Tulin joulukuussa 2008 hyvin väsyneeksi ja vetämätön olo oli kokoajan. Mitään en saanut aikaiseksi ja pää oli sumuinen ja ihan kuin ei olisi ollut ihan perillä kaikesta, lisäksi oli pieni päänsärky. Kokoajan olisi voinut nukkua ja nukuinkin paljon. Juoksulenkillä kun kävin, tuntui etten saa henkeä kunnolla (ja olo tuntui henkisesti raskaalta), vaikka kroppa muuten olisi jaksanut (olen pienestä pitäen harrastanut liikuntaa). Mikään ei tuntunut miltään, kaikki oli tasaista ja tylsää. En kuitenkaan kokenut olevani masentunut.
Menin lääkäriin ja se ihme kyllä laittoi minut hyvin moneen verikokeeseen (koelapussa jäi vain pari kohtaa rastittamatta) ja ekg:henkin. Yllätys yllätys, mistään ei löytynyt mitään. Valitin myös siitä, etten saa henkeä kunnolla kun käyn lenkillä ja minulle tehtiin spirometriatutkimus ja puhalsin aina jotain 500, joten ei sen puolestakaan ongelmaa.
Lopuksi lääkäri vain totesi, että harrasta vielä vähän lisää liikuntaa ja nuku kunnolla. Sitten päätin, että tolle lääkärille en enää mene! Ihankuin en olisi jo kokeillut tota mitä se ehdotti.
No, kesällä 2009 kävin psykologilla kun äiti painosti. Olin avoimin mielin, vaikka olin sitä mieltä, että en tarvitse tällaista hoitomuotoa. Ja eihän sekään sitten auttanut.
Kesän 2009 lopulla menin sitten lopulta homeopaatin vastaanotolle. Sitten selvisi. Kun homeopaatti määräsi minulle lääkkeen ja otin sitä ohjeiden mukaisesti, se tehosi! Tuntuu, että olen elämäni kunnossa!
Nyt olen myös saanut huomata, että minulla ei ole enää koivuallergiaakaan, eikä aamuisin ollutta jäykkyyttä ja olen paljon positiivisempi.
En tiedä oliko väsymykseni cfs:sää vai ei, mutta hyvin samanlaisia oireita minulla oli ja ne kestivät yli 6 kk. Se ei ilmeisesti ehtinyt menemään niin pahaksi kuin joillain muilla on mennyt.
Tiedän kyllä senkin, että, ikävä kyllä, osa ihmisistä on sitä mieltä, että homeopatia on huijausta. Olen käyttänyt homeopatiaa monen vuoden ajan (siis muihin vaivoihini) ja se on aina tehonnut ilman sivuvaikutuksia. Mielestäni on kamala lukea tarinoita ihmisistä, jotka ovat käyttäneet esim. masennuslääkkeitä ja joutuneet niiden takia niin huonoon kuntoon (esim.: http://cfs.gehennom.org/?satu).
Niin sitä vaan, että kannattaa ainakin kokeilla, jos ei mikään muu auta, kun ei cfs:sään näytä olevan selvää hoitomuotoa.
Homeopatiaan ei tarvitse uskoa, koska se toimii uskomattakin.