krooninen hiivatulehdus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mkj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mkj

Vieras
kuopusta odottaessa se iski. oli hiivatulehdus uudestaan aina n.3 viikkoo siitä kun kuuri oli loppunut. sokerit sekaisin ja neuvolasta sanottiin sen johtuvan siitä. se ei kuitenkaan johtunu raskaudesta ja sokereista koska se on edelleenkin. kamala vaiva! just taas kuukausi sitten canestenilla 3 päivän kuuri ja rasvaa,kaikki oli jees 2-3 viikkoo ja nyt taas oireilee. meillon kuopuksella lääkäri vajaan 2 viikonpäästä jolloin pääse keskusteleen. onko muilla ollu? miten se saadaan kuriin?

Ne käsikauppalääkkeet on aika huonoja, jos niitä joutuu käyttämään usein. Lisäksi ne ärsyttävät limakalvoja paljon käytettyinä ja ssiihen sitten hiiva iskee herkemmin. Kysy suun kautta otettava hiivalääke Diflucan (en tiedä voiko raskausaikana käyttää, mutta ehkä joku toinen kävisi) Jos tilanne on hankala, yksi kerta-annos ei riitä.

Onhan sinulla suun kautta nautittavia maitohappobakteerikapseleita ja niitä alapäähän laitettavia kapseleita käytössä? Kannattaa myös vältellä ruokavaliossa sokeria, valkoisia vehnäjauhoja ja siideriä ym makeaa alkoholia, niin hiiva ei saa ravintoa.

Hei pistä tohon hakuun hiivatulehdus. Täällä on harvase viikko ollut tästä kyselyjä, itse oon kirjoittanut tarinani ja vinkkini ainakin sataan kertaan. :) (en sano pahalla, vaan siksi, että en jaksa enää kirjoittaa, mutta tiedän, et täältä löytyy apu).

Pikaisesti: käy hae lääkäriltä lääkekuuri, joka poistaa sulta suolistosta hiivan. Siinä vaiheessa, kun hiiva tuntuu lähteneen käsistä, se ei ole enää emättimessä, vaan suolistossa eikä se lähde sieltä apteekin itsehoitolääkkeillä. Ja muutenkin ne canestenit ja kumppanit ei kroonikoille yleensä auta, vaan pahentavat tilannetta. ...parempi vaihtoehto on reseptillä saatava fluconazol (suunkautta pilleri). Toki yksilöllistä vaihtelua löytyy. :)

mä koitan noudattaa vhh ruokavaliota just sentakia ettei sokerit heittele. noita maitohappobakteerikapseleita en oo kokeillut. tarviikin sellasia syödä. toivottavasti jotain apua tähän olisi.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Hei pistä tohon hakuun hiivatulehdus. Täällä on harvase viikko ollut tästä kyselyjä, itse oon kirjoittanut tarinani ja vinkkini ainakin sataan kertaan. :) (en sano pahalla, vaan siksi, että en jaksa enää kirjoittaa, mutta tiedän, et täältä löytyy apu).

Pikaisesti: käy hae lääkäriltä lääkekuuri, joka poistaa sulta suolistosta hiivan. Siinä vaiheessa, kun hiiva tuntuu lähteneen käsistä, se ei ole enää emättimessä, vaan suolistossa eikä se lähde sieltä apteekin itsehoitolääkkeillä. Ja muutenkin ne canestenit ja kumppanit ei kroonikoille yleensä auta, vaan pahentavat tilannetta. ...parempi vaihtoehto on reseptillä saatava fluconazol (suunkautta pilleri). Toki yksilöllistä vaihtelua löytyy. :)

kiitos!

Mie pelkään tuota hiivaa kuin ruttoa |O samoin emätintulehduksia!Olin syksyllä ihan kierteessä kun antibioottia emätintulehdukseen ja sitten tulu hiivaa ja niitä lääkkeitä meni hirveesti.Lopulta limakalvot niin huonona,että se teki ilkeetä,vaikkei mitään ollutkaan.Rupesin käyttää maitohappobakteereita emättimeen sekä suun kautta.Nyt vaiva ollut poissa.Meni kyl aikaa ennenkuin alapää rauhoittui ja palautui tuosta rubasta.Pelottaa vaan taas kun on tää antibiootti pissatulehdukseen et jos taas kaikki alkaa alusta tuon hiiva homman kans :( Nyt mulla taas käytössä maitohappobakteerit.Ja illalla ilmakylpyjä.

Siinä vaiheessa kun tulehduksia tulee useampia, ei noista maitohappobakteereista ja ruokavalioista ole yksin apua. Ne auttavat ennaltaehkäisyyn ja yhdessä kunnon hiivalääkkeen kanssa. Käsikauppalääkkeetkin toimivat yksittäisissä tulehduksissa, mutteivät kroonisessa vaivassa.

Hiiva iskee usein kuiville ja ärtyneille limakalvoille. Siksi se helposti kroonistuu juuri raskausaikana tai tiettyjen e-pillereiden kanssa. Hormonit muuttavat emättimen pHta, jolloin hiiva herkemmin iskee esim yhdynnän jälkeen. Ei liity mitenkään muuten sokeriin, kuin niin, että se sokeri ruokkii hiivaa entisestään.

Soita nyt terveysasemalle. Reseptilääkkeet saa puhelinreseptillä. Ei kannata kärsiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Nanna1982:
Mie pelkään tuota hiivaa kuin ruttoa |O samoin emätintulehduksia!Olin syksyllä ihan kierteessä kun antibioottia emätintulehdukseen ja sitten tulu hiivaa ja niitä lääkkeitä meni hirveesti.Lopulta limakalvot niin huonona,että se teki ilkeetä,vaikkei mitään ollutkaan.Rupesin käyttää maitohappobakteereita emättimeen sekä suun kautta.Nyt vaiva ollut poissa.Meni kyl aikaa ennenkuin alapää rauhoittui ja palautui tuosta rubasta.Pelottaa vaan taas kun on tää antibiootti pissatulehdukseen et jos taas kaikki alkaa alusta tuon hiiva homman kans :( Nyt mulla taas käytössä maitohappobakteerit.Ja illalla ilmakylpyjä.

Jos taipumusta hiivaan, pyydä aina ab-kuurin yhteydessä suun kautta otettava lääke.

Mulla oli poikaa odottaessa koko raskausajan kauhean paha hiivatulehdus. Ei auttanut lääkkeet eikä mikään. Siis se oli ihan kamalaa.

Nyt tässäkin raskaudessa hiiva on kiusannut, mutta ei lainkaan samassa mittakaavassa. En sitten tiedä mitä olen toisin tehnyt kun mielestäni en mitään.

Juu niin mie teinkin ja otin sen tän kuurin puolessa välissä.Mutta jos joudun viel uuden kuurin hakee,niin saakohan tuota hiivalääkettä heti uudelleen käyttää sen toisen kuurin aikana?muistaakseni se oli fluconazol.

Diflucan (fluconatzolia)otetaan kerran viikossa. Jos yksi annos ei tehoa, otetaan 1- pari vkon ajan taas 1 annos viikossa. Tämän kanssa ei käsikauppalääkkeitä enää saa käyttää. T. juuri parin viikon satsin ko. lääkettä apteekista hakenut.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

joo hei mulla on nyt n 40 päivää ollu JATKUVA hiivatulehdus. seksiä ei oo ollu kun ehkäpä kerran kun katsoin jostain vinkkiä että se voisi jopa auttaa limakalvojen paranemiseen. tosiaan käytin 2 gyno-daktar 3 päivän kuuria kunnes oho lääkäri huomasikin mun olevan lääkkeelle allerginen. ja sitten canesten, joka autto hetkellisesti, sitten tuli menkat ja taas alko hiiva... ja täytyy muistaa et oon nyt syöny fuconzalia ensin yhden sitten 4 kapselia. ja nyt on niistä neljästä vielä 1 jäljellä ja päällä on hiiva oireet... mietin vaan että onko kenelläkään tapahtunut mitään vastaavaa ja tietääkö kukaan mikä muu lääke kuin fluconzal voisi auttaa?

Yhteistyössä