Köyhän ja halveksutun YH:n elämää osa 1/386

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Ja muuten en vuokraisi minäkään asuntoa sellaiselle jolla on luottotiedot menny :whistle: Olipa yyhoo eli ei.

Mun äiti teki tuon virheen. Alku meni hyvin, mutta lopussa alkoi homma kusta. Monta sataa euroa jäi saamatta, mutta saipa ainakin tämän ihmisen pois asunnosta.

Onko se niin, että kaupunki/kunta on velvollinen antamaan sen asunnon ainakin jos on lapsia? Siis jos luottotiedot on mennyt? Sossu varmaankin painostaa, että se asunto pitää löytyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Ja muuten en vuokraisi minäkään asuntoa sellaiselle jolla on luottotiedot menny :whistle: Olipa yyhoo eli ei.

Mun äiti teki tuon virheen. Alku meni hyvin, mutta lopussa alkoi homma kusta. Monta sataa euroa jäi saamatta, mutta saipa ainakin tämän ihmisen pois asunnosta.

Onko se niin, että kaupunki/kunta on velvollinen antamaan sen asunnon ainakin jos on lapsia? Siis jos luottotiedot on mennyt? Sossu varmaankin painostaa, että se asunto pitää löytyä.

Joo, siellähän on jonossa asiakkaat ns. kiireellisyysjärjestyksessä, esim eronnut yh menee edelle.

ja kyllä niitä häiriköitä asuu myös omistuskämpissä...

Alkuperäinen kirjoittaja osanottoni:
luin joskus noista suolistosairauksista, crohn ym. mitä niitä oli, (en ole varma muistanko oikein). tosi vaarallisia, voi tulla syöpä.

todella pahoilllani, että non nuorella ihmisellä on sellainen.

sinuna hakisin apua jostain, emilyn. muistaakseni sinulla on huono kotitausta, siis surkea lapsuudenperhe, joten tarvtse apua. en kyllä tiedä auttaako yhteiskunta nykyään mitenkään. saako kodinhoitajaa enää mistän?

tukiperheet tekee sitä vaan rahan takia ja perhetyöntekijät eivät tee mitään. kurja tilanne, että yhteiskunta lopettanut biologisten perheiden tukemisen.

Tarvitsen apua siksi, että oma lapsuuteni on ollut kurja? Siitä on jo yli 10 vuotta aikaa kun olen kotoa pois muuttanut. Mihin minä kodinhoitajaa tarvitsisin, kun teen itse kotityöt ja lapsille ruoat, samoin ulkoilen ja leikin heidän kanssaan. Tiedän kyllä monia pienten lasten yh:ita, jotka eivät pärjää ilman perhetyöntekijöitä tms. Henkkoht en itse ymmärrä sitä, miksi tehdä lapsia vielä tietoisesti lisääkin, ellei itsenäisesti heistä kykene huolehtimaan. Toki on hyvä, että apua on tarvitseville mutta mikä olettamus se on, että kaikki yht sitä tarvitsisivat? Minun lapseni ovat iseillään vkonloppuja, viikkojakin joskus plus lomia, joten minulla on enemmän lapsivapaata aikaa kuin kaipaisin, todellakin nautin ihan meidän oman perheen tyttöjen kesken siitä yhteisestä ajasta enkä tarvitse ketään nurkkiiin pyörimään.

Ja mitä sairauteen tulee, se on nykyään hallinnassa ja rauhallinen, sen osalta toki tarvitsisin apua jos tilanne olisi akuutti mutta ennuste on tällä hetkellä hyvä.

Yhteistyössä