Kuinka ihmeessä saisin...

Mä tiedän yhden ihmisen joka teki abortin viikolla 16 ja syynä sosiaaliset perusteet. Mua vitutti jo tuo aivan helvetisti saati sitten jos joku tekee vielä myöhemmin abortin eikä ole kyse äitiä ja/tai lasta uhkaavasta tilanteesta!

Tuokin mun tuntema nainen oli jo tehnyt yhden abortin muutama vuosi aiemmin eikä ollut näköjään silti oppinut, että pitää käyttää ehkääsyä jos ei lasta halua. Sitten tuli myöhemmin taas raskaaksi, ryyppäs ja sai lopulta keskenmenon.

Tossakin raskauden loppuunviemättömyyden suurin syy oli se, että ämmä ei halunut antaa lasta exälleen... Lapsesta siis tehty jo neuvolan toimesta ls-ilmoitus, koska ämmä dokas niin paljon ja käytti lääkkeitä väärin. Tiesi siis, että todennäköisesti laps menee sit isälleen. Totes jossaki vaiheessa mulle, "ettei todellakaan ala synnyttämään lasta kusipäiselle exälleen".
Ja mitä tätä akkaa tunnen yhtään, niin hän on jo viikonloppuna tuoppi kourassa jossain terassilla hehkuttamassa, kun ei tartte enää välittää pahasti katsovista ihmisistä tai koittaa piilotella mahaansa.
Itsekkyyttä pahimmillaan, ettei voi synnyttää ja antaa sit toista adoptoitavaks! Mielummin murhaa oman vauvansa... Ämmä sitäkin mietti, et jos siitä tulee vammanen siitä muksusta, ku hän on juonut niin paljon, mut sehän ois selvinny kyl testeillä, jos sen verran ois ollut viitseliäisyyttä ämmällä... Olen ehkä ilkeä ihminen, mutta toivon todella pahoja jälkikipuja hälle! Niin että hän kippurassa itkee, eikä pysty liikkumaan! Musta ei kyllä kuule enää sanaakaan, niinku ei monesta muustakaan (entisestä) ystävästään... Taidan seurata esimerkkiä ja poistaa ämmän FB:stä ja puhelimeni muistista kokonaan.

Tossakin raskauden loppuunviemättömyyden suurin syy oli se, että ämmä ei halunut antaa lasta exälleen... Lapsesta siis tehty jo neuvolan toimesta ls-ilmoitus, koska ämmä dokas niin paljon ja käytti lääkkeitä väärin. Tiesi siis, että todennäköisesti laps menee sit isälleen. Totes jossaki vaiheessa mulle, "ettei todellakaan ala synnyttämään lasta kusipäiselle exälleen".
Ja mitä tätä akkaa tunnen yhtään, niin hän on jo viikonloppuna tuoppi kourassa jossain terassilla hehkuttamassa, kun ei tartte enää välittää pahasti katsovista ihmisistä tai koittaa piilotella mahaansa.
Itsekkyyttä pahimmillaan, ettei voi synnyttää ja antaa sit toista adoptoitavaks! Mielummin murhaa oman vauvansa... Ämmä sitäkin mietti, et jos siitä tulee vammanen siitä muksusta, ku hän on juonut niin paljon, mut sehän ois selvinny kyl testeillä, jos sen verran ois ollut viitseliäisyyttä ämmällä...

Musta on surullista että asiat menee tuohon pisteeseen. Miksi kukaan ei ole puuttunut tämän naisen tekemisiin? Jos ihminen juo päivittäin ja käyttää samalla lääkkeitä, niin apuhan tämä ihminen tarvitsisi enemmän kun selän takana kusipääksi haukkumista.
Mutta käyhän se näinkin. Hienoja ystäviä olette puolin ja toisin.

Mistähän sait päähäsi, ettei apua ole tarjottu? :mad: Itse olen tarjonnut apua liiankin kanssa! Tarjoutunut mukaan tekemään abortin, tarjoutunut mukaan AA-klinikalle, vastaukseksi saanut suunilleen nyrkistä ja kauheat haukkumiset, "kun puutun hänen asioihinsa, jotka hän osaa kyllä itsekin hoitaa"!
Suomessa ku ei vaan voi kukaan ystävä (tahi omainen) pistää täysi-ikäistä ihmistä pakkohoitoon, saati raahata väkisin AA-klinikalle/neuvolaankaan! Tästä kyseisestä ämmästä on ilmoitettu hänen hoitavalle mielenterveyslääkärillekin monet kerrat, tuloksetta! Olisko mun pitänyt sitoa hänet köysiin ja raahata väkisin?
Olen antanut tälle KUSIPÄÄ-ämmälle olkapääni ihan mihin vuorokauden aikaan tahansa ja hän on tiennyt sen vallan mainiosti ja purkanut tuntojaan myös keskellä yötä, niin, että minulla on ollut seuraavana aamuna aikainen herätys töihin! Mutta sitähän varten ystävät on olemassa!
Eiköhän ole ihan oikeutettua haukkua myös YSTÄVÄÄ kusipääksi siinä vaiheessa, kun yrität kaikkes hänen eteensä ja hän vaan hakkaa päätään harmaaseen kiveen!
Mulla toi raja nyt vaan tuli siinä vastaan, että tässä 4kk aikana akka ei ole lähtenyt kanssani neuvolaan/lekuriin, vaikka olen ollut niska-pers-otteella raahaamassa häntä mukaani, vaan mielummin MURHASI oman lapsensa ja jatkaa idioottimaista käytöstään alkoholin ja lääkkeiden kanssa! Ja varmasti jakaa persettäänkin ihan yhtä avoimesti, kuin tähänkin asti...

Mistähän sait päähäsi, ettei apua ole tarjottu? :mad: Itse olen tarjonnut apua liiankin kanssa! Tarjoutunut mukaan tekemään abortin, tarjoutunut mukaan AA-klinikalle, vastaukseksi saanut suunilleen nyrkistä ja kauheat haukkumiset, "kun puutun hänen asioihinsa, jotka hän osaa kyllä itsekin hoitaa"!
Suomessa ku ei vaan voi kukaan ystävä (tahi omainen) pistää täysi-ikäistä ihmistä pakkohoitoon, saati raahata väkisin AA-klinikalle/neuvolaankaan! Tästä kyseisestä ämmästä on ilmoitettu hänen hoitavalle mielenterveyslääkärillekin monet kerrat, tuloksetta! Olisko mun pitänyt sitoa hänet köysiin ja raahata väkisin?
Olen antanut tälle KUSIPÄÄ-ämmälle olkapääni ihan mihin vuorokauden aikaan tahansa ja hän on tiennyt sen vallan mainiosti ja purkanut tuntojaan myös keskellä yötä, niin, että minulla on ollut seuraavana aamuna aikainen herätys töihin! Mutta sitähän varten ystävät on olemassa!
Eiköhän ole ihan oikeutettua haukkua myös YSTÄVÄÄ kusipääksi siinä vaiheessa, kun yrität kaikkes hänen eteensä ja hän vaan hakkaa päätään harmaaseen kiveen!
Mulla toi raja nyt vaan tuli siinä vastaan, että tässä 4kk aikana akka ei ole lähtenyt kanssani neuvolaan/lekuriin, vaikka olen ollut niska-pers-otteella raahaamassa häntä mukaani, vaan mielummin MURHASI oman lapsensa ja jatkaa idioottimaista käytöstään alkoholin ja lääkkeiden kanssa! Ja varmasti jakaa persettäänkin ihan yhtä avoimesti, kuin tähänkin asti...

Siis tämä "kusipää ämmällä" joka "MURHASI oman lapsensa" on mielenterveysongelmia, tuskin hän muuten käy hoitavalla mielenterveyslääkärillä. Musta on surullista että ihminen joka on selvästi sekaisin, niin elämänsä kanssa kun oman päänsäkin, tavallaan jätetään heitteille. Tietenkään sinun velvollisuutesi ei ole ratkaista ystäväsi ( tai ex-sellaisen ) ongelmia. Mutta on se aika surullista että yhteiskunnalla ei ole mitään keinoja näiden ihmisten auttamiseksi. Tuo toiminta kun ei ole millään tavalla tervettä. ja siksi musta on aika kamalan kuulosta että sinä haukut ystävääsi kusipääksi yms, vaikka tiedostat hänellä olevan selkeästi ongelmia.
Ymmärrän että sua lapsettomuudesta kärsivänä raivostuttaa ystäväsi toiminta. En itsekään hyväksy tuollaista toimintaa missä venytetään sitä abortin hankkimista. Mutta toisaalta voin ymmärtää jos tämä ihminen ei ole kovinkaan selkeässä tilassa mielenterveytensä kanssa, niin tuollaiset ylilyönnit ovat täysin mahdollisia. Valitettavasti tässä lintukodossamme ei ole mahdollista ottaa raskaana olevia naisia pakkohoitoon, vaikka joissain tapauksissa se olisikin viisainta.

Tämä "kusipää ämmä" käy mielenterveystoimistossa siksi, että sossu ja työkkäri ei pakottais häntä duuniin! Ainoat ongelmat hänen elämässään on alkoholismi, mukavuudenhalu ja laiskuus! Olen niin monet kerrat kuullut kehuja siitä, kuinka elämä on helppoa, kun fatta maksaa kaiken. Ei kuulema tartte ku kerran parissa kuukaudessa käydä näyttäytymässä kallonkutistajalle, olla siellä huoneessa se 10-30min ja lähteä kotiin jatkaa dokausta. Ja että mä olen hölmö (?), kun itse käyn duunissa, vaikka voisin hänen mielestään heittäytyä myöskin sossupummiksi.
Kunpa oliskin niin, että ämmä ois oikeasti pipi päästään, silloin ymmärtäisin ja tukisin häntä edelleenkin! Olen elämäni aikana meinaan törmännyt ja tutustunut moneen OIKEASTI mielenterveysongelmaiseen ihmiseen ja nähnyt, että he tekevät hulluja valintoja elämässään, eivätkä ole aina tasapainossa muiden/itsensä kanssa.
Enkä ole edes ainoa, joka on tätä mieltä tästä ämmästä. Serkkuni ja tätini, jotka ovat tunteneet kyseisen henkilön kauemmin kuin minä, ovat suitsineet paljon kovemmin sanoin häntä! Kaksi serkuistani on jopa soittanut tälle muijalle ja haukkuneet hänet ihan pystyyn!
Eli kaikki ei ole ihan niin mustavalkoista, kuin joskus näyttäisi olevan...
Ja tuosta lapsettomuudesta, en koe kärsiväni siitä, sillä minulla on ollut tässä nyt parin vuoden kausi, kun en ole edes koittanut raskautua! Elämäntilanne ei vaan ole ollut sopiva... ;)

[QUOTE="vvv";24187705]Tosi surullista :( Mutta tällä palstalla kuitenkin tosi hyväksytty ehkäisyvaihtoehto toi abortti.[/QUOTE]

Abortti ei ole musta ehkäisykeino, mutta ymmärrän sen silti. Tosin EN tässä tapauksessa, noin myöhäisillä viikoilla oman laiskuuden takia, argh.

vaikka väkivaltaisuuteen en todellakaan ole taipuvainen niin tuossa tapauksessa tuo ämmä olisi saanut lättyynsä. Olisin kyllä kertonut mielipiteeni ja rankasti jo raskauden alkuvaiheessa ja haistattanut ämmälle pitkät paskat!!!

Abortti tuossa vaiheessa on täysin käsittämätöntä! ( joitakin poikkeuksia lukuunottamatta )

Mä tiedän yhden nuoren naisen joka lähti about tuossa vaiheessa tekemään sitä keskeytystä, vaikka oli tiennyt raskaudesta jo pitkään. Huomattiin että olikin jo viikko 21, ja ei saanut aborttia enää. Ensin mietti adoptioon antamista, mutta sitten loppua kohti päätti vauvan pitää. Ihan kivasti tietääkseni mennyt heillä, taisi sitten kasvaa jollain lailla edes aikuiseksi..

Luin nyt tarkemmin ketjun loppuun, taitaa olla mieleltään jotenkin sairas tuo tuttavasi. Mutta sulle tämä on oma raivon ja surun aihe, ei sun tarvitse väkisin olla ystävä, itse en olisi (ilman tuota aborttijuttuakaan, en jaksaisi mitään alkoholi/lääkenistiä joka makaa vain sohvalla).

Tämä "kusipää ämmä" käy mielenterveystoimistossa siksi, että sossu ja työkkäri ei pakottais häntä duuniin! Ainoat ongelmat hänen elämässään on alkoholismi, mukavuudenhalu ja laiskuus! Olen niin monet kerrat kuullut kehuja siitä, kuinka elämä on helppoa, kun fatta maksaa kaiken. Ei kuulema tartte ku kerran parissa kuukaudessa käydä näyttäytymässä kallonkutistajalle, olla siellä huoneessa se 10-30min ja lähteä kotiin jatkaa dokausta. Ja että mä olen hölmö (?), kun itse käyn duunissa, vaikka voisin hänen mielestään heittäytyä myöskin sossupummiksi.
Kunpa oliskin niin, että ämmä ois oikeasti pipi päästään, silloin ymmärtäisin ja tukisin häntä edelleenkin! Olen elämäni aikana meinaan törmännyt ja tutustunut moneen OIKEASTI mielenterveysongelmaiseen ihmiseen ja nähnyt, että he tekevät hulluja valintoja elämässään, eivätkä ole aina tasapainossa muiden/itsensä kanssa.
Enkä ole edes ainoa, joka on tätä mieltä tästä ämmästä. Serkkuni ja tätini, jotka ovat tunteneet kyseisen henkilön kauemmin kuin minä, ovat suitsineet paljon kovemmin sanoin häntä! Kaksi serkuistani on jopa soittanut tälle muijalle ja haukkuneet hänet ihan pystyyn!

Oikea paikka olis varmaankin sanoa tälle "kusipää ämmälle" mitä mieltä olet hänestä, eikä suinkaan tulla nettiin haukkumaan kirjavin sanakääntein kyseistä ihmistä. Omalla toiminnallasi annat itsestäsi tasan yhtä vastenmielisen kuvan.
Hanki apua omiin ongelmiisi ja anna ex-ystävän hakea apua omiinsa.
Kyseistä ihmistä tuntematta en voi ottaa kantaa syihin miksi yhänell'ä on alkoholiongelma tms. Enkä myöskään voi ottaa kantaa siihen miksi sinä olet noin aggressiivinen mitä tulee hänen tekemiin asioihin. Sinun reaktiosi ei ole kovinkaan normaalia, huomaatko itse?

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;24190287:
Oikea paikka olis varmaankin sanoa tälle "kusipää ämmälle" mitä mieltä olet hänestä, eikä suinkaan tulla nettiin haukkumaan kirjavin sanakääntein kyseistä ihmistä. Omalla toiminnallasi annat itsestäsi tasan yhtä vastenmielisen kuvan.
Hanki apua omiin ongelmiisi ja anna ex-ystävän hakea apua omiinsa.
Kyseistä ihmistä tuntematta en voi ottaa kantaa syihin miksi yhänell'ä on alkoholiongelma tms. Enkä myöskään voi ottaa kantaa siihen miksi sinä olet noin aggressiivinen mitä tulee hänen tekemiin asioihin. Sinun reaktiosi ei ole kovinkaan normaalia, huomaatko itse?

Mielestäni on parempi raivota täällä pseudonyymisti, kuin käydä naikkosen riveleihin kiinni tai hakata nyrkeillä seiniä... (Huomaa kyllä mun läppäristäkin, että toisinaan on tullut käytyä todella
kiivaita väittelyitä ja keskusteluja!) :D

Olen erittäin tunneella elävä ihminen, joten mielestäni on ihan normaalia reagoida noin, varsinkin kun olen yrittänyt auttaa tätä muijaa kaikin mahdollisin keinoin, mitä mulla on ollut käytettävissä. Ajattele nyt omalle kohdallesi; koitat auttaa jotain jossain ja kaikesta huolimatta hän tekee juuri päinvastoin. Yrität opettaa vaikka uuden työtehtävän ja hän tekee kaiken ihan nurinkurin toistuvasti. :kieh:
Multa tää naikkonen on kysellyt neuvoja asioiden hoidossa, mä ku olen häntä vanhempi, mutta silti ei ole tehnyt asioiden eteen mitään. Mun ois vissiin pitänyt raahata se lekuri hänen luoksensa, jotta jotain ois aikaisemmin tapahtunut.
Olen hänen kanssaan keskustellut asiasta ja kertonut mielipiteeni ihan asiallisesti ja rakentavasti. Yleensäkään mulla ei ole tapana juosta jonkun naaman eteen haukkumaan ja raivoamaan, vaan ensin kihisen itsekseni ja koitan keskustella asioista. Mua on hemmetin vaikea suututtaa niin että huutaisin naama punasena, mutta sit kun siinä onnistuu, niin sen kyllä huomaa. :laugh:

En nyt suoranaisesti ole kääntänyt hänelle selkääni, enkä aiokaan. Ei mun luonto anna periks siinä asiassa, että hylkäisin ystäviäni. "Ämmä" ku on kuiteski ollut aina kuin pikkusisko mulle, en mä sisaruksianikaan hylkäisi, vaikka he murhaisivat ja raiskaisivat jonkun. Mutta jos vielä kerrankin hän tekee tollasen "tempun", niin siinä vaiheessa satavarmasti paijaan hänen poskiaan nyrkeilläni!

Yhteistyössä