kotihoitotuki asiaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marjamaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marjamaa

Vieras
iltaa kaikille!!!
olen ollut tosi allapäin koko päivän,olen itse työtön ja haen työtä,hain viime syksynä jo hoitopaikkaa tytölleni ja olin laittanut maaliskuun alusta tyttö tulee tarhaan,kävin kysymässä mihin kunnan päiväkotiin hän pääsee ja vastaus oli että vasta kesäkuun alusta löytyy hoitopaikka hänelle.
nyt ollaan perheen kanssa mietitty ja päätetty että anoppi jää 2,5kk tytön kanssa kotiin ja mä voin lähteä töihin heti kun saan työpaikan mutta kysyn nyt että mitä tukea voin hakea,yritin tossa kelan sivuja katsoa ja lukea mutta ovat kyllä täyttä hepreää ei tavallinen maalla asuva saa siitä selvää.
jos joku tietää niin olisi kiva saada lisää infoa?
kiitoxia etukäteen!!!!!

Pidätte sen kotihoidon tuen. Se ei ole korvaus siitä, että vanhempi ei ole töissä, vaan korvaus siitä, että lapsi ei ole kunnallisessa päidähodossa. Annatte sen ja jotain päälle anopille ja se on sillä selvä.

Mutta kunta on velvollinen tarjoamaan 4 kk hakemuksen jätöstä paikkaa. Eivät voi sanoa, että kesäkuussa löytyy paikka. Kunta tiukille tässä asiassa.

saan liitosta nyt päivärahaa,voinko hakea jo valmiiksi kotihoitotukea meille vai vasta sen jälkeen kun olen aloittanut työt?kuinka nopeasti ne maksaa tuen kelasta?

Alkuperäinen kirjoittaja Sini:
Voit anoa yksityisen hoidon tukea sille ajalle kun anoppi hoitaa lasta.

Ei voi. Yksityisenhoidontuki on tarkoitettu yksityiselle hoitajalle eli siis yks. päiväkodille tai pph:lle ja tuki maksetaan suoraan hoitajalle.

Yhteistyössä