koululainen jättää läksyt tekemättä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiskä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiskä

Vieras
onkos muilla koululaisia jotka jättää läksyt tekemättä vaikka on sovittu että ne tehdään heti koulun jälkeen iltapäiväkerhossa tai 4h kerhossa.Tyttö on ekaluokkalainen..hän haluaa vain leikkiä siellä..ja sitten läksyjen teko menee iltamyöhään..nytkin tekee niitä silmät ristissä

oispa meilläkin noin asiat.Jotenkin tuo tyttö on saatava kuriin kun on sitten väsynyt kun nukkumaanmeno viivästyy..ja toki ymmärrän leikkimisen siellä ja pitääkin leikkiä..mut läksyt pitää tehdä ensin

Läksyt tuntuvat elämässä niin pieneltä asialta kaiken muun ison ja ihmeellisen rinnalla ettei ihmekään että tuppaa unohtumaan... tylsiähän mokomat on.
Kannattaa varmaan mainita asiasta iltapäiväkerhossa ja 4h kerhossa että muistuttavat ja patistavat pientä vähän?

Meillä ekaluokkalainen jättäs joka päivä tekemättä, jos en käskis tekemään. Tuolla ei yhtään stressaa läksyt tai mikään muukaan. Vain se, että ei pääse luistelemaan mullistaa koko maailman. :D Mää patistan tekemään vaan. Toivottavasti se tulee joskus se oma-alotteisesti tekeminen. :/

Mua ei oikein millään kukaan saanut tekemään läksyjä, ne oli ihan tyhmiä ja rasittavia. Tein läksyt silloin ihan oma-aloitteisesti kun tunsin sen tarpeelliseksi. Sama nykyäänkin, en tee kuin pakolliset palautettavat projektityöt jos koen osaavani muut asiat.

Kun poika oli eka luokalla, sovimme että hän saa iltapäiväkerhossa leikkiä ja askarrella ja läksyt hän teki kotona vasta ruuan jälkeen. Poika itse teki läksyt mieluummin kotona minun puuhaillessa siinä lähellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Meillä ekaluokkalainen jättäs joka päivä tekemättä, jos en käskis tekemään. Tuolla ei yhtään stressaa läksyt tai mikään muukaan. Vain se, että ei pääse luistelemaan mullistaa koko maailman. :D Mää patistan tekemään vaan. Toivottavasti se tulee joskus se oma-alotteisesti tekeminen. :/

Puhutsä meitin ekaluokkalaisesta?? :whistle:

Täällä kanssa ekaluokkalainen, poika, joka tekee tunnollisesti läksyt heti koulusta tultua. Itse soisin pienen hengähdystauon ja välipalan ennen uurastusta, mutta poika haluaa tehdä tehtävät heti. Jos menee koulun jälkeen ilatapäiväkerhoon, niin tekee siellä muut paitsi lukuläksyt. Olen kyllä sanonut, että voisi leikkiä sen ajan ja tehdä läksyt vasta kotona, mutta näin ei halua toimia. Saapa nähdä kauanko tämä innostus kestää :)

musta läksyt tehdään vasta kotona =) heti kun tullaan ippestä, niin meillä on läksyt tehty, ja niiden tekeminen on myös vanhempien vastuu =) ei ainakaan tähän aikaan ole sopiva hetki, mun mielestä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä kanssa ekaluokkalainen, poika, joka tekee tunnollisesti läksyt heti koulusta tultua. Itse soisin pienen hengähdystauon ja välipalan ennen uurastusta, mutta poika haluaa tehdä tehtävät heti. Jos menee koulun jälkeen ilatapäiväkerhoon, niin tekee siellä muut paitsi lukuläksyt. Olen kyllä sanonut, että voisi leikkiä sen ajan ja tehdä läksyt vasta kotona, mutta näin ei halua toimia. Saapa nähdä kauanko tämä innostus kestää :)

Meillä tällainen tokaluokkalainen. Taitaa olla luonnekysymys. Tunnollinen ja vastuuntuntoinen luonne.