Kertokaa!!! Mistä voin soittaa TURVALLISESTI apua jos en enää kipeänä jaksa hoitaa kipeitä lapsiani??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yh pulassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yh pulassa

Vieras
Kirjoitan nyt jo valmiikis jos tulee tilanne niin pahaksi!!! Mahataudissa ollaan! 2,5v aloitti ykäämisen keskiviikkona ja on jo vähän rauhoittunut, mutta kiukkuinen ja kaipaa seuraa ja edelleen vatsa ripulilla eli mun pitää huolehtia senkin terveydestä! Sitten 1v aloitti eilen ja tosi rajuna ja jatkuu yhä, nyt ei enää ihan niiin rajuna!!! Juo onneksi hyvin Osmosalia, mutta ei nuku kuin lyhyitä pätkiä ja olen huolesta soikea. Pirteä on kuitenkin. Itselläni alkoi pari h sitten ja tooosi rajuna. Tulee molemmista päistä ja oon ihan puolikoomassa jo nyt. :(

Mistä voin soittaa apua jos en enää jaksa hoitaa lapsia itse kipeänä? Sosiaalitoimisto pelottaa!!! Mulla on 2000 euroa säästössä pahanpäivän varaa eli jos ei ilmaisista vaihtoehdoista löyty turvallista niin ttei tartte pelätä lastensuojelun kouriin joutumista niin sit maksullista kiitos! Mistä?

Väsyttää niin et taju meinaa mennä tätä kirjoitaessa. Tuun hetken päästä kattomaan ja pistän teijän vastauksia ylös!

Kannattaisiko soittaa jo valmiiksi edes jollekin tutulle, jotta tietää missä mennään, jos vaikka pökräät sinne niin osaa olla huolissaan. Ja lisäksi, jos on noro ja paha niin tarvittekohan sairaalahoitoa ihan? Älä pelkää mitään huostaanottoja, on luonnollista ettei tuossa tilanteessa jaksa kovin hyvin! Tsemppiä!

Jos ja kun sulla kerran on varaa palkata lastenhoitaja itse, niin otat MLL-hoitajan.

Toinen vaihtoehto on, että sosiaalitoimiston kautta tulee perhetyöntekijä, tai MLL-lastenhoitaja (en muista oikeaa nimeä, eri asia kuitenkin kuin nuo itsetilattavat hoitajat) hoitamaan lapsianne.

Itse olen käyttänyt MLL-hoitajaa ja sosiaalitoimisoa lastensuojelun tukitoimenpiteenä, eikä pelota. Emme ole millään tavalla ls-asiakkaina siksi, että olen joskus ollut niin kipeä, etten ole kyennyt lasta hoitamaan. Jos en olisi apua pyytänyt, niin silloin varmaankin olisin ls-asiakkaana.

jos olisin mll hoitaja niin en kyllä sillä tuntipalkalla suostuisi siihen että mern vatsatautiseen perheeseen.

Yleensä tuollaisissa tilanteissa lasten isä tai muut omaiset auttaa.

Neuvolan kautta voit saada perhetyötä mutta epäilen että viikonloppua vasten ei sellainen järjesty.

[QUOTE="koppis";27814557]En tiedä, mutta ei kai MLL tule hoitamaan vatsatautisia etteivät itse sairastu. Noro voi tarttua terveistäkin lapsista vielä ainakin vrk taudin jälkeen.[/QUOTE]

Kyllä tulee. Ainakin meillä on nimenomaan silloin ollut MLL-hoitaja, kun olin vatsataudissa ja tärisin sängynpohjalla.

Mä ehdottaisin, että soitat jollekin kaverille/tuttavalle siinä lähistöllä. Kerrot tilanteen ja pyydät apua, jos et nyt heti, niin huomiseksi. Tai lupaa ainakin soitta tms, että joku tietää siellä vähän pitää "silmällä". Mä olen löytänyt apua ihan odottamattomilta tahoilta, kun olen sitä tukiverkottoman kysellyt. Nyt vaan puhelin käteen ja puhelinluettelon silmäilyä "silläsilmällä"

[QUOTE="Heh";27814548]Ihanko uteliaisuuttasi kysyt, vai ajattelitko että kommenttisi ehkä auttaisi aloittajaa hänen ongelmassaan: "ai juu vitsi, eipä käynyt mielessäkään että pyydänpä lapsen isän apuun!"

:D[/QUOTE]

Jos on niin kipeä että on järki sumentunut eikä tule ajatelleeksi... :D

Riippuu missä asut.
Meilläpäin (itä-suomi) on resurssit sellaiset et tuossa tilanteessa tarjotaan avuksi sossusta kiireellistä huostaanottoa, perhetyöntekijöitä ei ole noihin tilanteisiin, eikä muutakaan apua. Tästä siis kokemusta useampi tapaus.
Toki huostaanotto on väliaikainen ja vain sen aikaa kunnes äiti paranee mutta jäähän se papereihin, ja toisaalta, ei ne sua hoida/ruoki tuossa tilanteessa.
Kun taas esim. Tampereella on perhetyöntekijöitä ollut paljon vähempäänkin tarpeeseen, joten siellä apu kyllä löytyy varmaan ihan sossun kautta.
Sinne sossuun voi toki soittaa ja kysyä kuinka asia hoituu teidän kaupungissa.
Mll:stä kysyisin kans jos kerta rahaa on, sit kaikki sukulaiset sun muut tutut läpi jos joku tietäis jonkun joka tulis korvausta vastaan avuks.Ja toki seurakuntaankin vois soittaa, jos ne tietäis jonkun vapaaehtoisen auttajan. Nuo kaikki viralliset tahot tietty paremmin onnistuu arkena.
Joku ensikoti/turvakotikin vois olla soittamisen arvoinen, en tiedä miten niissä toimitaan mut ei kai se kysyminen haittais.

Noro voi tarttua 2 viikkoakin. (Ei sinänsä nyt liity tähän mutta mainitseen nyt kun joku tuolla vuorokaudesta puhui..)

Soita kaikki läheiset läpi. Sekin helpottaa kun tietää, että voi soittaa jonkun avuksi jos oikeasti meinaa taju lähteä.
Meillä oli noro 2 vuotta sitten ja oli tosi raju. Onneks mä sairastuin ennen miestä ja olin jo jotenkin pystyssä kun hänelle nousi kuume ja alkoi oksentelu ja ripuli. Lapsen kanssa käytiin pari kertaa päivystyksessä kun oksensi ja ripuloi viikon. Oli pitkiä vuorokausia ne.

Isot tsempit sinne, toivottavasti saatte apua!

Paikkaknnasta tosiaan riippuu. Tampereella saa kodinhoitajan vaikka kotiäidin lääkärikäynnin ajaksi lapsia hoitamaan. Meillä on ollut kodinhoitaja kun olen ollut kipeänä. Maksoi muistaakseni 10€ puoli päivää ja 20 € koko päivä. Helposti sai muutamassa päivässä hoitajan, kun kunnalta kyseli. Ei oltu todellakaan lastensuojelun asiakkaita.

Kirjoitan nyt jo valmiikis jos tulee tilanne niin pahaksi!!! Mahataudissa ollaan! 2,5v aloitti ykäämisen keskiviikkona ja on jo vähän rauhoittunut, mutta kiukkuinen ja kaipaa seuraa ja edelleen vatsa ripulilla eli mun pitää huolehtia senkin terveydestä! Sitten 1v aloitti eilen ja tosi rajuna ja jatkuu yhä, nyt ei enää ihan niiin rajuna!!! Juo onneksi hyvin Osmosalia, mutta ei nuku kuin lyhyitä pätkiä ja olen huolesta soikea. Pirteä on kuitenkin. Itselläni alkoi pari h sitten ja tooosi rajuna. Tulee molemmista päistä ja oon ihan puolikoomassa jo nyt. :(

Mistä voin soittaa apua jos en enää jaksa hoitaa lapsia itse kipeänä? Sosiaalitoimisto pelottaa!!! Mulla on 2000 euroa säästössä pahanpäivän varaa eli jos ei ilmaisista vaihtoehdoista löyty turvallista niin ttei tartte pelätä lastensuojelun kouriin joutumista niin sit maksullista kiitos! Mistä?

Väsyttää niin et taju meinaa mennä tätä kirjoitaessa. Tuun hetken päästä kattomaan ja pistän teijän vastauksia ylös!

ei kokemuksia mutta niiden pitäs auttaa eikä heti ruveta huostaanottoa.

Meidän pitäs perustaa hyvänteväisyys järjestö niille jotka pyytää apua ilman soskua. Sosku on näyttänyt osaamisen ja eikä osaa auttaa. Sinne pääsis ainostaan ne joilla on lapsia ja kokemusta kotona lasten kanssa olemisesta!

[QUOTE="vieras";27814681]ei kokemuksia mutta niiden pitäs auttaa eikä heti ruveta huostaanottoa.

Meidän pitäs perustaa hyvänteväisyys järjestö niille jotka pyytää apua ilman soskua. Sosku on näyttänyt osaamisen ja eikä osaa auttaa. Sinne pääsis ainostaan ne joilla on lapsia ja kokemusta kotona lasten kanssa olemisesta![/QUOTE]

jos tulis hakemaan soskun ammatti papereilla vois nauraa ulos työhaastettelusta.

Ok... Paikkakunta Vantaa.
Nyt tuntuu ehkä hieman paremmalta mut luulen et paljon on kiinni miten yö menee huominen jaksaminen! :(
Lasten isälle soitin, se on työmatkalla toisella puolella Suomea kuten usein ja kun mä itkin tilannetta niin saoi vaan että "Syytön mä siihen oon". Ei kuulemma todellakaan meinaa työmatkaa keskeyttää. Muistan taas miksi erosimme.
Appivanhemmat ehkä, mut asuvat aika kaukana ja suuttuivat erosta ja en ole ollut yhteyksissä sen jälkeen... Ei ihan ykkösvaihtoehto. Voi olla etteivät tuliskaan.
Mun äidillä on vakava sairaus ja sen takia ei saa saada tämmösiä tartuntatauteja! Isäni taas ei oo ikuna oikein lapsia hoitanut ja vois viedä tartunnan tuliaisina äidilleni.

MLL:n sivuilla on et hoitajan voi tilata ma-pe klo: 8-12.

Tämmönen ihana palvelu löytyi mut se on vain ma, ke ja pe, ei siis paljoo auta! :( :
http://www.vantaa.fi/fi/sosiaali-_ja_terveyspalvelut/lasten_nuorten_ja_perheiden_palvelut/lapsiperheiden_kotipalvelu

Ystäviä on, mutta heilläkin on pieniä lapsia ja aika pommin heille tekisin, en usko et edes suostuisivat....

Joku sosiaali- ja kriisipäivystyskin on, mutta se on varmaan just sitä että saapi huostaanottoa pelätä.

Kävi mielessä sekin, et jos uuvun niin mentäis sairaalaan? Ottaisko ne meidät sinne johonkin perhehuoneeseen? Siis vaikka vointi olis kaikilla melko ok.

Kauheeta!!! Kun ei kunnon apua tunnu saavan mistään!!! Kun paranenen niin selvitän tän asian jostan paremmin jatkoa varten!

Kiitos kun yrititte autaaa!

Vatsataudissa tuntuu siltä kuin se ei ikinä loppuisi, mutta onneksi se on yleensä nopeasti ohi menevää. Tsemppiä! Videot vaan pyörimään sille taaperolle ja koita jotain huonekaluja siirrellä niin, ettei yksivuotias pääse mihinkään vaaralliseen.
Kun olin itse vatsataudissa viimeksi, raahasin patjan olohuoneen lattialle ja makasin siinä. Yksivuotias tosiaan pyöri siinä patjan luona ja kolmevuotias katseli videoita. Aamulla tuntui, ettei päivästä selviä hengissä, mutta kyllä se sitten loppujen lopuksi meni ihan ok. Voimia!

Yksi vaihtoehto on ehkä soittaa ihan sairaalaan ja kysyä tosiaan pääsettekö johonkin vuodeosastolle tms.

Entäs kaverit, lasten kaverit , kummit, työkaverit.. Kyllä sieltä joku löytyy