Kuinka hyvä olet ruoanlaitossa, onnistuuko melkein aina kaikki, vai tuntuuko että mikään ei koskaan onnistu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

shihtzu

Vieras
Mä olen ihan totaalinen tumpelo, kun on ruoasta kyse. Perusruokia kyllä osaan tehdä jotenkuten, mutta kaikki vähänkin erikoinen, niin eihän niistä mitään tule. Lihasta saan aina sitkeää ja kuivaa, leipomukset yleensä epäonnistuu.
Viimeksi tein pullia jo kuiviahan niistä tuli, nyt on uunissa kuivakakku, joten katsotaan mitä siitäkin tulee, onnistuuko vai ei.

Mä olen ihan kateellinen niille, jotka osaavat tehdä niin suussasulavia pullia ja kakkuja, sun muita ruokia, multa kun se ei yksinkertaisesti tahdo onnistua, mutta mä sentäs yritän, jos mä joskus oppisin, saa nähdä.

Keskiverto kaiketi, oletan että johtuu 'koulutuksesta', äiti on hyvä laittamaan ja leipomaan ja oppia tuli kovasti sinä aikana kun kotona asui. Kauhanvarteen piti tarttua avuksi harva se päivä ja hyvä niin.

Mä loihdin vaikka mitä kun oikein paneudun, mutta useimmiten tyydyn perushelppoihin versioihin. Leipoa tykkään, se on oikein terapiaa kun saa vaivata taikinaa.

Omasta mielestäni olen aika hyvä laittamaan ruokaa ja hyvä ruoanlaittotaito on kyllä ihan suositeltavaa suurtalouskokille. :whistle: Kotona teen paljon sitä, että säädän jotakin aivan uutta jostakin ruoasta ja aina ne on onnistunut.

Mie osaan tehä kyllä aina hyviä ruokia ja leipomuksia, mutta se että onko ne kauniita niinkun keittokirjoissa niin onkin sitten toinen juttu :whistle: Eli estetiikkaan en kykene, mutta jostain kumman syystä aina ne on omille ja vieraille maistunut :D

Kaikki muu on tähän asti varsin hyvin onnistunut, mut tuulihatut on menny persuulleen. Vaikka katoin ohjeenkin. Jäi ihan taikinaisiksi ja lässähti. Onneks niitä ei tarvii kovin usein väsätä.
Noin ylipäätään oon aika hyvä tekee ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Omasta mielestäni olen aika hyvä laittamaan ruokaa ja hyvä ruoanlaittotaito on kyllä ihan suositeltavaa suurtalouskokille. :whistle: Kotona teen paljon sitä, että säädän jotakin aivan uutta jostakin ruoasta ja aina ne on onnistunut.

Mikä sun bravuuri on? :)

Mä osaan tehdä tosi hyvää ruokaa kun sävellän omiani, mutta jos pitäis seurata jotain hienoa, monimutkaista reseptiä niin eipä taitais tulla mittään. Leipoa en osaa myöskään mitään hienoa, ei riitä sorminäppäräryys hienoihin koristeluihin yms.

Yleensä onnistun, mut kyllä mokiakin tulee säännöllisesti... Harvemmin kuiten niin käy, ettei saa mitenkään paikattua. Teen ruokia enimmäkseen ilman ohjeita eli näppituntumalla, niitä sellasia perusarkipöperöitä. Pihvit opin paistaan vasta valurautapannuun vaihettuani ja sen jälkeen oon oppinu myös maltillisen hauduttamisen... Ei jää enää lihat sitkeiks, vaan tulee mureeta ja mehevää. Harjottelun tulosta. :) Leipuroidessa tulee useemmin tohellettua, kun sitä harrastelen vähemmän.

Yleensä onnistun kaikessa, mutta olen huono kokeilemaan uutta. Ja jos teen omasta päästä ruokaa, niin ekalla kerralla siitä tulee superhyvää ja myöhemmin ei enää niin hyvää. Aloittelijan tuuria siis. Ohjeita osaa ja tykkään seurata.

Yhteistyössä