Kouluttamattomista hoitajista;millanen ihminen ei sitte

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No monestihan työssä olevat kouluttamattomat on esim.opiskelijoita.
Ja sitten on ihmisiä jotka eivät koe olevansa tarpeeksi motivoituneita opiskelemaan uutta ammattia..ja kun töitä monesti on ilman sitä koulutustakin, ainakin sijaisuuksia.

No itse olen oppisopimuksella vanhustenkodista eli en ole vielä kouluttautunut. Jotkut eivät halua kouluttautua jos ovat saanet vakituisenpaikan, vaan mieluummin käyvät töissä ja saavat työkokemusta.

Esimerkiksi tämmöinen, joka ei ole ehtinyt. Ensimmäinen lapsi syntyi peruskoulun jälkeen, ja kun tässä on pitänyt käydä töissä toimeentulon vuoksi, tehdä toinenkin lapsi, rakentaa talo, vaihtaa työpaikkaa, hankkia ylioppilastutkinto jne, niin en kerta kaikkiaan ole ehtinyt enkä jaksanut hankkia ammattipapereita. Se onkin seuraavana to do -listallani. Kaikenlaista olen kyllä opiskellut, mutta ammattitutkintoa ei ole. Vielä.

Voi olla huono itsetunto tai masennusta sen verran ettei koe pystyvänsä. Ja sitten se jää ja jää, lopulta kynnys on niin suuri ettei tule opiskeltua ikinä mitään.
Tai väärä asenne koulutusta kohtaan, se tulee usein kotoa.

Sellainen, joka ei aio tehdä sitä hommaa koko elämäänsä vaan tähtää ihan jollekin muulle alalle. Olen mäkin ollut töissä, joihin mulla ei ole ollut koulutusta eikä tarkoitustakaan hankkia alan koulutusta. Töitä, joita tehdään vain sen hetkisen elämäntilanteen saneleman tarpeen vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Ja sitten on ihmisiä jotka eivät koe olevansa tarpeeksi motivoituneita opiskelemaan uutta ammattia..ja kun töitä monesti on ilman sitä koulutustakin, ainakin sijaisuuksia.

Opsikelijat ovat suorittamassa harjotteluaan tai kesätöissä

Alkuperäinen kirjoittaja lumisade:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:

Opsikelijat ovat suorittamassa harjotteluaan tai kesätöissä

Niin tai tekee viikonloppuja ja iltoja..tai jos opiskelee kuin minä, eli lähitunteja on 4 viikossa, niin jää paljon aikaa työnteolle.

Varmaan juuri ihmisiä joiden ei ollut ainakaan alnperin tarkoitus alalle jäädä, vaan ihan töitä tehdä joku aika. Ehkä joku sitten tykästyy vaikka siihen päiväkotiin ja jää pidemmäksikin aikaa. Voi olla että opiskelu kiinnostaisi mutta talous ja perhetilanne ei kenties anna periksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Sellainen, joka ei aio tehdä sitä hommaa koko elämäänsä vaan tähtää ihan jollekin muulle alalle. Olen mäkin ollut töissä, joihin mulla ei ole ollut koulutusta eikä tarkoitustakaan hankkia alan koulutusta. Töitä, joita tehdään vain sen hetkisen elämäntilanteen saneleman tarpeen vuoksi.

no minä teen tästä syystä hoitoapulaisen hommia vielä ens kuun puoli väliin....

Yhteistyössä