Kotisiivous -apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt yh-äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt yh-äippä

Vieras
Hei, olen rättiväsynyt yh-äiti joka kaipaa apua, en jaksa enää... auttakaa te!

Mistä saa edullista kotisiivousta? suositteletteko jotain hyvää firmaa? tai luotettva yksityinen henkilö? ei ole liika euroja niin edullinen pitää olla. Paljonko pitää yleensä maksaa?

Mistä voi saada apua ja MITEN? muuta apua saatavan?

Asumme pk-seudulla, itähelsingissä.

Kiitos jo etukäten avustanne.

ei jaksa enää...

Voi sinua. Tiedän tunteen, olen itsekin sinkkuäiti. Kunpa asuisimme lähempänä niin tulisin ja moppaisin = ) Nyt voin vain toivottaa kaikkea hyvää pienelle perheellesi ja sulle jaksamista !!

[QUOTE="vieras";23461290]Kannattasko sun ehkä hakea apua johonkin muuhun kuin siivoamiseen???[/QUOTE]

Voi, kaunis kiitos sinulle, kylläpä piristyin nyt... oliko toi nyt ihan tarpeellinen kommentti? Etkö ymmärrä että tiedän kuinka säälittävä olen jo ilman tuollaisia turhia ja ilkeitä kommentteja. Luuletko että kysyn ihan huvin vuoksi? olet naurettavan pieni ihimen kun potkaset jo maassa makaava...

Mun kaveri käyttää Sopulin siivousta, ja on tyytyväinen. En tosin siis itse tunne ko. firmaa.

Sen haluan sanoa, että ole itsellesi armollinen. Et voi jaksaa kaikkea reippain mielin, pienen lapsen yh-äidin kumppani on väsymys, eikä sille voi mitään. Koita ammentaa voimia pienistä asioista, ja kehu itseäsi mielessäsi joka päivä, aina kun jaksat ja klaaraat jotain. Liian usein oma mieli jää vellomaan väsymykseen ja niihin asioihin, joita ei saa tehtyä tai jotka menivät pieleen - ja ihan huomaamatta kiitävät ohi ne asiat, jotka menivät hyvin, jotka osaat, jolloin löysit itsestäsi vielä hipun voimaa ja hoisit homman.

Helsingin kaupungilla on tukea ja kotiapua lapsiperheille, kopipeistaan tähän nettisivun, josta löydät Itä-Helsingin toimipisteiden yhteystiedot:

http://www.hel.fi/hki/sosv/fi/Perheiden+palvelut/palvelut/varhainen_tuki

Mun yks ystävätär saa näiltä kaupungin perhepalveluilta apua joka viikko, 2h kerrallaan. Kotiavun työntekijä tulee sen luo, auttaa kotihommissa tai vahtii lapsia, jotta äiti saa hetken hengähtää. Ja täääiti on siis myös yh, eikä sillä ole mitään muita "ongelmia" tmv., tarvitsee vain apua kun on kaksi lasta eikä nk. tukiverkkoa tässä kaupungissa.

VOIMIA!

Moi!
Oletko maininnut neuvolasta asiasta?
Meillä oli tilanne, jossa tarvitsin ulkopuolista apua vauvan kanssa. Perhetyöntekijä kävi kerran, aikoja oltiin varattu enemmänkin mutta sairastelun vuoksi ppt ei päässy tulemaan. Kaupunki antoi meille palvelusetelin, jolla saan tilata 24h apua valitsemastani yhtiöstä. Kapunki korvaa 24€/h palvelusta, itselle jää maksettavaksi loput (n. 6€/h). Rohkeasti neuvolassa vaan puheeksi, parempi pyytää apua ajoissa ennenkun tilanne käy hankalemmaksi. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja yh-äippä;23461332:
Voi, kaunis kiitos sinulle, kylläpä piristyin nyt... oliko toi nyt ihan tarpeellinen kommentti? Etkö ymmärrä että tiedän kuinka säälittävä olen jo ilman tuollaisia turhia ja ilkeitä kommentteja. Luuletko että kysyn ihan huvin vuoksi? olet naurettavan pieni ihimen kun potkaset jo maassa makaava...

Potkis potkis..
Öö, mitä pahaa kommentissa sitten oli? Mun mielestä olisi vaan viisaampaa hakea ehkä pitkäkestosempaa apua kun vaan siivousta. Sähä masennut heti uudestaan kun kakarat sotkee paikat sekunnissa uudestaan.
Joo, ehkä pieni ihminen joka pystyy ajattelemaan myös eteenpäin..

Hei
jokaisella lapsiperheellä on mahdollisuus pyytää ja anoa kuntansa sosiaalihuollosta konkreettista työtä tekevää kodinhoitoapua perheensä tilanteeseen. Sosiaalihuoltolaissa nämä kunnallista kotipalvelua annettavat tilanteet on lueteltu mm. sairaus, vamma, synnytys, perhetilanne, rasittuneisuu, jne. Eli kirjallisesti tai soittamalla sosiaalihuoltoon saat valituskelpoisen päätöksen perheellesi annettavasti konkreettista työtä tekevästä kodinhoitajasta. Jos päätös on kielteinen siitä on aina mahdollisuus valittaa. Voimia-

Toivottavasti kukaan ei tunne huonommuutta, kun ei itse jaksa siivota. Tai kun ei vaan huvita. On sen verran edullista palvelua, että suosittelen tosiaankin ostamaan, jos yhtään tuntuu ettei itse jaksa.

Tuolta löytyy kootusti tietoa kotisiivouksen teettämisestä: www.kotisiivous.info.Laskurilla voi tarkistaa paljonko vähennyksen jälkeen jää itselle maksettavaa. Voipa tuolta pyytää tarjouksenkin ainakin pk-seudulle (www.kotisiivous.info/helsinki).

Uusimmat

Yhteistyössä