Kristallilapset ja magneettirannekkeet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dechs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

dechs

Aktiivinen jäsen
28.07.2010
8 691
17
38
Pelastavatko kristallilapset maailman? - MTV3.fi - Helmi - Kuudes aisti

Ei, ei, ei, ei vittu ei! Sanokaa, pliis, että kukaan ei tunne ketään joka uskoisi tähän skeidaan! Palauttakaa optimistinen asenteeni ihmiskuntaan.

Vuosi on 2011 ja joillekin ihmisille tuntuu edelleen menevän läpi ihan mikä hyvänsä. Magneettirannekkeiden ja suolakivilamppujen terveysvaikutukset, homeopatia, jumalanpalvonta, astrologia.. Eikö näiden käärmeöljykauppiaiden toiminnan olisi pitänyt jo muuttua sietämättömän vaikeaksi tietoyhteiskunnan myötä? :headwall: Miksi tällainen tuuba yhä menee läpi osalle ihmisistä?

Luulen että kyseessä on etupäässä asenneongelma. Luullaan uskomuksen olevan yhtä hyvä kuin tieteellisen tutkimuksen, ts. pidetään niitä tasa-arvoisina vaihtoehtoina. Umpihullua.

Keräsin pientä listaa näistä edellämainituista huuhaa-jutuista.

Kaikille näille yhteistä on se, ettei ole mitään luotettavia todisteita tai tutkimuksia, jotka viittaisivat siihen että nämä toimivat:

Magneettirannekkeiden terveysvaikutukset

Suolakivilamppujen terveysvaikutukset

Homeopatia

Jumalanpalvonta

Astrologia

Viimeksi muokattu:
Mitäs se vanha kunnon Albert totesikaan: "On olemassa vain kaksi asiaa, jotka ovat äärettömiä - avaruus ja ihmisten tyhmyys. Ja ensimmäisestä en ole varma." Näin se taitaa joidenkin kohdalla valitettavasti mennä.

Täällähän oli jumalattoman pitkä ketju noista aikoinaan, ehkä löytyisi haulla. Siinä osa porukasta tuntui todella uskovan moiseen soopaan. Pitäähän sitä vapaan kasvatuksen minäminä-tuotteille olla joku oma, vahvasti lajiaan kuvaava nimi. Ja kun adhd muotisairautenakin alkaa olla jo menneen talven lumia niin tarvitaan uutta kehiin, ei iske tylsyys.

[QUOTE="vieras";22847174]Ite luulen, että kristallilapset ovat antikristuksia ja vastuussa luonnonmullistuksista ja nyt mm. eläinten joukkokuolemista.[/QUOTE]

Repskops :D

[QUOTE="vieras";22847174]Ite luulen, että kristallilapset ovat antikristuksia ja vastuussa luonnonmullistuksista ja nyt mm. eläinten joukkokuolemista.[/QUOTE]
Luulen, että yritit kommentillasi saada minut satuttamaan itseäni vakavasti :mad:

Yks mun kaveri (siihen aikaan ihan bestis) sanoi mulle teininä että on tullut siihen tulokseen että minä olen antikristus :laugh:
Joku oli vähän seonnut rippileirillä...

Onko lapsellasi suuret, viisaan näköiset silmät?
(Hmmm.... suurisilmäinen lapsi. Ja minusta niin viisas! Onpa harvinaista! Paitti naapurinkersoilla on pienet ilkeet siansilmät, ja tyhmiä ovat kans.)

Onko hän alle yhdeksän vuoden ikäinen?
(Ooh! Todellakin! Miten voi olla mahdollista että joku vieras ihminen tuntee mun lapseni näin hyvin? Hän on TÄSMÄLLEEN alle yhdeksän vuoden ikäinen!)

Entä kestikö hänellä tavallista kauemmin oppia puhumaan?
(Kyllä! Nimenomaan! Gloria eleikum! Ei voi olla kukaan muu kun Veetiketteri, koska tavallisilta lapsilta kestää kaikki tavallisen kauan!)

Jos vastasit kaikkiin edellä mainittuihin kysymyksiin myöntävästi, saattaa silmäteräsi olla kristallilapsi.
(Ihanaa! Meidän Veetiketteri! Mä niin TIÄSIN että meidän poika on maailman tärkein ja ihanin!)

"Onko lapsellasi suuret, viisaan näköiset silmät? Onko hän alle yhdeksän vuoden ikäinen? Entä kestikö hänellä tavallista kauemmin oppia puhumaan?"

Poikani on kristallilapsi :cool:. Pitää muistaa kertoa siitä päiväkodissa, etteivät turhaan yritä rajoittaa mun piis änd loov-poitsuani :heart:

Yks mun kaveri (siihen aikaan ihan bestis) sanoi mulle teininä että on tullut siihen tulokseen että minä olen antikristus :laugh:
Joku oli vähän seonnut rippileirillä...
Tuo saattaa hyvinkin olla yksi aiheuttaja sille, mistä aloitusviestissä puhuin. Jos lapsesta pitäen opetetaan että asioiden uskominen ilman perustelua on ihan ok, ei liene ihme jos aikuisena menee samaan vipuun.

[QUOTE="Juu";22847367]Onko lapsellasi suuret, viisaan näköiset silmät?
(Hmmm.... suurisilmäinen lapsi. Ja minusta niin viisas! Onpa harvinaista! Paitti naapurinkersoilla on pienet ilkeet siansilmät, ja tyhmiä ovat kans.)

Onko hän alle yhdeksän vuoden ikäinen?
(Ooh! Todellakin! Miten voi olla mahdollista että joku vieras ihminen tuntee mun lapseni näin hyvin? Hän on TÄSMÄLLEEN alle yhdeksän vuoden ikäinen!)

Entä kestikö hänellä tavallista kauemmin oppia puhumaan?
(Kyllä! Nimenomaan! Gloria eleikum! Ei voi olla kukaan muu kun Veetiketteri, koska tavallisilta lapsilta kestää kaikki tavallisen kauan!)

Jos vastasit kaikkiin edellä mainittuihin kysymyksiin myöntävästi, saattaa silmäteräsi olla kristallilapsi.
(Ihanaa! Meidän Veetiketteri! Mä niin TIÄSIN että meidän poika on maailman tärkein ja ihanin!)[/QUOTE]

:laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja dechs:
Tuo saattaa hyvinkin olla yksi aiheuttaja sille, mistä aloitusviestissä puhuin. Jos lapsesta pitäen opetetaan että asioiden uskominen ilman perustelua on ihan ok, ei liene ihme jos aikuisena menee samaan vipuun.

Ihminen nyt ei toimi puhtaasti järjellä vaikka kuinka itselleen muuta uskottelisi.

"Viime aikoina onkin korostunut suuntaus, jonka mukaan henkilökohtainen tunne omasta erityislaatuisuudesta riittää todisteeksi."
Ei prkele. :D En onneksi tunne yhtäkään "indigolapsen" äitiä tai isää.

"Skeptikot epäilevätkin, että vanhempien tarve kokea omat lapsensa positiivisella tavalla erityislaatuisiksi ADHD-diagnoosin tai muiden negatiivisiksi leimattujen neuropsykologisten diagnoosien jälkeen on edesauttanut indigo- ja kristallilapsi-ilmiöiden syntymistä."

Eikä?! Miten ne kehtaa epäillä jotain noin kaukaa haettua? :laugh:

Mikä tämä magneettikorujuttu on? Mihin niiden pitäisi auttaa? Sain joululahjaksi magneettirannekorun täysin yllättäen ja en nyt tiedä, voiko siitä olla jotain haittaa...

[QUOTE="Eräs";22847945]Mikä tämä magneettikorujuttu on? Mihin niiden pitäisi auttaa? Sain joululahjaksi magneettirannekorun täysin yllättäen ja en nyt tiedä, voiko siitä olla jotain haittaa...[/QUOTE]

Jos sulla on suurisilmäinen lapsi, niin laita äkkiä se hälle koipeen kiinni. Hän valaisee sen jälkeen koko perhettä!

[QUOTE="Eräs";22847945]Mikä tämä magneettikorujuttu on? Mihin niiden pitäisi auttaa? Sain joululahjaksi magneettirannekorun täysin yllättäen ja en nyt tiedä, voiko siitä olla jotain haittaa...[/QUOTE]

No, siitä voi vaikka jäädä kiinni jääkaapin oveen, jos ei ole varovainen.