kova vauvakuume!! yksi lapsi jo on, mies vaan ei halua enempää... kohtalotovereita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
voihan ollaa ettei meillä tärppäisikään, ensimmäistäkin yritettiin reiluhko vuosi. Esikoinen on nyt 2v2kk ja nyt minulle tullut kova vauvakuume. Mies ei halua toista lasta. Esikoisen vauva-aika oli todella rankkaa aikaa, itkuista sellaista ja mies pelkää että pian ero meille koittaa tai ettei itse jaksa sitä uudelleen.

Itsekin ajattelin näin vielä puoli vuotta sitten, mutta en enää. Varmaan kun tyttö kasvanut ja elämä helpottunut niin osaa ajatella asiaa toisesta näkökulmasta.

Mutta minkäs teet. Toisenkin tahtoa tietenkin kunnioitettava ja toisaalta hyvä että sanoo etukäteen mitä ajattelee.

Mutta mitä hittoa tehdä nyt todella kovalle vauvakuumeelleen!!?? harmittaa kovasti jos ei enää koskaan saa kokea uudelleen sitä vauva-aikaa. Toisen lapsen kanssa sitä osaisi varmaan ottaa asiatkin vähän rennommin, kait?!

No annat miehelle aikaa kypsytellä ajatusta toisesta lapsesta. Puhut myös sen puolesta että kyllä lapsella olis hyvä olla sisarus. Meillä jokainen lapsi on ollut aika kädenvääntöä, tosin tämä kolmas jota nyt odotan ,niin olin luopunut toivosta saada mies suostumaan, mutta yllättäen kuitenkin suostui kun oli aikansa asiaa kypsytellyt. Eli jos todella sen toisen lapsen haluat niin järkevää keskustelua miehen kanssa ja antaa rauhassa miettiä.

Alkuperäinen kirjoittaja V:
No annat miehelle aikaa kypsytellä ajatusta toisesta lapsesta. Puhut myös sen puolesta että kyllä lapsella olis hyvä olla sisarus. Meillä jokainen lapsi on ollut aika kädenvääntöä, tosin tämä kolmas jota nyt odotan ,niin olin luopunut toivosta saada mies suostumaan, mutta yllättäen kuitenkin suostui kun oli aikansa asiaa kypsytellyt. Eli jos todella sen toisen lapsen haluat niin järkevää keskustelua miehen kanssa ja antaa rauhassa miettiä.

Joo näin mä olen yrittänyt ja tätä jatkankin ;) :)

En halua tietenkään liikaa painostaa, että täytyyhän sitä molempien tietenkin haluta sitä asiaa, eikä vaan minun.

Toivottavasti sen pää joskus vielä kääntyis. Nyt tuntuu olevan aika ehdoton kannassaan. Tuntuu tosi surulliselta. Tuntuu väärältä että on surullinen siitä ettei saa toista, kun kuitenkin yksi ihana jo on, kaikilla ei ole sitäkään!

Yhteistyössä