Koulusta uhattii ls-ilmoituksella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ei nimimerkkiä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Ei nimimerkkiä"

Vieras
Pojallamme on ongelmia koulussa. Osaa kyllä kaiken ja enemmänkin ja tunnilla on tosi nätisti yms, mutta ne ongelmat on siirtymätilanteissa ja välitunneilla. Suuttuu helposti jos joku vaikka irvistelee ja vastaa siihen väkivallalla. Viime viikolla oli potkinut toista poikaa koska tämä oli hönkinyt naamaan ja silloin koulusta pyysivät palaveriin ja kertoivat, että ensi kerralla, kun käyttää väkivaltaa, on heidän tehtävä lastensuojeluilmoitus pojasta. Kovasti harmitteli, kertoi lain velvoittavan siihen. Kyynelissään hänkin ja poikani opettaja kertoi kuinka he tietävät poikani olevan oikeasti kultainen, mutta jokin siellä päässä napsahtaa jos joku ärsyttää.

Kotona on puhuttu ja puhuttu. Ennen joulua oli tosi hyvä pitkä jakso, loman aikana unohtui se ja vanha meininki jatkui. No nyt on taas tuon potkimisen jälkeen ollut paljon parempi, kun käytiin todella vakavat keskustelut, olllaan jankutettu ja jankutettu käytöksestä ja sen parantamisesta. Poika siis osaa kyllä käyttäytyä, kun oikein keskittyy siihen. Nyt pitää vaan jatkaa tätä jatkuvaa puhumista aiheesta, että muistaisi aina...

Poika jonottaa keskus-sairaalaan tutkimuksiin, omassa tk:ssa on tutkittu, mutta mitään diagnoosia ei ole, kielellistä pulmaa on ja tunteiden tunnistamisen vaikeutta yms.

Pelottaa, että joutuvat tekemään ilmoituksen. Kysyinkin, mitä se tähän auttaisi ja meinasivat, että näin saisi ainakin tutkimuksiin nopeammin. Aion tänäön itse soittaa keskus-sairaalaan ja pyytää nopeampaa pääsyä. Silti se ilmoitus vaan tuntuisi sille, että ollaan epäonnistuttu kasvatuksessa tms vaikka ei asia niin olekaan...
Meillä on kotona kaikki hyvin, alkoholia ei käytetä ollenkaan, parisuhde voi hyvin, ei väkivaltaa tms, mikä voisi ongelmia aiheuttaa. Käytöstapoja lapsille on opetettu aina, sen näkee kyllä muista lapsistamme, he osaavat käyttäytyä mallikelpoisesti, että syy tämön pojan käytökseen lienee sellainen, johon me vanhemmat emme juuri voi vaikuttaa... Parhaamme ollaan aina yritetty, puhuttu ja kannustettu ja neuvottu yms.

Sekavaa sekavampi sepustus, mutta tekee hyvää purkaa tätä asiaa edes jonnekin!

Olen toiminut luokanopettajana yli 20v ja voin kertoa että tuollaisissa tapauksissa on 100% varmuudella ongelmia kodissa ja perheessä. Pelkkä pojan auttaminen hoitaa oiretta, mutta ei itse tautia. Hakekaa apua perheellenne.

Ihan oikein että näistä toisia pahoinpitelievistä ihmishirviöistä tehdään ls.ilmoitus. Kenenkään kimppuun ei saa käydä! Ottakaa se lapsi kotikouluun, kun ei osaa käyttäytyä. Hommatkaa vaikka nyrkkeilysäkki sille, mutta toisia lapsia ei siihen tarkoitukseen käytetä!

Olen toiminut luokanopettajana yli 20v ja voin kertoa että tuollaisissa tapauksissa on 100% varmuudella ongelmia kodissa ja perheessä. Pelkkä pojan auttaminen hoitaa oiretta, mutta ei itse tautia. Hakekaa apua perheellenne.

Olen sitä mieltä että ap:n tapauksessessa LS ilmosta voi tosiaan olla hyötyä ja kannattaa ottaa apu vastaan.

Siitä olen eri mieltä ettäkö aina on ongelmia perheessä ja kodissa. Tunnen läheltä erään perheen (olen täällä k.o perheestä aiemminkin kirjoittanut), jossa perheen toinen lapsi oli, ja on edelleen ongelmatapaus, toinen 10 oppilas. Perhe on aivan ihana (lapsuudessa tuttavaperheemme). Eli aina näin ei todellakaan ole että perheessä on jotain vikaa.

Osasin onneksi varautua tämän kaltaisiin vastauksiin.

No itse tiedämme onneksi kuinka asiat ovat ja iloisin mielin otan sosiaalityöntekijät meille katsomaan kuinka hyvin asiamme ovat!

Tuntuisi hullulta, miksi haluaisimme suurperheen jos emme heistä huolta pitäisi. Jokainen lapsi rakkaudella toivottu ja jokaista rakkaudella hoidamme kaikkemme heidän eteensö tehden!!!

Soitin sairaalaan ja sieltä sanottiin, että heille ei pääse, ei ole kuulema tarpeeksi ongelmia lapsella! Tk:hon neuvottiin ottamaan yhteyttä, mutta taidan kääntyä yksityisen puoleen, eihän tämä muuten etene!

Ei lapsi nyt nyrkkeilysäkkinä muita käytä! Ei käy kaikin voimin kimppuun, mutta kimppuun ei saisi käydä tietenkään ollenkaan! Milloin lapsi oppisi olemaan muiden kanssa jos otan hänet kotikouluun ja käsken hakata säkkiä?!

Täällä päin jo kaksi lasta samalla luokalla on saanut yhdeltä lapselta turpaan eikä opettajat osaa toimia asian kanssa. Ei ls ilmoituksia ei mitään. Toinen tarvitsi sairaala käynnin. Miten tälläisen saa loppumaan ?

[QUOTE="Ei nimimerkkiä";29583805]Osasin onneksi varautua tämän kaltaisiin vastauksiin.

No itse tiedämme onneksi kuinka asiat ovat ja iloisin mielin otan sosiaalityöntekijät meille katsomaan kuinka hyvin asiamme ovat!

Tuntuisi hullulta, miksi haluaisimme suurperheen jos emme heistä huolta pitäisi. Jokainen lapsi rakkaudella toivottu ja jokaista rakkaudella hoidamme kaikkemme heidän eteensö tehden!!!

Soitin sairaalaan ja sieltä sanottiin, että heille ei pääse, ei ole kuulema tarpeeksi ongelmia lapsella! Tk:hon neuvottiin ottamaan yhteyttä, mutta taidan kääntyä yksityisen puoleen, eihän tämä muuten etene!

Ei lapsi nyt nyrkkeilysäkkinä muita käytä! Ei käy kaikin voimin kimppuun, mutta kimppuun ei saisi käydä tietenkään ollenkaan! Milloin lapsi oppisi olemaan muiden kanssa jos otan hänet kotikouluun ja käsken hakata säkkiä?![/QUOTE]

Kouluikäisen pitäisi ehdottomasti ymmärtää se että toisten lasten päälle ei käydä. Sen takia pojastasi ollaan niin huolissaan kun ei näytä menevän millään perille. Koulussa on nollatoleranssi toistuvan väkivaltaisuuden kanssa. Jotainhan pojalle on tehtävä, toiset lapset eivät saa pelätä vaan koulussa pitää saada olla turvassa.

No ainakin suojelisit muiden lapsia tuolta väkivallalta!! Kova olet selittelemään ja suurperhettä ei kannata perustaa jos ei sen yhdenkään kanssa pärjää... Taitaa lapsi hakea huomioo väkivallalla kun äiti ei ehditä muilta lapsilta huomioimaan tarpeeksi...

[QUOTE="Ei nimimerkkiä";29583805]Osasin onneksi varautua tämän kaltaisiin vastauksiin.

Ei lapsi nyt nyrkkeilysäkkinä muita käytä! Ei käy kaikin voimin kimppuun, mutta kimppuun ei saisi käydä tietenkään ollenkaan! Milloin lapsi oppisi olemaan muiden kanssa jos otan hänet kotikouluun ja käsken hakata säkkiä?![/QUOTE]

Tiedän tuon! Siksi yritän saada pojan pian parempiin tutkimuksiin, koska tiedän ettei hänellä ole ns."kaikki kunnossa päässä" :( olisi pitänyt jo aiemmin ottaa yksityiselle yhteys, mutta menin luottamaan kunnalliseen hoitoon.
Siksi haluan lapsen tutkimuksiin, jotta syy löytyy ja häntä osataan paremmin tukea. Ei poika ole jatkuvasti toisten kimpussa, moni käsittöä väärin nyt tämän. Osaa käyttäytyä kun oikein kamalasti tsemppaa, mutta ei vaan aina pysty siihen.

[QUOTE="Ei nimimerkkiä";29583852]Tiedän tuon! Siksi yritän saada pojan pian parempiin tutkimuksiin, koska tiedän ettei hänellä ole ns."kaikki kunnossa päässä" :( olisi pitänyt jo aiemmin ottaa yksityiselle yhteys, mutta menin luottamaan kunnalliseen hoitoon.
Siksi haluan lapsen tutkimuksiin, jotta syy löytyy ja häntä osataan paremmin tukea. Ei poika ole jatkuvasti toisten kimpussa, moni käsittöä väärin nyt tämän. Osaa käyttäytyä kun oikein kamalasti tsemppaa, mutta ei vaan aina pysty siihen.[/QUOTE]

Muistathan olla koulun ja muiden lasten puolella tuossa lyömis asiassa? Että siis tuet opettajia antamissaan rangaistuksissa, ja lapsesikin tietää että toimit yhteistyössä heidän kanssa.

Se että perheen muut lapset osaa käyttäytyä, ei kerro mitään. Perheen ongelmat ilmenee lapsissa niin erilailla, toinen on agressiivinen ja toinen saattaa olla ylikiltti kun taas yks sellanen koko porukan "pelle".

• Tykkää
Reactions: Owl
Lapset saavat joka ikinen huomiota kummaltakin vanhemmalta päivittäin. Olen kotona heitä varten ja valmiina palvelemaan lapsia 24/7.

Ymmärrän, että sellaisen on vaikea ymmärtää, jonka lapset ovat täysin terveitä eikä vanhemmat ole joutuneet ponnistelemaan kaikin voimin heidän kanssaan.

Tämä keskustelu lienee parempi minun osalta lopettaa tähän, ei täällä saa järkevää keskustelua aikaan aiheesta.

Mukavaa kevään odotusta jokaiselle teille! Toivottavasti jokainen meistä muistaa olla hyvä vanhempi, hellikää ja rakastakaa lapsianne!

[QUOTE="Ei nimimerkkiä";29583868]Lapset saavat joka ikinen huomiota kummaltakin vanhemmalta päivittäin. Olen kotona heitä varten ja valmiina palvelemaan lapsia 24/7.

Ymmärrän, että sellaisen on vaikea ymmärtää, jonka lapset ovat täysin terveitä eikä vanhemmat ole joutuneet ponnistelemaan kaikin voimin heidän kanssaan.

Tämä keskustelu lienee parempi minun osalta lopettaa tähän, ei täällä saa järkevää keskustelua aikaan aiheesta.

Mukavaa kevään odotusta jokaiselle teille! Toivottavasti jokainen meistä muistaa olla hyvä vanhempi, hellikää ja rakastakaa lapsianne![/QUOTE]

?

Heti lähdet kun sait osaksesi (järkevää!) kritiikkiä.
No ei ihme jos vanhemmat vastustaa sossuja henkeen ja vereen jos omassa toiminnasta ei suostuta edes puhumaan.

No jopa sinä olet kärkäs tuomitsemaan, jos pojalla on oikeasti jotain ongelmaa jonkin osa-alueen kehityksessä tms, niin ei siihen kotiolot vaikuta.

Oikeastiko kiellät ns. fyysisen ongelman mahdollisuuden käytöshäiriöiden taustalla?

Jatkuvasti törmää tällaisiin ennakkoluuloihin, valitettavasti opettajatkin kuuluvat tähän ryhmään. Ehkä sinun urallasi ongelmatapausten taustalla on ollut kotiongelmat, mutta ei se luoja sentään sitä tarkoita, että voit tehdä siitä noin radikaalin yleistyksen.

Itselläni ei vastaavia ongelmia ole kuin ap:lla enkä ole moiseen törmännyt elämässäni, mutta silti en lähde heti tuomitsemaan. Ikävää, että halutaan aina kohdistaa syyttävä sormi vanhempiin joka asiassa.

• Tykkää
Reactions: moona81 ja Lispetti
Arvaa mikä minua tässä pistää silmään? ?
Se että puhut lapsesta, lapsi pahoinpitelee jne. Mutta kun se vastuu ei ole sen lapsen. Vaan teidän vanhempien.
Oletteko olleet pätkääkään kiinnostuneita loukkaantuiko toinen? Tarvitsiko lääkäriä, maksoitteko tuota lääkäriä? Sitähän tuo ls-ilmoitus lopulta tarkottaa, ei vain että oma lapsenne saa apua, vaan että myös loukkaantunern lapsen oikeudet toteutuvat.
Oletteko käyneet esim pyytämässä anteeksi kenen päälle lapsi on käynyt? Vai saako lapsi vain luimistella kotona?

• Tykkää
Reactions: baby-mama ja Tepadj
Muistathan olla koulun ja muiden lasten puolella tuossa lyömis asiassa? Että siis tuet opettajia antamissaan rangaistuksissa, ja lapsesikin tietää että toimit yhteistyössä heidän kanssa.

Todellakin olemme yhteystyössä koulun kanssa. Lähes päivittäin wilmassa vaihtuu viestit kuulumisista ja meillä on koulun kanssa käytössä sellainen kalenteri johon merkitään hyvät ja huonot päivät ja kun hyviä kertyy saa siitä palkkion, tämä onkin parantanut käytöstä, mutta nyt tässä välisaä oli huonompi kausi joululoman jälkeen, liekö jäi aivot lomalle vielä.

Tietysti suurin huoleni on se että lapseni satuttaa toisia. Ja siis tiedän kaikki jutut mitä koulussa tapahtuu ja opettajat itse sanoneet ettei poika siis käy kimppuun millään raivolla vaan enimmäkseen on niin ettö vähän tönäisee tms, mutta yhtä kiellettyä tetenkin kaikenlainen toiseen kajoaminen.

Olipa tyhmää kirjoittaa tänne, vaikka hyvällä omalla tunnolla voin sanoa kotimme olevan mitä loistavin paikka lapsillemme niin silti satuttaa lukea tälläisia syytöksiä.

Tiedän myös, millainen on huono koti. Oman lapsuuteni vietin alkoholisti vanhempien huomassa, isäni haukkuen ja piesten. Tuolloin jo päätin, että haluan lapsia monta ja tarjota heille vain parasta! Eikä huolta, olen psykologilla jutellut lapsuuden traumat halki ja päässyt niistä yli, antanut jopa vanhemmilleni anteeksi jottei menneisyys enää kaivelisi. Ja nyt toki joku kirjoittaa, että vanhempieni ongelmat automaattisesti periytyy minulle :) Onneksi löysin myös mitä ihanimman miehen, joka on perhekeskeinen eikä juo pisaraakaan, olen erittäin onnellinen, mutta toki huoli pojasta on suuri kaiken aikaa!

Nyt en enää lue seuraavia vastauksia! Uskoo kuka tahtoo, ei väliä :)

Uusimmat

Yhteistyössä