Köyhän ja halveksutun YH:n elämää osa 1/386

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Kiva, ketju kääntyikin sitten kilpailuksi kenellä on vakavimpia sairauksia. :/

Ap:lle: harmi ettei suhde sitten kestänyt, joskus siinä vain käy noin. :hug: Onnittelut asunnon löytymisestä ja kaikkea hyvä tulevaan! :flower:

mun mielestä tuo kilpailu kuulosti enemminkin olevan sen eron syy...

Loppupelissä kukaan muu kuin Emilyn itse ei täällä tiedä mitä syitä oli eron taustalla eikä ne meille muille sitten kuulukaan. Voin itsekin myöntää yllättyneeni kun tästä luin koska olin aiemmin saanut käsityksen että heillä meni hyvin. Siltikään en koe että E olisi millään lailla tilivelvollinen minulle siitä mikä mätti ja mitä hän ehkä viimevuosina jätti elämästään kirjoittamatta. Ihan fiksusti vaan tekee jos ei lähdekään noita täällä enempää ruotimaan. Mitään hyötyähän siitä ei ole ja varmasti saisi vain jälkeenpäin kuulla heikolla hetkellä annetuista tunnustuksistaan.

Alkuperäinen kirjoittaja bbb:
Niin, sitähän tuossa juuri kirjoitin, etten sukulaiseni tilan vuoksi lähde aliarvioimaan Emilynin sairautta ja täten toivon, ettei hänkään aliarvioi ja vähättele muiden päänsärkyjä (yleistäen), koska miehellään lievempi kuin toisilla.

Jos luet ketjun, huomaat kyllä hänen kirjoittaneen päänsärystä yleiselläkin tasolla, vähätellen... että silleen...

No täytyykö sitten lähteä samalle tasolle? Eiköhän hänelle tullut selväksi, että päänsärkyjä on erilaisia.

Montakohan kertaa pitää takoa, etten todellakaan lähde sille tasolle!!!!
En sukulaiseni suht helpon tilan takia väitä Emilynin tilaa helpoksi....
Miten sen nyt rautalangasta vääntäisi!

Muista en sitten tiedä, että jos lähtevät samalle tasolle...

Ap:lle: harmi ettei suhde sitten kestänyt, joskus siinä vain käy noin. :hug: Onnittelut asunnon löytymisestä ja kaikkea hyvä tulevaan! :flower:

Loppupelissä kukaan muu kuin Emilyn itse ei täällä tiedä mitä syitä oli eron taustalla eikä ne meille muille sitten kuulukaan. Voin itsekin myöntää yllättyneeni kun tästä luin koska olin aiemmin saanut käsityksen että heillä meni hyvin. Siltikään en koe että E olisi millään lailla tilivelvollinen minulle siitä mikä mätti ja mitä hän ehkä viimevuosina jätti elämästään kirjoittamatta. Ihan fiksusti vaan tekee jos ei lähdekään noita täällä enempää ruotimaan. Mitään hyötyähän siitä ei ole ja varmasti saisi vain jälkeenpäin kuulla heikolla hetkellä annetuista tunnustuksistaan.

Miksi sitten kertoa palstalla mitään suhteistaan?

Missä kohtaa?
Eiköhän se kilpailu ollut suhteessa ja täällähän sitä nimen omaan kritisoitu ja annettu näkökulmaa siihen ettei emilynin sairaus välttämättä ole sen pahempi kuin muutkaan = hän ei voi väittää sairauttaan pahemmaksi kuin esim. päänsärky sairauksia, siis yleistäen (yleensäkin sairauksia mahdoton vertailla tai asettaa johonkin järjestykseen sillä usein yksilöllisiä kokemuksia...)

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Tässä ketjussa näyttää olevan ihan sama, vaikka ap olisi kirjoittanut jotain positiivistä eikä ois maininnutkaan erosta niin johan ois taas joukko tiimarivihkoineen tullut kuittamaan minkä ehtii.

Mä luulen, että vaikka Emilyn olisi ihan tavallisesti eli ei näin provosoivasti kertonut asiasta, tuli ero, ei meinannut saada asuntoa niin pjaskaa olisi tullut niskaan jo ekalla sivulla. Niin se vain menee tällä palstalla. Mäkin täällä joskus kerroin keskenmenosta hyvin surullisena, niin kyllä tuli pjaskaa niskaan silloinkin. Jotkut tuntuivat olevan erittäin onnellisia, että sain keskenmenon.

Aika sairasta ja sitten meille mustille huudetaan, että hanki elämä. Ja sitte louskutetaan, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, no me voidaan vedota just tuohon samaan. Vaikka täällä kirjoittaisi mistä tahansa ja aivan normaalisti, niin kyllä jotkut harmaat soittavat suutaan. Ovatko he oikiassa elämässä noin katkeroituneita eivätkä uskalla sanoa mitään, kun pitää täällä tuolla tavoin käyttäytyä. En mäkään olen joka helvatan kerta vittumainen sellaiselle ihmiselle joka joskus saattaa sanoa vittumaisesti, kun jos toinen kerran puhuu normaalistikin. Olisi aika noloa toisen puhuessa normaalisti kaivaa esille aina vanhat asiat ja määkyä, että no ku sä oot ollut vittumainen.

Mutta niinhän se menee, että tähänkin mun kommenttiin tulee joku harmaa mäkisemään jotakin paskaa mulle ja kaikki vika on mussa. Ikinä ei harmaissa ole mitään vikaa vaan he ovat palstan kermaa. Niinpä niin.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Niinpä. Miksi lähteä ruotimaan asioita, jotka eivät kuulu kenellekään muulle kuin asianosaisille itselleen?

Mä olen muuten miettinyt sellaista, että jos vielä joskus tulen raskaaksi niin en todellakaan kerro sitä täällä palstalla piiiiiitkään aikaan. Siitä kun ei tulisi mitään muuta kuin paskaa niskaan joiltakin omasta mielestään täydellisiltä. Kun he pitävät normaalina toivoa toiselle keskenmenoa ja haukkua toista, kun toinen oikiasti on onnellinen. Mutta eihän heissä mitään vikaa ole ikinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Huh, mikä ketju! Kyllä minä sanon, että täällä vain kateelliset palstamammat huutelee, jotka päivästä toiseen haukkuu palstalla ukkojaan ja eivät pääse irti huonosta suhteesta. Toiset sitten tuntevat arvonsa ja heillä on MUNAA tehdä elämänsä onnelliseksi, kuten Emilynillä. Jos suhde ei toimi eikä korjaannu niin se on silloin erottava. Täällä eletään vain kerran, jokainen tehkööt miten parhaakseen näkee.

peesi!!

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
[
Mä olen muuten miettinyt sellaista, että jos vielä joskus tulen raskaaksi niin en todellakaan kerro sitä täällä palstalla piiiiiitkään aikaan

Eiköhän näin suurin osa ihmisistä toimi, enemmistö tuskin tällä palstalla ekana raskauttaan kertoo?

Miksi siitä ylipäänsä pitäisi kertoa tällä palstalla on mulle se kysymys?
Miksi ihmeessä?

Sorry.. karkas käsistä...

ja siis tää sama koskee mun mielestä myös eroa, sairastumista, yms. henk. koht. juttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
[
Mä olen muuten miettinyt sellaista, että jos vielä joskus tulen raskaaksi niin en todellakaan kerro sitä täällä palstalla piiiiiitkään aikaan

Eiköhän näin suurin osa ihmisistä toimi, enemmistö tuskin tällä palstalla ekana raskauttaan kertoo?

Miksi siitä ylipäänsä pitäisi kertoa tällä palstalla on mulle se kysymys?
Miksi ihmeessä?

Sorry.. karkas käsistä...

ja siis tää sama koskee mun mielestä myös eroa, sairastumista, yms. henk. koht. juttuja.

Kirjoitinko mä, että kerroin raskaudesta täällä ekana? Mutta kai sitä saa kertoa onnestaan jos haluaa? Se ei ole sen onnellisesta asiasta kertovan vika, että joitakin risoo toisten onni eikä osata pitää mölyjä mahassa.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja b:
No voi kyyyyyyyneeelll sulle, herttileijakkaa sua, kun on taas pakko tehdä åbot.
SNIF :(

Mä luulen, että Scarlett tarkoitti kutakuinkin tällaista, kun totesi että joku harmaa tulee kuitenkin mäkisemään jotain :D

Mun mielestä hänen kirjoituksestaan kävi erittäin hyvin ilmi se, että hän tarkoitti tietynlaisia harmaana kirjoitettuja juttuja.

Niin joo. Toki sä voit aukoa miten vaan, åbo hyvä.
Voit vastata iiiihan mitä vain, se on OK.
Mutta kun sulle vastaa samalla mitalla, niin se onkin sitten ihan järkyn hirveän kamalaa kiusausta harmaiden puolelta että ihan Scarlettiakin ottaa päähä

Toki se on ikävää, että parisuhde kariutuu. Mutta se on kuitenkin hienoa, että asunto on löytynyt.

Muistan kuitenkin, että Emilyn aika kovasanaisesti on kritisoinut ihmisiä, jotka ovat eronneet ja maininnut, että kannattaisi miettiä, kenen kanssa niitä lapsia tekee.

Toki sitä jokainen virhearviointeihin välillä sortuu ja ehdottomuuteenkin.

Toki se on ikävää, että parisuhde kariutuu. Mutta se on kuitenkin hienoa, että asunto on löytynyt.

Muistan kuitenkin, että Emilyn aika kovasanaisesti on kritisoinut ihmisiä, jotka ovat eronneet ja maininnut, että kannattaisi miettiä, kenen kanssa niitä lapsia tekee.

Toki sitä jokainen virhearviointeihin välillä sortuu ja ehdottomuuteenkin.

Aivan.
No mutta asiat opettaa, myös suvaitsevaisuutta. Toivotaan että ero opettaisi jotain hyvääkin, vaikka ikävä juttu tietenkin...

Kai sitä voi kertoa vain sen mitä itse haluaa. Miksi pitäisi tilittää ihan kaikki yksityiskohdat aivan kaikille? Siksikö, että niitä voitaisiin sitten yhdessä täällä jeesustella ja arvostella?

Peesailen kyllä nyt Madickenia tässä. Ei ole fiksua ruotia täällä enempää. Aina löytyy joku vajaavaisella järjenmäärällä elelevä ketä alkaa tehdä omia vajaavaisia päätelmiään.

*muooks. korjattu peesattavan nimimerkki oikein :D

Munkin on kyllä nyt pakko sanoa,
etten pahempaa jankkaaja kyllä tiedä ku ton Scarletin :laugh:

Mun mielestä vois vata ihan oman ketjun, jossa jankkaamisen ilosta jatketaan.
Mitä sitä tähän ketjuun sotkemaan.

Ja kuinka ihmeessä joku viitsii heittää vettä Scarletin myllyyn yhä vaan tietäen ettei loppua näy :D

No mun on ihan pakko kommentoida tota "kaupungin asuntoihin narkkareiden naapuriksi" :laugh: Eipä ole meillä ollut yhtäkään narkkaria naapurina, päin vastoin työssäkäyviä, jopa varakkaita.
Mutta kukin tavallaan...

Alkuperäinen kirjoittaja AinaHarmaa:
No mun on ihan pakko kommentoida tota "kaupungin asuntoihin narkkareiden naapuriksi" :laugh: Eipä ole meillä ollut yhtäkään narkkaria naapurina, päin vastoin työssäkäyviä, jopa varakkaita.
Mutta kukin tavallaan...

Mä olen asunut kunnan asunnossa eikä kyllä ollut narkkareita naapurissa, yks alkoholisti taisi olla. :D

Mutta kukin tavallaan...

joo mie oisin autuas jos pääsisin niihin kaupungin vuokra-asuntoihin enkä maksais itteeni kipeeks yksityiselle....

Mutta kukin tavallaan...

joo mie oisin autuas jos pääsisin niihin kaupungin vuokra-asuntoihin enkä maksais itteeni kipeeks yksityiselle....

Täällä taas on niin, että tässä yksityisen omistamassa saunallisessa asunnossa on vuokra vähemmän kuin kunnan vähän pienemmässä saunattomassa asunnossa. Kunta repii kauheita vuokria ja nostaa niitä varmaan joka vuosi. Joihinkin asuntoihin vesimaksu 16?/henkilö, mitä muualla mahtaa olla?

Niin.. ehkäpä ensi kerralla kun Emilyn arvostelee muitten tekemiä vääriä valintoja niin neiti muistaa ettei itse ole yhtään sen kummempi.

Ja muuten en vuokraisi minäkään asuntoa sellaiselle jolla on luottotiedot menny :whistle: Olipa yyhoo eli ei.

Yhteistyössä