Koulukiusaamisesta ja painosta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras
Nyt kolahti tuo kiusaaminen ja painon tarkkailu sillee omakohtaisesti.
Lasten serkku on toista kuukautta ollut hoidettavana anoreksian takia, ikää hällä 11 vuotta :(
On ollut sille tanakka (mun mielestä) koulussa ovat kiusanneet läskiksi jne ja siitä puhjennut tuo tauti

pituutta on 150 cm ja painoa on nyt 27 kg ( en tiedä mikä lähtöpaino oli )

:hug: tytölle. Voi herran isä sentään... Ite en koskaan oo ketään läskiks haukkuna, paitsi ehkä äitiäni joskus teininä... itekki oon läskeistä koulukiusattu ollu.
Joskus pari vuotta sitten vielä jaksoin olla vihanen siitä miten esim. mainonnassa laihuutta ihannoidaan, mutta turha siitä on rähistä kun kukaan ei kuule. Ja oonko sitte hypocrit ku ite haluan olla hoikka ja vaahtoon tollasesta. (Myönnän, huono itsetunto ja mulla ei oo mitään muuta hyvää, en oo mikään viisas)

Voi pientä ressukkaa. Tämä palstakin on kyllä sellainen että ylipainoa ei suvaita. Älkää vaan omia tyttäriänne opettako niin kriittisiksi oman olemuksen ja painon suhteen, ne paineet ehtii ottaa isompanakin. Äidistähän ne tyttäret usein mallia ottavat, jos äiti puristelee ja valittaa olemattomia läskejään peilin edessä ja on aina laihdutuskuurilla.

No voi että, miten surullista! Tuo painoasia on kyllä semmoinen, että siitä huomauttelevat herkästi valitettavasti myös aikuiset ihmiset hyvin ajattelemattomasti. Jo vauvoja kommentoidaan usein tyyliin pullukka, pullero tms., mikä ei minun mielestä ole asiallista. Toivottavasti pieni potilas toipuu ennalleen!

Mä muistan, et murrosiän kynnyksellä lihottuani jonkin verran kaiken maailman naapurinsedät katsoivat oikeudekseen huomautella siitä. Se tuntui todella pahalta, muistan vieläkin ihan erityisen hyvin juuri vanhempien ihmisten kommentit. :/

Aikuisten pitäisi ymmärtää, ettei koskaan eikä missään tilanteessa saisi arvostella lapsen/nuoren vartaloa negatiivisessa mielessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No voi että, miten surullista! Tuo painoasia on kyllä semmoinen, että siitä huomauttelevat herkästi valitettavasti myös aikuiset ihmiset hyvin ajattelemattomasti. Jo vauvoja kommentoidaan usein tyyliin pullukka, pullero tms., mikä ei minun mielestä ole asiallista. Toivottavasti pieni potilas toipuu ennalleen!

Kyllä mäkin meidän vauvaa kommntoin pullukaksi, onhan se pullukka, mutta ihana sellainen. Ajattelin kyllä lopettaa kun ei ole enää vauva. Ei kai se nyt tästä sentään anoreksia kehity?

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Mä muistan, et murrosiän kynnyksellä lihottuani jonkin verran kaiken maailman naapurinsedät katsoivat oikeudekseen huomautella siitä. Se tuntui todella pahalta, muistan vieläkin ihan erityisen hyvin juuri vanhempien ihmisten kommentit. :/

Aikuisten pitäisi ymmärtää, ettei koskaan eikä missään tilanteessa saisi arvostella lapsen/nuoren vartaloa negatiivisessa mielessä.

Eikä ehkä positiivisessakaan mielessä, mulle kukaan ei huomauttanut painonnoususta, mutta aina jos vähän laihtui, niin kaikki ihastelivat asiaa hirveästi. Tuli sellainen olo, että vain hoikkana on arvokas.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:

Eikä ehkä positiivisessakaan mielessä, mulle kukaan ei huomauttanut painonnoususta, mutta aina jos vähän laihtui, niin kaikki ihastelivat asiaa hirveästi. Tuli sellainen olo, että vain hoikkana on arvokas.

Tuokin on niin totta. Muistan, kuinka laihduttuani normaali mittoihin murroisäin hormoonimyrskyistä, samaiset aikuiset kommentoivat sitäkin. Ei sekään tuntunut oikein hyältä, vaikka positiivisessä mielessä kommentoivat.

Yksi miespuolinen perhetuttu sanoi kaupassa, laihduttuani, että älä osta suklaata kun olet itses noin hyvään kuntoon saanut. :o

Meijän äiti piti meijät hyvin ruodussa. Jos söit liikaa nii piti varoa ettei tuu samanlaiseks ku hän ja jos laihtu nii piti varoa ettei tissit lähe. Niinku ne nyt niin arvokkaat olis, kaks rasvapussia tuossa leuan alla :laugh:

Äiti muisti kans olla kiitollinen siitä että "meijän tytöistä ei tuu mitään anorektikoita, niin hyvin ne syö pullat pakastimesta" :laugh:

En mä kyllä ainakaa koskaan ottanu noita kommentteja mitenkään huonosti, muuta ku silleen että koittais nyt päättää et mikä se mielipide on...

Yhteistyössä