Krippispino!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Chef: Joko nuo dyykatut taulut on saaneet uuden kodin?

Ei...en ole niitä itseasiassa vielä edes kenellekään tarjonnut, kun on ollut niin kiirusta. Pohdin tuossa ohimennen että ne pienet saattais mennä kyllä kodariin, kun siellä on sellainen "meikki/hiuslakka/korutaso", mutta se iso taulu ei sovi kyllä mihkään, jotta siitä ainakin pitää kyllä päästä eroon :)

Täytyy siis tyytyä leluostoihin kunnes ukkeli kasvaa isommaksi :)! Ja tää Salo nyt on aika surkea kaupunki noiden kirppisten suhteen, kolme vaivasta löytyy :(, oiskin kiva joskus päästä Turkuun mutta vuorotyö rajoittaa paljon, no ehkä kesällä kun on aikaa.

Viime viikolla käväistiin yhden uuden kirpparin avajaisissa ja sieltä tarttui mukaan pussillinen legoja 3€ sekä Star wars-muki 20 sentillä! Poika oli hyvin tyytyväinen löytöihin.:) Tytölle ostin eurolla Muumi-palapelin.
Käytiin samalla reissulla yhdessä toisessakin paikassa, sieltä teinkin tytölle monta hyvää vaatelöytöä, mm. kaksi todella siistiä valkoista bodya 50sent/kpl, aivan kuin uusi nalle Puh&Nasu t-paita 80 sent., kivat mustat pöksyt 1€, söpö tunika 1,20€ ja poika löysi vielä hyvän pussin legoja 2,50€ ja tytölle tarttui mukaan sellainen" isotukkainen" nukke eurolla. Kyllä kirppis kannattaa!:D

No niin kannatta! Mä harvemmin ihan noin edukkaasti löydän mitään, mutta kiva kun sua lykästi :D

Ei...en ole niitä itseasiassa vielä edes kenellekään tarjonnut, kun on ollut niin kiirusta. Pohdin tuossa ohimennen että ne pienet saattais mennä kyllä kodariin, kun siellä on sellainen "meikki/hiuslakka/korutaso", mutta se iso taulu ei sovi kyllä mihkään, jotta siitä ainakin pitää kyllä päästä eroon :)

No voi ei :) Mä just kuolasin niitä pieniä tauluja, kun oon sellasia haeskellut. Joten jos joskus! mieli muuttuu ja kukaan ei halua, niin muista mut sillä hetkellä :D

Täytyy siis tyytyä leluostoihin kunnes ukkeli kasvaa isommaksi :)! Ja tää Salo nyt on aika surkea kaupunki noiden kirppisten suhteen, kolme vaivasta löytyy :(, oiskin kiva joskus päästä Turkuun mutta vuorotyö rajoittaa paljon, no ehkä kesällä kun on aikaa.

Äläs nyt, mä kävin justiin päiväreissulla Helsingissä ja samalla poikkesin Vantaan Villa Lyhtyyn. Joten kyllä sitä aina joskus voi poiketa oman kaupungin rajojen ulkopuolella :D

Ei teillä sitten koskaan ole noita MLL-kirppiksiä? Tai koulun/päiväkosin järkkäämiä moisia? Kannattasi em. tahoille vaikka vinkata että kysyntää olisi :)

No ei oo ainakaan pistänyt paikallislehdestä silmään MLL-kirppiksen ilmoituksia, ja mä en ole edes tajunnut ihmetellä noita koulu/päiväkoti kirppoja :O, täytyykin kysyä pojan päiväkodista oisko niillä suunnitteilla mitään tuollaista kevääksi ja alkaa oiken vahtimaan noita koulujen ilmoituksia. Kiitos paljon vinkeistä :)!

No täällä on pari kirppistä joissa on usein hinnat kohdillaan.:) Toki aina on myös niitä loosseja joissa ei ihan ole..:xmas:
Kivoja löytöjä oli myös sulla, selasin kaikki läpi.:D

Kyllä varmaan kaikilla kirppiksillä on myös niitä looseja joissa on ihan ökykalliit hinnat. Mutta kai niistäkin joku joskus jotain ostaa, kun ne kuitenkin on pystyssä viikosta toiseen?! :)

Kiitos :)

Tänään shoppasin aivan ihanan puisen punaisen maustehyllyn 10 e, seinäkellon 0,50e, tuulitakin tytölle mökkikäyttöön 0,20e, nalle puh -neuletakin 1,50e, espritin punaruudullisen kauluspaidan tytölle 2e, lasten haravan 2e, soivan prinsessa-auton tytölle 4e (siis sellainen potkuauto, jolla tyttö nyt huristellut pitkin huushollia :D), valkoisen 2-kynttilän jalan, josta roikkuu "kristalleja" 1,50e, emalisia säilytysastioita pienellä ruusukuvioinnilla ja muovikansilla 5kpl/3,50e , Italia -keittokirjan 1e, maalaisromanttisen posliinipurkin 2e ja piirtotaulun 2e. Siinä kait ne sit oli. :)

Viimeksi muokattu:
No ei oo ainakaan pistänyt paikallislehdestä silmään MLL-kirppiksen ilmoituksia, ja mä en ole edes tajunnut ihmetellä noita koulu/päiväkoti kirppoja :O, täytyykin kysyä pojan päiväkodista oisko niillä suunnitteilla mitään tuollaista kevääksi ja alkaa oiken vahtimaan noita koulujen ilmoituksia. Kiitos paljon vinkeistä :)!

Kannattaa kurkata sitä MLL:än kotisivua. Sielä mä nuo Turun seudun MLL-kirppikset aina bongaan...eli ei muuta kuin Googlettamaan :)

Mä olen joskus käynyt koulujen ja päiväkotien järkkäämillä kirppiksillä, joten kyllä niitäkin järjestetään aina sillointällöin. Ja toki aina voi itse ilmoittautua talkooväkeen mukaan, jolloin niitä pidetään varmaankin vielä useammin :)

Tänään shoppasin aivan ihanan puisen punaisen maustehyllyn 10 e, seinäkellon 0,50e, tuulitakin tytölle mökkikäyttöön 0,20e, nalle puh -neuletakin 1,50e, espritin punaruudullisen kauluspaidan tytölle 2e, lasten haravan 2e, soivan prinsessa-auto tytölle 4e (siis sellainen potkuauto, jolla tyttö nyt huristellut pitkin huushollia :D), valkoisen 2-kynttilän jalka, josta roikkuu "kristalleja" 1,50e, emalisia säilytysastioita pienellä ruusukuvioinnilla ja muovikansilla 5kpl/3,50e , Italia -keittokirjan 1e, maalaisromanttisen posliinipurkin 2e ja piirtotaulun 2e. Siinä kait ne sit oli. :)

No jopas olit säkin löytänyt edukkaasti. Meillekin ois passannut 4 euron prinsessa-auto :D Onnittelut löydöistä :)

Johan oli chefillä Hello Kittyä :D Onneks mulla ei ole tyttöä :D

Täällä, tai tuolla naapurikunnassa, oli varmaan kans tollanen MLL-kirppis tai vastaava tänään. Sieltä löyty pojalle bodyja, muutamat housut ja yöpuku. Tyyli oli Tutta, H&M, Lindex ja hintahaitari 0,20-2,00 euroa. Lisäksi löysin vihdoin Lego Duplo Primo leppis-palikan :) En tiä tykkääkö poika tuosta, mutta mä tykkään :) Se leppis-palikka ja toinen perusPrimopalikka makso yhteensä 0,20 euroa! Ja sit löyty semmonen keltainen hymynaama-helistin, tais olla euron verran hintaa. Iso muovipussillinen vaatteita makso vaan 22 euroa. Enemmänkin ois ehkä löytyny, jos ois ostanu varastoon isompia kokoja ja mies ei ois ollu mukana ostojarruna :D Tytöille oli taas vaikka kuinka paljon vaaleanpunaisia vaatteita, mutta "poikien" värejä vähemmän. Ja mä etsin vasta kokoa 70.

No jopas olit säkin löytänyt edukkaasti. Meillekin ois passannut 4 euron prinsessa-auto :D Onnittelut löydöistä :)

Seinäkelloon täytyy vaihtaa koneisto ja viisarit, mutta oli muuten niin kiva, että tarttui mukaan. Ja eihän tuo ollut hinnalla pilattu. :D Ja olin kans tosi positiivisesti yllättynyt, että se prinsessa-auto todellakin toimi, koska siinä ei ollut pattereita, et olisin voinut ennen ostoa testata. Ostettiin mökki (sekin halvalla :D) ja sinne nyt kerään kaikkea sisustusjuttuja kirppiksiltä.

[QUOTE="virtahepo";23081417]Johan oli chefillä Hello Kittyä :D Onneks mulla ei ole tyttöä :D

Täällä, tai tuolla naapurikunnassa, oli varmaan kans tollanen MLL-kirppis tai vastaava tänään. Sieltä löyty pojalle bodyja, muutamat housut ja yöpuku. Tyyli oli Tutta, H&M, Lindex ja hintahaitari 0,20-2,00 euroa. Lisäksi löysin vihdoin Lego Duplo Primo leppis-palikan :) En tiä tykkääkö poika tuosta, mutta mä tykkään :) Se leppis-palikka ja toinen perusPrimopalikka makso yhteensä 0,20 euroa! Ja sit löyty semmonen keltainen hymynaama-helistin, tais olla euron verran hintaa. Iso muovipussillinen vaatteita makso vaan 22 euroa. Enemmänkin ois ehkä löytyny, jos ois ostanu varastoon isompia kokoja ja mies ei ois ollu mukana ostojarruna :D Tytöille oli taas vaikka kuinka paljon vaaleanpunaisia vaatteita, mutta "poikien" värejä vähemmän. Ja mä etsin vasta kokoa 70.[/QUOTE]

Joo...mä vähän hullaannuin :D Ei meiillä normaalisti sitä Kittyä ihan sentään noin paljoa ole.

Mä luulen että noin niinkuin keskiverrollisesti pojille ostetaan vähemmän vaatetta. Se olis mun mielestä loogisin selitys sille, miksi poikien vaatteita on aina vähemän myynnissä, kuin mitä tyttöjen vaatteita.

Tytöille tulee ostettua joka juhliin uusi mekko ja vähän ylikin. Pojalle mä tuskin ostaisin aina uutta pukua, vaikka toki kauluspaidan ja krakan uusisinkin :D

Ihan tälleen btw huomautuksena eikö tyttöjen ja poikien värit/vaatteet ole jo vähän vanha juttu. Siis ehkä tytöille ne mekot ja näin, mutta loppujen lopuksi aika moni vaate sopii molemmille sukupuolille. Sama juttu leluissa, ei aina tarvitse tukea stereotypioita.

Seinäkelloon täytyy vaihtaa koneisto ja viisarit, mutta oli muuten niin kiva, että tarttui mukaan. Ja eihän tuo ollut hinnalla pilattu. :D Ja olin kans tosi positiivisesti yllättynyt, että se prinsessa-auto todellakin toimi, koska siinä ei ollut pattereita, et olisin voinut ennen ostoa testata. Ostettiin mökki (sekin halvalla :D) ja sinne nyt kerään kaikkea sisustusjuttuja kirppiksiltä.

Halpa mökki kuulostaa oikein kivalta :D

Ja kirppissisustaminen tosiaan säästää kivasti euroja :)

[QUOTE="niin";23081493]Ihan tälleen btw huomautuksena eikö tyttöjen ja poikien värit/vaatteet ole jo vähän vanha juttu. Siis ehkä tytöille ne mekot ja näin, mutta loppujen lopuksi aika moni vaate sopii molemmille sukupuolille. Sama juttu leluissa, ei aina tarvitse tukea stereotypioita.[/QUOTE]

Kyllä mä näkisin että edelleen vaateteollisuus tekee tytöille melko paljon vaaleanpunaista ja vaatteedeen on monasti liitetty rusetteja, hörhelöitä ymns. vaikka ei olisikaan siis mekosta kyse vaan ihan vaan vaikkapa housuista.

Ja vastaavasti pojille tehdään merirosvoprinttiä tummiin väreihin, joita en oikein osaa nähdä tytön päällä. Tosin en pukisi moisia mielelläni edes pojille.

Jos joskus saan pojan, niin takuulla ostan hänelle vaaleanpunaisen pikee-paidan. Myös miehelläni on pari vaaleanpunaista paitaa. Mutta itse koen asian niin, että siihen se saa sitten jäädä.

Toki nykytrendinä on kirkkaat unisex-vaatteet, mutta silti tietyt putiikiton täynnä Kittyä tytöille joita en kyllä ihan heti lähtisi pojalle pukemaan.

[QUOTE="niin";23081493]Ihan tälleen btw huomautuksena eikö tyttöjen ja poikien värit/vaatteet ole jo vähän vanha juttu. Siis ehkä tytöille ne mekot ja näin, mutta loppujen lopuksi aika moni vaate sopii molemmille sukupuolille. Sama juttu leluissa, ei aina tarvitse tukea stereotypioita.[/QUOTE]

Heh, ostin mun tytölle silläkin uhalla joku aika sitten kirppikseltä siniset me and i -canvashousut, vaikka hintalapussa luki "poikien housut". :D ja meiltä löytyy prinsessa-auton lisäks myös kaikkia muitakin autoja. On aika autofriikki tyttö täällä. :heart:

Kyllä mä näkisin että edelleen vaateteollisuus tekee tytöille melko paljon vaaleanpunaista ja vaatteedeen on monasti liitetty rusetteja, hörhelöitä ymns. vaikka ei olisikaan siis mekosta kyse vaan ihan vaan vaikkapa housuista.

Ja vastaavasti pojille tehdään merirosvoprinttiä tummiin väreihin, joita en oikein osaa nähdä tytön päällä. Tosin en pukisi moisia mielelläni edes pojille.

Jos joskus saan pojan, niin takuulla ostan hänelle vaaleanpunaisen pikee-paidan. Myös miehelläni on pari vaaleanpunaista paitaa. Mutta itse koen asian niin, että siihen se saa sitten jäädä.

Toki nykytrendinä on kirkkaat unisex-vaatteet, mutta silti tietyt putiikiton täynnä Kittyä tytöille joita en kyllä ihan heti lähtisi pojalle pukemaan.

Niin kyllä se isoin ongelma on ehkä juuri tuossa, että kaupoissa yleensä on jaettu vaatteet tytöille ja pojille ja lelut samaan tyyliin omiin hyllyihinsä. Jo vauvasta pojat ja tytöt jaetaan omiin lokeroihinsa ja kuten mainittu vahvistetaan streotypioita jo synnäriltä lähtien. No nyt tuli vähän vuodatusta ja vaatteet on siis osa tätä tekemällä tehtyä kahtiajakoa.

Yhteistyössä