M
murheen alho
Vieras
Miten olisin onnelinen? olen 4 kuulla raskaana ja en tunne iloa juuri mistään. Tuntuu että teen kaiken väärin ja ei minusta ole mihinkään. Mieheni ei ole ollut mikään maailman paras tuki minulle. Enkä oikeastaan edes osaa kunnolla puhua kenellekkään pahasta olostani. Mieheni ei siedä itkun sekaisia purkauksiani ja haukkuukin minua niistä (ja oikeastaan kaikesta). Vaikka kuinka yritän, aina on jotain huomautettavaa. Olen pessyt pyykit, mutta en ole pessyt juuri sitä vaatetta mikä oisi pitänyt. Olen käynyt kaupassa, mutta unohtanut ostaa esim. muroja. minulla on muutenkin suurempi vastuu yhteiselostamme. huolehdin että laskut maksetaan ajallaan, pesen pyykit, teen ruokaa, hoidan lemmikit, käyn kaupassa, siivoan...lisäksi nyt minun pitäisi etsiä isompaa asuntoa meille. Naimisissa emme ole, koska mieheni ei halua mitään turhia juhlia järjestää. toki jos huolehtisin itse kaikista järjestelyistä tulisi hän paikalle. en vaan halua yksin alkaa vielä häitäkin järjestämään.
ymmärrän että työni on rasittanut suhdettamme (kolmivuoro), mutta en mielestäni ole ansainnut tälläistä rangaistusta siitä. hän aina valittaa työvuoroistani, vaikka kuinka olisin yrittänyt vuorojani vaihtaa ja järjestää meille yhteistä aikaa. sekin on aina minun syyni ettemme tee mitään yhdessä. hän joo ehdottelee että menisimme näkemään hänen kavereitaan ja jos en lähde mukaan olen taas vitun tylsä ämmä, joka ei koskaan tee mitään. ongelma on aina minussa, enkä enään tiedä miten voisin parantaa itseni. pelottaa millaiseksi tämä muuttuu kun lapsi keväällä syntyy, haukutaanko minua sitten kaiken muun lisäksi siitä kuinka huono äiti olen?
en oikeastaan tiedä miksi tänne avauduin, mutta en nyt muutakaan keksinyt.
ymmärrän että työni on rasittanut suhdettamme (kolmivuoro), mutta en mielestäni ole ansainnut tälläistä rangaistusta siitä. hän aina valittaa työvuoroistani, vaikka kuinka olisin yrittänyt vuorojani vaihtaa ja järjestää meille yhteistä aikaa. sekin on aina minun syyni ettemme tee mitään yhdessä. hän joo ehdottelee että menisimme näkemään hänen kavereitaan ja jos en lähde mukaan olen taas vitun tylsä ämmä, joka ei koskaan tee mitään. ongelma on aina minussa, enkä enään tiedä miten voisin parantaa itseni. pelottaa millaiseksi tämä muuttuu kun lapsi keväällä syntyy, haukutaanko minua sitten kaiken muun lisäksi siitä kuinka huono äiti olen?
en oikeastaan tiedä miksi tänne avauduin, mutta en nyt muutakaan keksinyt.