H
"hmmm"
Vieras
1v syö jo samaa ruokaa muiden kanssa, joten jos pakastimessa on jotain niin sitä. Olisit pyytänyt puhelinlaskuun maksuaikaa ja ostanut ruokaa. Perjantaina tulee lapsilisä, osta sillä ruokaa ja vaippoja.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Jaa no meillä meni viime kuussa 11kk ikäisen ruokiin ja hoitotarvikkeisiin n 200e, ja siihen päälke viä vaatehankinnat.
Niin no tuo 200e kyllä meni ihan lapsen ruokiin, korvikkeisiin, vaippoihin jne.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28505426:Ai niin vielä...leikkaa muovikassista vaippaliina ja käytä käsipyyhettä tms vaippana. Käytön jälkeen huuhtelet, laitat ämpäriin likoamaan ja peset perjantaina, kun olet käynyt ostamassa pesuainetta. Hyvin toimii, olen kokeillut 80-luvulla, kun elin minimiäitiyspäivärahalla ja rahat oli usein vähissä![]()
Ihan teen normaalia ruokaa lapselle. Marja- ja hedelmäsoseet ostan valmiina. Noihin soseisiin, korvikkeisiin ja vaippoihin menee 100e/kk. Loppusumma sit ruokatarvikkeisiin, pyllypyyhkeisiin jne.
No se varmaan on ihan meidän oma asiamme millä lapsemme pylly putsataan? Meillä menee 500-600e/kk noihin samoihin juttuihin ja yksi lapsi. Mies tosin syö kotona vaan vapaapäivinään ja ei esim syö aamu-/ iltapalaa joten ruokakulut on lähinnä mun ja lapsen kuluja.
Mutta asia sikseen, en mä ole aloittaja enkä ole kysellyt säästövinkkejä/ valittanut rahojen riittämättömyyttä.
1. takuuvuokraa olisi kannattanut kysyä ajoissa sossusta eikä maksaa itse
2. lääkkeisiin saa toimeentulotukea, kun kerran saatte nyt muutenkin
3. laskujen eräpäiviä voi usein siirtää
4. 1-vuotiaasta ei saa äippärahaa, vaan kotihoidontukea, ootko huomannut?
5. Mene töihin?
6. Akuuttiin pulaan kysy diakonialta, kerää pulloja (oikeasti), lainaa vanhemmiltasi tms...
Eikai se itkeminen tässä auta..mutta saanpahan johonkin purettua kaiken..
Meidän perheeseen kuuluu minä (äiti), Isä , ja tyttömme 1v.
Olemme nuoria, minä olen 20 vuotias ja isä 23. Ollaan pitkään taisteltu tämän asunnon vuokran kanssa. 820e/kk. Nyt onneksemme pääsemme loppukuusta muuttamaan uuteen jossa vuokra on 200e halvempi. jotain pientä valoa näkyvissä!
mies käy töissä ja minä olen lapsen kanssa kotona. miehen palkka on ollu nyt 800-900e välillä. Joten vuokran verran. kyllähän asumistukee saadaan 250e ja tuleehan mullekkin niitä äippärahoja, mutta ei niillä nyt pitkälle mennä. lapsen ruuat,maito ja vaipat vie niin paljon+ tietenkin meidän ruoka. Ollaan haettu tässäkuussa sosiaalitoimistosta rahaa, ja kyllähän me saatiinkin 900e. Siittä meni yli puolet uudenkodin takuuvuokraan ja loput pakollisiin laskuihin..(puhelin ja sähkö) Eipä jäänyt paljon mitään käsiin.
Nyt tilanne on ahdistava.. Kummallakaan ei penniäkään rahaa.. äippärahat tulevat vasta ensiviikolla. samoin miehen pieni palkka. Tällähetkellä suurin huolenaihe on lapsi. Itse syön vaikka pieniä kiviä, mutta ottaa päähän että lapselta loppuu ruoka,maito ja vaipat. jopa puurokin loppuu. Samoin meidän lapsi kärsii ummetuksesta ja siihen pitäisi saada lääkkeet. Mistäs siihenkin rahan repii.
Lainaa ollaan kysytty mutta ilmeisesti kenelläkään ei loppukuusta ole. Tilanne alkaa oleen toivoton. oon itkeny koko illan kun ahdistaa... Kyllä me aikuiset pärjätään. pakkasesta löytyy jotain. mutta ei lapselle.. pooh..eikai auta. sainpahan purettua tämänkin
Nii...ja pyykkikaappi pursuaa yli. ei edes ole pyykkiainetta -.-
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28505426:Ai niin vielä...leikkaa muovikassista vaippaliina ja käytä käsipyyhettä tms vaippana. Käytön jälkeen huuhtelet, laitat ämpäriin likoamaan ja peset perjantaina, kun olet käynyt ostamassa pesuainetta. Hyvin toimii, olen kokeillut 80-luvulla, kun elin minimiäitiyspäivärahalla ja rahat oli usein vähissä![]()