Ku ei tästä nyt vaan tuu mitään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja selkoa tähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

selkoa tähän

Vieras
opinnot ei suju. Työt on mitä on välillä niitä on hyvinkin ja välillä ei sitte mitään. Rahaakin on aina liian vähän. Mietin mitä mun pitäis oikein tehdä? Mitä mun kuuluis tehdä? eikä asioista tuu sitte yhtään helpompaa että mies haluaa meille perheenlisäystä(kolmas lapsi). Miks just nyt??? Mä oon pitkään haaveillu kolmannesta lapsesta odotin ja odotin. Kyllästyin odottamaan aloin elämään siten ettei sitä tule ollenkaan ja nyt sitten yhtäkkiä se voiskin tulla. Mulla on nyt pasmat ihan sekaisin. :(

Jos rahaa on nyt jo liian vähän niin älkää tehkö sitä kolmatta lasta. Meillä on kolme ja joka viikko ihnettelen kauppalaskun suuruutta :/ meillä on kohtuullisen hyvät tulot joten varaa on, mutta säästöön ei jää niin paljon kuin haluaisin(haluaisin että olis varaa matkustaa ja vaihtaa uudempaan autoon, nyt pitää valita joko etelänmatka tai uudempi auto)

[QUOTE="Veera";30819650]Jos rahaa on nyt jo liian vähän niin älkää tehkö sitä kolmatta lasta. Meillä on kolme ja joka viikko ihnettelen kauppalaskun suuruutta :/ meillä on kohtuullisen hyvät tulot joten varaa on, mutta säästöön ei jää niin paljon kuin haluaisin(haluaisin että olis varaa matkustaa ja vaihtaa uudempaan autoon, nyt pitää valita joko etelänmatka tai uudempi auto)[/QUOTE]

Lisään vielä että en millään muotoa kadu kolmannen hankkimista mutta jos teillä on nyt jo rahasta pulaa niin unohtakaa se.

Mulla on vähän rahaa kun tulot on tällä hetkellä ansiosidonnainen ja palkka satunnaisista töistä. Miehellä ei ole puutetta rahasta. Meillä ei oo yhteisiä rahoja vaan molemmilla omat. Mutta mulla silti menee melkeen kaikki rahat lasten/perheen hyväksi. Miehellä menee toki asuntolainaan, asumiseen, autoihin ja vakuutuksiin.

Ei me köyhiä oltais vaikka tulis kolmas lapsi. Mulla vaan ei jäis enää yhtään rahaa itselleni tai säästöön sitten ainakin jos ei löydy kokopäivätyötä.

Ennen luotin siihen että kyllä asiat järjestyy. Nyt en enää usko siihen. Kohta neljä vuotta mennä tällaisessa epäselvässä sotkussa. Jos se olis järjestykseen se olisi jo tapahtunut.

No hyvin yksinkertaista - lasta ei hankita. Tai sitten ukko osallistuu myös lasten menoihin. Ja sinä hommaat sellasen koulutuksen, millä on töitä ja se muksu vasta sitten, kun pystyt sen elättämään, jos sun kerran pitää ne yksin elättää. Mitä en kyllä käsitä, jos on yhteinen talous ja yhteiset lapset....

Meillä on myös omat rahat molemmilla, eikä mulla jää mitään säästöjä käteen (hoitovapailla) tällä hetkellä. Mies käy töissä ja sillä kyllä pätäkkää riittää. Jaetaan siis kauppalaskut ja muut kulut kahteen osaan. Jos meillä ois ns. yhteiset rahat, niin mä en sais siltä edes tuota puolta kuluihin. Huomasin "yhteisten" rahojen tarkoittavan sitä, että mun rahat on yhteisiä ja hänen on hänen ikiomiaan.

Silti mun mies on mulle tälläkin hetkellä rahaa velkaa.

Ei tehdä enempää lapsia. Se on aika selvä asia.

En jaksa enää opiskella. Mulle opiskelu on vaikeaa todennäköisesti mulla on jotain oppimisvaikeuksiakin.
Eikä täällä maaseudullla oo mitään opiskeltavaakaan.
Ja jos sen lapsen hankkii se pitää tehdä nyt. Ennen kuin meillä on liikaa ikää ja sisaruksiin tulee sitten turhan suuret ikäerot.
Toisaalta raha ei oo tässä se pääpointti vaan se että haluanko mä oikeasti sen lapsen. Ja yleisestikin tää mun elämä on jotenkin en tiedä vailla selvää suuntaa.

Heittäydy työttömäksi ja hae sossuta rahaa, vaatteita, astioita ja vaikka mitä. Tee omista lapsista ls-ilmoitus ja kerro että ei ole rahaa ruokaan eikä mihinkään pesuaineisiin, ne järrkkää sinulle samantien tukia millä elät leveästi. Naapuritkin sitten ihmettelee kun teillä on varaa käydä 4 kertaa vuodessa teneriffalla matkoilla ja mökki täynnä uusinta elektroniikkaa.

Heittäydy työttömäksi ja hae sossuta rahaa, vaatteita, astioita ja vaikka mitä. Tee omista lapsista ls-ilmoitus ja kerro että ei ole rahaa ruokaan eikä mihinkään pesuaineisiin, ne järrkkää sinulle samantien tukia millä elät leveästi. Naapuritkin sitten ihmettelee kun teillä on varaa käydä 4 kertaa vuodessa teneriffalla matkoilla ja mökki täynnä uusinta elektroniikkaa.

Olihan tää vitsi? Me ei kyllä sossusta mitään saatais miehen tulojen takia. Ja mähän muuten olen jo työtön. Vaikka teenkin pätkätöitä/sijaisuuksia.

Jotenkin niin turhauttavaa tää kaikki. sama mitä teen missäkin asiassa niin lopputulos pyöreä nolla. Painokaan ei tipu vaikka lisäsin reilusti liikuntaa ja aloitin vhh ruokavalion. mitään ei tapahdu missään. järki lähtee.

Yhteistyössä