Kotona 1,5v kanssa - mitä tehdä lapsen kans?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippäl
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippäl

Vieras
Jotenki tuntuu, että en osaa enää olla lapseni kans. Tuntuu että hän tylsistyy täällä minun kans. Itekki oon jotenki väsyny, en jaksa koko ajan höpöttää ja keksiä tekemistä. Pihallaki hankala olla kun karkaa koko ajan autotielle ja joka asiasta vaan kiukkuaa. Ja pihapiirissä ei oo oikeen muita lapsia mistä saada seuraa. Oon aina vaan haaveillu että haluun olla kotiäiti, mutta tuntuu että masennun näin. Ja kärsiikö lapsi tästä toimettomuudesta? Olisko hänen parempi olla jossain tarhassa tms ikätovereiden kanssa...
 
No me käydään srk perhekerhossa ja perhekahviloissa tapaamassa muita ihmisiä. Ja lähileikkipuistoon mennään rattailla. Ei sitä äidin tarttekaan koko aika höpöttää lapselle. Mutta ymmärrän kyllä jos välillä väsyttää olla vaan kotona...
 
Jään kohta äippälomalle, mutta muksu 1v 3kk jatkaa pph:lla 10pv/kk. Tämä juuri sen takia, että meillä ei ole lapsiperhetuttavia, joiden luona voisi vierailla, olen myös huono keksimään viihdykettä, lähistöllä ei ole puistoja tai muutakaan ajankulua. Poju kun tykkää kovasti leikkiä muiden lasten kanssa ja viihtyy porukassa.
 
Mie oon kotosalla nyt himpun verran yli 2 v:n kanssa ja aika lailla haipakkata ulkoilu...
Uhmis iski ja ei tunnu uskovan taas mitään :ashamed:
Myö kotosalla piirrellään,maalaillaan sormiväreillä ja muovaillaan.
Myöskin rakennellaan duploilla jne.
Tää meijän tapaus on oikea vauhti-ville ja koko ajan pitäs olla jotain touhuttavaa,muuten alkaa töllön työt :o
Pojalle on haettu pväkotipaikkaa,kun ja jos lähden uutta ammattia opiskelemaan loppusyksystä.
Toisaalta ihan hyväkin jotta saa ikäistään seuraa päikkärissä,mutta toisaalta en mie vielä raaskis laittaakkaan pikkumiestä hoitoon :/ ,tosi ristiriitasta...
 
Miksi pitää koko ajan keksiä tekemistä varta vasten lapselle? Eikö hän tee siinä mukana kun vaikkapa laitat ruokaa tai pyykkejä? Ettekö käy missään puistossa tai muuten vaan kauempana kotoa?

Minusta tuntuu että aika loppuu kesken välillä tuon 1,5 vuotiaan kanssa, kun hänen kanssaan tekeminen on vähän hitaampaa kuin ilman lasta tekisi.
 
En yhtään ihmettele, jos niin sanotusti pää meinaa levitä, jos on päivästä toiseen taaperon kanssa kaksistaan kotinurkissa ilman, että lapsella ja itsellä on muuta seuraa. Ja vielä piha tuollainen, että joutuu lasta jatkuvasti kieltämään.

Missä päin asutte? Olisiko siellä jotain perhekerhoja, muskaria, leikkipuistoja tai jotain missä on muitakin lapsia? Piristävät molempia, kun näkee muita ihmisiä ja pääsee välillä muuallekin.

Tai löytäisitkö jotain äitikaveria, jonka luona kyläillä?

Ja löytyisikö lähialueelta mitään, minne voisitte tehdä retkiä? Metsä, puisto? Hoplop tai kotieläinpiha? Tai vaikka kävisitte joskus ihan kauppakeskuksessa: Shoppaillessa sentään näkee muita ihmisiä ja muuta "ympäristöä". Mä käyn välillä ihan tarkoituksella ostoksilla paikoissa, joissa on esim. McDonaldsin leikkipaikka tai iso kauppakeskus, jossa lapsen voi päästää välillä juoksemaan. Ei kuulosta varmaan kaikkein kehittävimmältä, mutta eihän nyt joka ikisen päivän tarvitse olla samanlainen.
 

Yhteistyössä