Kuinka aloittaa muuttuminen, kun tajuaa olevansa perusnegatiivinen ihminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
Olen tässä pikkuhiljaa tullut siihen tulokseen, etten mä osaa olla koskaan tyytyväinen, vaan keksin aina jostakin syyn olla tyytymätön. Ei kaikki vika voi olla aina miehessä tai parisuhteessa.
Osaatteko auttaa mua muuttumaan? mistä sen ylipäätänsä aloittaa?

Minusta olet jo voiton puolella, kun tiedostat tilanteen. Nyt sun pitää vaan miettiä tietyn tilanteen hyviä puolia. Esim. mä ennen niuhotin miehelle, kun se ei koskaan siivonnut. Sitten kun se siivosi, se teki mun mielestä kaiken väärin. Sitten kerran tajusin, että en voi saada molempia ja sen jälkeen minä olen sovinnolla siivonnut ja nauttinut sen pienen hetken siitä "oikein" siivotusta kodista...

Mites, pienestä on hyvä aloittaa, joten seuraavan kerran kun ajattelet asiasta taas ns. normaalitavalla, otatkin tarkoituksella toisen näkökannan (sen positiivisemman), ajattelet homman uusiksi ja päätät uskoa ennemmin tätä tarinaa kuin normaalia tyytymättömään lopputulokseen päätyvää ajatuksen kulkua?

Omasta päästä se kuitenkin on ensisijaisesti kiinni, miten maailman näkee/ottaa.

Yritä alkaa arvostaa arkisia asioita. Parisuhde, lapset, katto pään päällä, työ, kiva sohva, ruokaa jääkaapissa yms. Itse arvostan arkisia asioita ja vielä suuremmaksi se muuttuu kun lukee välillä juttuja jostain päin maailmaa esim. ihmisistä ja perheistä joissa syödään joka päivä kolme puuro ateriaa, kun muuta ei ole :| Etsi asioista positiivisia puolia.

Juu, asioissa on myös ne positiiveset puolensa ja ne on löydettävissä myös. Pikkuhiljaa huomaa ajattelevansa asioita automaattisesti aina positiivisesti asiasta kuin asiasta ja sekös sitten harmittaakin keskustelukumppania, kun toinen ei enää murheeseen huku mukana

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Yritä alkaa arvostaa arkisia asioita. Parisuhde, lapset, katto pään päällä, työ, kiva sohva, ruokaa jääkaapissa yms. Itse arvostan arkisia asioita ja vielä suuremmaksi se muuttuu kun lukee välillä juttuja jostain päin maailmaa esim. ihmisistä ja perheistä joissa syödään joka päivä kolme puuro ateriaa, kun muuta ei ole :| Etsi asioista positiivisia puolia.

tätä mä oon yrittänyt.
Mutta sitten tulee taas tympääntyminen parisuhteeseen tai oman ajan puutteeseen. Kun jotenkin oppis tyytymään siihen mitä on, eikä laittaa odotuksia liian korkealle.

Hmm.. Aina kun meinaa narisuttaa, niin ajattele hyviä puolia. Kun parisuhde rasittaa, kaivaudu ukon kainaloon ja kutita sitä :saint: Kun tuntuu että töissä on tylsää, laula vaikka lastenlauluja, jos et ääneen niin mielessäsi, laululeikeistä tulee kaikkein paras mieli..

Älä ota kaikkea niin vakavasti, hassuttele :D

Niin tää homma toimii mullakin, mutta ei se kaikkia negatiivisia ajatuksia vie.. Yks on kanssa hyvä, älä välitä, jos tukka ei aamulla mene niinkuin sen pitäisi, niin mitä sitten? Ei se haittaa, olet kaunis muutenkin! Näin mä ajattelen asioista, ja oikeastihan näytän välillä ihan noidalta kun tukka hapsottaen huomaan marketissa kiireessä pukeneeni päälle puseron jossa on puklua rinnuksessa, enkä silloin voi kun hymyillä yksikseni...

Yhteistyössä