Krooninen väsymysoireyhtymä

niin kannattaa lukea asentohoitoauttaa.fi ja dos. Tapani Rahkon sivut.

Tasapainoelinten toimintahäiriöt voivat sekoittaa koko kehon. Rahko pitää tätä kr.väs.oireyht. syynä.

Tulin joulukuussa 2008 hyvin väsyneeksi ja vetämätön olo oli kokoajan. Mitään en saanut aikaiseksi ja pää oli sumuinen ja ihan kuin ei olisi ollut ihan perillä kaikesta, lisäksi oli pieni päänsärky. Kokoajan olisi voinut nukkua ja nukuinkin paljon. Juoksulenkillä kun kävin, tuntui etten saa henkeä kunnolla (ja olo tuntui henkisesti raskaalta), vaikka kroppa muuten olisi jaksanut (olen pienestä pitäen harrastanut liikuntaa). Mikään ei tuntunut miltään, kaikki oli tasaista ja tylsää. En kuitenkaan kokenut olevani masentunut.
Menin lääkäriin ja se ihme kyllä laittoi minut hyvin moneen verikokeeseen (koelapussa jäi vain pari kohtaa rastittamatta) ja ekg:henkin. Yllätys yllätys, mistään ei löytynyt mitään. Valitin myös siitä, etten saa henkeä kunnolla kun käyn lenkillä ja minulle tehtiin spirometriatutkimus ja puhalsin aina jotain 500, joten ei sen puolestakaan ongelmaa.
Lopuksi lääkäri vain totesi, että harrasta vielä vähän lisää liikuntaa ja nuku kunnolla. Sitten päätin, että tolle lääkärille en enää mene! Ihankuin en olisi jo kokeillut tota mitä se ehdotti.
No, kesällä 2009 kävin psykologilla kun äiti painosti. Olin avoimin mielin, vaikka olin sitä mieltä, että en tarvitse tällaista hoitomuotoa. Ja eihän sekään sitten auttanut.

Kesän 2009 lopulla menin sitten lopulta homeopaatin vastaanotolle. Sitten selvisi. Kun homeopaatti määräsi minulle lääkkeen ja otin sitä ohjeiden mukaisesti, se tehosi! Tuntuu, että olen elämäni kunnossa!
Nyt olen myös saanut huomata, että minulla ei ole enää koivuallergiaakaan, eikä aamuisin ollutta jäykkyyttä ja olen paljon positiivisempi.

En tiedä oliko väsymykseni cfs:sää vai ei, mutta hyvin samanlaisia oireita minulla oli ja ne kestivät yli 6 kk. Se ei ilmeisesti ehtinyt menemään niin pahaksi kuin joillain muilla on mennyt.

Tiedän kyllä senkin, että, ikävä kyllä, osa ihmisistä on sitä mieltä, että homeopatia on huijausta. Olen käyttänyt homeopatiaa monen vuoden ajan (siis muihin vaivoihini) ja se on aina tehonnut ilman sivuvaikutuksia. Mielestäni on kamala lukea tarinoita ihmisistä, jotka ovat käyttäneet esim. masennuslääkkeitä ja joutuneet niiden takia niin huonoon kuntoon (esim.: http://cfs.gehennom.org/?satu).

Niin sitä vaan, että kannattaa ainakin kokeilla, jos ei mikään muu auta, kun ei cfs:sään näytä olevan selvää hoitomuotoa.
Homeopatiaan ei tarvitse uskoa, koska se toimii uskomattakin. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Onko kellään diagnosoitu tai kuka tietäisi taudista enemmän?

Kaikki tieto otetaan mielellään vastaan :)

Täällä Ruotsissa on yksi lääkäri Carl Gerhard Gottfries, joka tuntee tämän sairauden paremmin kuin kukaan muu, ottaa vastaan potilaita omalla lähetteellä, en tosin tiedä voiko tulla muualta kuin Ruotsista.

Itse sain tämän diagnoosin keväällä.

Gottfrieskliniken on vastaanoton nimi ja se on Mölndalissa Göteborgin lähellä.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja lääkäri:
laiskuutta se on

Ja heti ensimmäinen vastaus osoittaa erityistä fiksuutta.

Ap pyysi _tietoa_ ja tää lääkäri ei selvästi tiedä mistään mitään... eikä myöskään ymmärrä että luuloon perustuvia väitteitä ei kaivattu.

Koska ME-syndroomaa ei lääkärit tunne annaetaan usein diagnoosi depressio tail laiskuus.
Lääkäreille: Lukekaa Professori Carl Gerhard Gottfriesin tutkimuksia...jos kielitaito riittää ...

Minä en ole vielä saanut lääkärin diagnoosia sairauteeni, ja epäilen suhtautumista koko sairauteen, lieneekö kuullutkaan. Itselleni oireet sopivat. En yleensä sairasta, eli virus pysöri pitkin syksyaä mutta ei antanut oireita joten elin normaalisti ja kuntokin oli jo tosi hyvä. Sitten tuli väsymys jota ei voinut selittää millään. Liikunta on ennen auttanut väsymykseen, mutta ny liikunta aiheuttaa totaalista väsymistä, etenkin jalat ovat ihan makaroonia. Onko muilla samoja oireita? Eli nyt joudun vähentämään liikuntaa huomattavasti. Akupunktio on auttanut ainakin minua, mutta siellä on käytävä aika usein, nyt kokeilen pari kartaa viikossa - aluksi. Onneksi on eläkeläinen kaverini, joka tekee edulliseen hintaan.. MItä kokemuksia muilla?

Luulenpa että kun laitokset koulut ym on Homeessa suurimmaksi osaksi niin ne aiheuttaa tuleduksellisia oireitajos ne aiheuttaa astmaa ym.lihasoireita miksi ei muitakin oireita.lue homealtistuksista

St

Meillä oli toistakymmentä vuotta sitten hometta kotona.sen jälkeen jouduin työpaikalle jossa oli hometta.alkoi epämäär. Väsymys en jaksanut nousta sängystä ylös vain syömään ja wc:hen.paikat kipeänä.en päässyt portaita ylös.polvessa oli nivelrikko sitten sormet ratisi tuli myös nivelrikkoa.yritin puolivirkaa lihakset jumissa.jäin puolikkaalle eläkkeelle.taas kun tuli homevaurio kotiin vain pieni kaikki sorminiveletkin alkoi punoittamaan ja nyt kidun näiden kanssa.keskittymiskykyyn ja kaikenhan se home vaikuttaa.kuulin kerran että joku viisas mainitsi että ennen ei myönnetä Suomessa homeita ennenkuin kaikki rakennukset on korjattu.tulishan siitä paljon korvattavaa yhteiskunnalle.eikä voida diagnosoida.parempi olla hiljaa.

Hei, oletteko nähneet erään CFS-potilaan (krooninen väsymysoireyhtymä) tekemän videon omakohtaisesta hoitokokeilusta ketogeenisella ruokavaliolla, josta saanut hyviä tuloksia ?

Iltalehden juttu 19.2.2017 perustui tällä videolla esitettyyn dokumenttiin, jonka tämä henkilö oli tekstittänyt suomeksi. Hienoa.

Ketogeeninen ruokavalio CFS - sairauden hoidossa

Krooninen väsymysoireyhtymä on romukoppadiagnoosi, jonka käyttäminen saa potilasparan ahdistumaan tarpeettomasti. Hirveä esimerkki normaalien inhimillisten ilmiöiden medikalisaatiosta.

Aivan jonninjoutavaa höpöhöpöä tuollainen muka-diagnoosi. Laiskuutta se on se ei siitä muuksi muutu. Saahan sitä toki kutsua ties miksi uupumusoireyhtymäksi.