koulunkäyntiavustajan palkka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttöjen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttöjen äiti

Vieras
Tietääkö kukaan mikä on koulunkäyntiavustajan palkka? Onko lomat samat kuin koululaisilla? Ja jos joku on ammatiltaan koulunkäyntiavustaja, niin viihdytkö työssäsi?

Alkukesä ja muut koulun lomat yleensä vuosilomapäiviä (kertymän mukaan), loput koulujen loma-ajat lomautettuna. Palkka huono. Työtehtävät yleensä paljon muutakin kuin mitä kuuluisi tehdä.

muuhun mitään kommentoimatta voin sanoa et viihdyn työssäni sinänsä et lapset on ihania ja koulumaailma kiinnostaa, mut jos sun luokkaan osuu sijainen / ope jonka kanssa et tule toimeen, sun elämästäs voi tulla helvettiä.
nimim.mun pää ei kestä ja alanvaihto edessä.

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
muuhun mitään kommentoimatta voin sanoa et viihdyn työssäni sinänsä et lapset on ihania ja koulumaailma kiinnostaa, mut jos sun luokkaan osuu sijainen / ope jonka kanssa et tule toimeen, sun elämästäs voi tulla helvettiä.

Kerro enemmän, itsellä ollut kanssa huono kokemus, onneksi nyt kiva opettaja...

Alkuperäinen kirjoittaja Koulunkäyntiavustaja:

sain työ"parikseni" 6kymppisen vanhanaikaisen mummon jonka mielestä kka on siivoamista varten ja aivan turha luokassa ja jonka mielestä esim. adhd johtuu liian lepsusta kurista ja siitä et lapsi on kasvatettu huonosti. puolidementoitunu ja ilkee kusipää joka saanu mut ja monta lasta itkemään.
eikä kukaan tee asialle mitään.
mä en tällä luonteellani pysty tätä työtä tekemään kun on olemassa se riski et joudun toistekin työskentelemään tyypin kanssa jonka kanssa ajatukset ei käy yhtään yksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Koulunkäyntiavustaja:

sain työ"parikseni" 6kymppisen vanhanaikaisen mummon jonka mielestä kka on siivoamista varten ja aivan turha luokassa ja jonka mielestä esim. adhd johtuu liian lepsusta kurista ja siitä et lapsi on kasvatettu huonosti. puolidementoitunu ja ilkee kusipää joka saanu mut ja monta lasta itkemään.
eikä kukaan tee asialle mitään.
mä en tällä luonteellani pysty tätä työtä tekemään kun on olemassa se riski et joudun toistekin työskentelemään tyypin kanssa jonka kanssa ajatukset ei käy yhtään yksiin.

Kamalaa... Ymmärrän sinua hyvin... Oma kokemus oli reilu 4-kymppinen, joka kiusasi minua henkisesti ja lapsia. Onneksi lähti pois.

Harvan opettajan itsetunto tosiaan kestää sitä, että on toinen aikuinen luokassa. Ja koulunkäyntiavustajan työ on auttaa lasta, ei siivota! Tsemppiä sulle.

kiitos :)
lisäks sit toi ala-arvonen palkkaus pistää päivittäin miettimään et minkä v*tun takia mä teen tätä hommaa.. :ashamed:
mut vuosi vielä styösopparia jäljellä, katsotaan sitten minne tie vie =)

Olin henkisesti niin vaativassa luokassa, että alanvaihto on kyllä edessä kunhan taas työelämään menen takaisin. Palkkaus on suoraan persiistä kyllä siinä tekee kutsumustyötään oikein rakkaudesta ammattiin, on se niin huono. Erityispuolella varsinkin, työ on todella vaativaa ja rankkaa.
Minulle tosin sattui maailman ammattitaitoisimmat työparit(3 aikuista luokassa) ja viimeisin vuoteni heidän kanssaan oli siltä osin ihanan antoisa.

Mikäs siinä, jos osut esim yleisopetuksen luokkaan,,