä kunniallisesti kotiin seuraavaksi kolmeksi vuodeksi? Joku joka ei oikein tiedä mitä tekisi voikin sitten löytää motivaation opiskeluun tai töihin. Sitten on tietty ne ketkä ei kuitenkaan tekisi mitään, jäävät sitten kotiin muilla verukkeilla.
Tai sitten kannustaisi pykäämään vauvan joka vuosi, kun äitiys- ja vanhempainvapaan sa sentään olla kotona vauvaa hoitamassa.
Alkuperäinen kirjoittaja krääh;28242634:Kotihoidon tuki on salonkikelpoinen oikeutus vetää lonkkaa kolme vuotta...
Mä olen kotihoidon tuella jo kolmannen lapsen kanssa, eikä kyseinen, suuruudeltaan haistapaska -luokaa olevaa tuki vaikuta perheemme päätökseen hankkia lapsia. En ymmärrä miten se on vapautus vastuusta oman elämän suhteen, päin vastoin, lasten hoitaminen kotona vaatii vastuunkantoa niin itsestään kuin lapsista. Täytyy pitää itsensä kunnossa jotta jaksaa tarjota lapsille hyvän kasvuympäristön. Se ei ole missään nimessä velttoilua tai maleksimista. Ei ole mikään salaisuus että töihin lähdetään kun ei enää kestetä kotivanhemmuutta, "pää leviää". On ok että pää leviää omien lasten kanssa, eikö niin? Pakko päästä töihin. Asian voi naamioida myös taloudelliseksi seikaksi tai lapsen sosiaalistumistarpeeksi, jotta saa kakarat jaloistaan ja pääsee töihin lomalle.
Kuka hankkii lisää lapsia kotihoidon tuen varaan? Sehän on vähemmän kuin työmarkkinatuki, juuri ja juuri pärjää ja välillä on laitettava paikkaa paikankin päälle. Jonkun mielestä se on niin hyvä etuus että kannattaa jäädä kotiin? Eiköhän ennemmin kannata jäädä työttömäksi eikä hankkia lapsia. Saa enemmän rahaa eikä tarvitse hoitaa lapsia. Minä saan vähemmän tukia kuin vastaava työtön äiti ja siitä pitäisi nyt syyllistyä? Yhdelläkään perheeni jäsenistä ei ole minkään valtakunnan diagnoosia, sosiaaliasiakkuutta, tukiperheitä, yksinhuoltajuutta tai muuta sotkua. Tulemme varmasti halvemmiksi yhteiskunnalle kuin moni muu, joka nostelee erilaisia yh-tukia tai tarvitsee sosiaalipalveluja. Ja näitä on paljon. Useimmat ihan työssäkäyviä ns. hienompia ihmisiä joilla mukamas on varaa katsoa alaspäin kotiäitiä.
Nyt lähtee halvalla! Minä tarjoan kotihoidon tuen avulla yhteiskunnalle tasapainoisia, terveitä tulevia veronmaksajia. Suorastaan vituttaa rinnastus päihdeäiteihin.