Koululaisten vanhemmat ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iita

Vieras
Kohtahan aloitetaan myös sikainfluenssa rokotukset kouluissa terveydenhoitajan toimesta, kotiin tulee lappu joka pitää vanhemman hyväksyä.

Meinaatteko antaa suostumuksen ?

Tiedetäänkö onko rokote turvallinen, kannattaako rokottaminen yleensäkkään ?

Mielipiteitä asiasta ?

sama täs ite mietin et otanko itselleni vai ei.. rv 30... onks siit loppupelis mitään hyötyä??? jos se tauti halua tulla ni auttaaks se rokotus OIKEASTI...
esikoispoika on ekaluokkalainen enkä todellakaan tiedä mitä pitäis tehdä..koulussa ku se sikainfluenssa on ollut jo muutamalla...:S

En tiennytkään et koulussakin rokotettais... Mutta jos näin on, niin En aio antaa lupaa! Meillä töissä rokotteen ottaneilla on ainakin kovasti kaikilla sivuvaikutksia, joita yhtäkään en halua lapsilleni...

Alkuperäinen kirjoittaja Ansis:
En tiennytkään et koulussakin rokotettais... Mutta jos näin on, niin En aio antaa lupaa! Meillä töissä rokotteen ottaneilla on ainakin kovasti kaikilla sivuvaikutksia, joita yhtäkään en halua lapsilleni...

millaisia sivuvaikutuksia?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ansis:

millaisia sivuvaikutuksia?

Kertoisitko Ansis ?

kahden riskiryhmään kuuluvan ( toisella epilepsia, toisella rytmihäiriöt ja astmaa ) nuoren äitinä kysyn, että tuleeko siitä rokotusajankohdasta joku tieto, vai pitääkö itse mennä kysymään? Luulen, että lapseni saavat rokotukset, siis että haluan ne.

Minua ei ole juuri kiinnontanut koko sikainfluenssa, saako rokotteen siis kaikki? Luulin että vain "riskiryhmät"... Meillä lapsella on diabetes mutten todellakaan anna häneen pistää sikainfluenssaroketetta, tavallisen kylläkin...

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Minua ei ole juuri kiinnontanut koko sikainfluenssa, saako rokotteen siis kaikki? Luulin että vain "riskiryhmät"... Meillä lapsella on diabetes mutten todellakaan anna häneen pistää sikainfluenssaroketetta, tavallisen kylläkin...

Paikallisessa lehdessä luki tänään näin;

Koululaiset-ja opiskelijat rokotetaan koulu-ja opiskeluterveydenhuollon toimesta rokotteen saannin sallimassa aikataulussa.

Mahdollisuus rokotuksen saantiin tarjotaan myös kaikille koululaisille ja opiskelijoille. Koulujen terveydenhuolto tiedottaa omalle väelleen rokotusaikatauluista tarkemmin. Alaikäisen koululaisen ja opiskelijan rokottaminen edellyttää huoltajan kirjallista suostumusta.

Siksi tässä aloin miettiä asiaa.

Viimeviikolla tuli tännekin koulusta kysely, annetaanko lapselle rokotus ja on todella vaikea tehdä päätös.. Itse raskaana olevana otin tuon rokotuksen, mutta mitenkäs sitten perusterveelle ekaluokkalaiselle?
Mielenkiinnosta kyselen, että mikä on ollut yleinen kanta?