Kotona tylsää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja momisabitbored
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oletko kertonut miehellesi mitä mieltä olet asiasta ja millaisia katkeroitumisen tunteita se sinussa aiheuttaa?
On todella loukkaavaa, että miehesi vertaa sinua joihinkin naisiin, jotka ovat häntä joskus pettäneet.
Kerro miehellesi, että tämmöinen peli ei vetele!

Voihan niitä kavereita kutsua kotiinkin. Miksi ainoa hauskanpito on joillekin se, että pitää päästä juomaan alkoholia kavereiden kanssa? Jos kotona myös mies on kuvioissa, niin silloin mies voi hoitaa vauvaa ja itse voi keskittyä kavereiden kanssa olemiseen.

Minusta on ihanaa olla kotona. Välillä on tylsää, mutta jos tylsyys alkaa ärsyttää, niin sitten keksitään jotain tekemistä. Ollaan menty junalla ja bussilla milloin minnekin muutaman tunnin reissuihin. Välillä kierrellään metsässä esim. syömässä mustikoita tai muuten vain nauttimassa linnunlaulusta. Olemme myös kiertäneet kotikaupunkimme kaikki nähtävyydet sekä kiertäneet eri puistoissa. Kesäisin on myös ihana tehdä pieniä piknik-retkiä, kun ottaa vain eväät, juomaa, aurinkosuojaa yms. mukaan. Samoin uimarannoille on kiva tehdä pikku pyrähdyksiä. Käymme säännöllisesti myös kirjastossa, koska luemme paljon ja haluan opettaa omille lapsillenikin lukemisen ihanuudet. Meillä on kotona piano sekä rytmisoittimia, joten yritän myös tietoisesti leikin varjolla opettaa lasta innostumaan musiikista.

Jos viihdytte itseksenne tosi huonosti, niin suosittelen, että opetatte ainakin omille lapsillenne sellaisia taitoja, joista on iloa myöhemminkin. Suomessa on turhan paljon niitä, joille ainoa hauskanpitotapa on juominen. Lukeminen, käsityöt/remontointi/askartelu/piirtäminen, kotona opiskelu, musiikki (soittaminen tai kuuntelu), ristisanatehtävät/Sudokut ovat sellaisia asioita, joita voi tehdä kipeänäkin tai ihan vaikka sitten vanhuksenakin. Ihminen on tainnut kadottaa sen taidon, että hän viihtyisi omassa seurassaan.

Minulla olisi kysymys kotiäideille, siis sellaisille äideille jotka ovat/tulevat olemaan kotona lastensa kanssa vuosikausia. Onko teillä koskaan sellainen olo, että elämänne on tylsää? Itse olen ollut kotona vauvan kanssa nyt 1,6 vuotta ja aion olla siihen saakka kun lapsi on 2,6 vuotta. En voi sanoa nauttivani kotona olosta mitenkään hirveästi, mutta tiedän kodin olevan paras paikka pienelle lapselleni, minkä vuoksi en häntä aikaisemmin raski viedä hoitoon. Harrastamme kyllä (muskari ja liikuntakerho), käymmme puistoissa ja treffaamme muita mammoja.
Minulla on kuitenkin kaikista näistä aktiviteeteista huolimatta usein todella tylsiintynyt olo, vaikka tiedänkin tekeväni todella tärkeää "työtä". Odotan jo nyt, että pääsen takaisin työelämään ja pääsen takaisin "normaaliin elämään" kiinni. Olen kyllä myös valmistautunut siihen, että palattuani töihin tulee lasta ikävä, mutta aavistelisin kyllä että olisin silloin onnellisempi kuin nyt. Onneksi lapseni tuntuu olevan todella sosiaalinen ja rohkea persoona, joten hoitoon vieminen ei tältä kantilta pelota kovin paljon.
Usein minusta tuntuu, että olen ihan outo lintu näiden tylsyyden tuntemuksien kanssa, sillä useimmat äidit tuntuvat todella nauttivan kotona olosta.

MITÄ MÄ TEKISIN?

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä