Kuinka aikaisin olette tunteneet liikkeitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Halinappi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Halinappi

Aktiivinen jäsen
09.09.2006
2 491
0
36
Ny on menossa viikko 13 ja tuntuu jo pientä liikettä masussa! :heart: :heart: En osaa oikein kuvailla miten liikkeet tuntuvat, mutta tunnen ne kuitenkin.
Kävin torstaina ultrassa ja siellä kysyin että onko ihan mahdollista että tunnen liikkeet niin kätilö sanoi että on aivan normaalia! Jotkut tuntee kuulemma jo tosi aikaisin varsinkin kun on jo aikaisempia raskauksia takana.
Meille on tulossa nyt toinen.
Ja viikolla 15 voi kuulemma tuntua jo tosi hyvin liikkeet. :heart: :heart:

minä ainakin tunsin ne liikkeet, mutta mulla onkin eka raskaus, ja krhm...vähän ekstraa tuossa mahan seutuvilla muutenkin. Ensimmäiset muljahdukset tuntuivat noin viikolla 20, ja nyt olen viikolla 26. En silloin tajunnut että ne oli just niitä liikkeitä, mutta en tiennyt että mitä muutakaan ne olisivat olleet,heh.

Juu juu! Kyllähän niitä voi tuntea! Monihan ei vain osaa ymmärtää niitä liikkeiksi tai sitten tunne vielä riippuen vatsanpeitteen paksuudesta.

Mä tunsin kanssa esikoisen kanssa vkolla 13! Nyt on toinen tulossa ja tässä pari viikkoa on jo liikkeitä tuntenut ja siis vko 12 nyt. Lääkäri peesas että kyllä se on varsin mahdollista, vaikka täällä näyttää moni olen superskeptinen -syystä en tiedä?? Esikoisen kanssa ihmettelin myös kätilölle ja hänkin sanoi että kyllä jotkut tuntee tosi aikasin liikkeitä - juuri jos on ohuet vatsanpeitteet, niin aikaisemmin ehkä kun muut?

On se mahtavaa! Ja tuntuu hyvältä - tai rauhoittavalta kun tietää itse että kyllä siellä joku voi hyvin kun tuntee sen olemassa olon - paisuvan vatsan lisäksi ;)

Odotan esikoista ja 2 ensimmäistä pikkupotkua sain viikolla 15+jotain. Yllättävän napakat olivat heti nuo ensimmäiset. Itse kyllä tajusin heti mistä oli kyse, en keksinyt mitään muutakaan mitä se olisi voinut olla. Ja sitten heti seuraavalla viikolla (eli 16+jotain) sai mies pari napakkaa potkua käteensä!

Se voi tietty vaikuttaa että olen (tai olin B) ) todella hoikka. Lisäksi kohtu on aika rajusti eteenpäin kallellaan.

odotan 4.ttä ja nyt tuntunu liikkeet rv.14 asti, ihan selkeästi ei sen kummemmin mitään kuulosteluja, vaan selkeät liikkeet alko tuntumaan jo silloin.
Muista oon tuntenu jotain 16-17 viikosta asti.
liekkö mitään vaikutusta sillä, että nyt ensimmäistä kertaa istukka takaseinämässä, muilta ollut aina etuseinämässä.

Ekasta taisi olla rv 16 ja tokasta rv 13/14 jotenkin siinä vaihteessa. Hauska nähdä miten tästä kolmannesta... vaikka en tiedä luotanko kovin aikaisiin tuntemuksiin, koska mulla on kyllä tuntunut varsin vakuuttavia valepotkuja myös silloin kun en ole ollut raskaana - joten pistää miettimään, että kuinka suuri osa niistä tuntemuksista sitten todellakin on jotain muuta!!!

Minäkin aloin nyt kolmannella kerralla tuntea liikkeet rv 12+jotain. Ensin olin ihmeissäni, mutta siitä asti olen päivittäin liikkeitä tuntenut. RV 18 tuntui jo kovaa myllerrystä. En usko niitä valepotkuiksi, koska alkoivat yhtäkkiä ja ovat pysyneet samanlaisina, vain voimistuneet. Istukka on takaseinässä. Enkä ole järin hoikka ;)

Yhteistyössä