kuinka kaikki äidit saa päivät kuluun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimmu81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mimmu81

Uusi jäsen
25.01.2005
1
0
1
Eli olenko vain laiska kun tuntuu et päivät kuluu hitaasti kun lapsi nukkuu (7kk) ja kun tuntuu ettei ole mitään järkevää tekemistä?
Asumme kerrostalossa ja mies tekee pitkää päivää töissä.
Teen pakolliset kotityöt mutta silti tuntuu ettei mitään olis tehnyt koko päivänä. :ashamed:

Musta taas tuntuu, et aika loppuu välillä kesken. Yhtäkkiä huomaa et kellohan on taas jo kaks yöllä ja seittemältä pitäisi herätä.. Mä olen vielä vähän sellainen persoona joka ei tykkää yhtään olla paikallaan. Koko ajan pitäisi tehdä jotain. Ehkä sun pitäisi nauttia vielä kun voit siitä ettei ole kiire minnekään. Tee sellaisia asioita, joita ei sit työ/opiskeluelämässä tai useemman lapsen kanssa voi tehdä. millasia teidän päivät sitten on?

meillä kans tyty 7kk ja kyllä päivät menee nopiaan!!! Ulkona ollaan aina pari tuntia ainakin ja sisällä menee aika leikkiessä ja kotitöitä tehdessä sekä täällä näpytellessä...nautin kyllä joka hetkestä! :D

voi kun meilläkin kerkeis siivomaan ym...poika on nyt melkein 4kk ja vaatii paljon seurustelua jne...ei siinä mitään mutta kun ei oikeen nuku päivisin niin ei paljoo jää sitä aikaa muuhun..ja mieskin kun yleensä niin väsynyt kun tulee töistä.kyläilyä harrastamme aika harvakseltaan,ystäviä ei montaa ole.

Kyllä itselläkin silloin esikoisen vauva-aikana päivät välillä mateli turhankin hiljakseen... lähinnä odotteli aina että mies tulee töistä kotiin tai juoruili sukulaisten kanssa puhelimessa. Itse kun olin juuri muuttanut uudelle paikkakunnalle ei oikein ollut tuttuja vielä.

Siitä ne päivät pikkuhiljaa vilkastuivat, meidän tyttö ollut aina sellainen vipeltäjä :) Kun on päikkäreillä niin sitä on ihan tyytyväinen jos on omaa hengähdystaukoa, varsinkin nyt toista lasta odotellessa.

Nauti siis rauhallisuudesta, ja keksi jotain näperrettävää / harrastusta ihan kotioloissa jos ei tule lähdettyä mihinkään. Leivo, lue, kirjoittele, yms.

:)

Meillä aikaa menee siivillä.. Siis vaikka ei tehdä juuri mitään :) Päiväksi on usein yksi "ohjelma" esim. kylästely tai pitempi kävelyreissu tai kaupungille tms. En yritä ahtaa päivään ruoan laittoa, lenkkeilyä ja kauppareissua. Ja silti kello on aina vaan klo 16 ja mies tulee kotiin..

Meillä aika menee ihan kivasti. Käydään pojan kanssa kerhossa, kavereilla, ulkoillaan kovasti ja kun poika nukkuu, niin silloin luen lehtiä,siivoilen,pesen pyykkiä, nettailen tai otan itsekin päiväunet.

Päiväunet rytmittää mun päivän kotona. Välissä viihdytetään 7 kk tyttöä, joka on jostain syystä alkanut huutaa lelujensa keskeltä, jos lähden vierestä johonkin...vielä pari viikkoa sitten viihtyi toveja itsekseen. Jos ryömisi, niin ongelmaa ei ehkä olisi... Aikaisemmin kävin ulkona päikkäreiden aikana työntelemässä lenkkejä, mutta nykyään sekin on jäänyt, tyttö kun ei enää nuku kunnolla liikkuvissa vaunuissa. Välillä päivät kuluu hitaammin, välillä aika lentää...

Kyllä meillä ainakin menee päivät vauhdilla, kun on kaksi 5kk ikäistä poikaa. Olenkin ajatellut, että kuinkahan helppoa se elämä olis yhden vauvan kanssa? Kun monet valittaa ettei ehdi tehdä mitään kun on yksi vauva, tässä sitä vasta on töitä kun niitä on kaksi kappaletta. Mutta olen onnellinen näin, tulipa perhe kerralla tehtyä... :)

heips!
mullakin on välillä vähän sama ongelma... tyttö on nyt 2kk ja täys imetyksellä niin ei niihin syöttöihinkään niin ältsin kauaa mene. leikkiä toinen ei oikeen vielä osaa, seurustellaan kyllä kovasti mutta välillä loppuu jutut kesken, ei sitä montaa tuntia yksin puhelua jaksa... :headwall: leikkimatto/kaari ostettiin niin siinä hän onneks viihtyy hetken yksinkin, saa nostettua pyykit koneesta tai kirjotella tänne nopsasti...
ulkona mekin käymme mutta silti sitä oottaa koska se ukko tulee kotiin kun on välillä aika tylsää... :hug:

mun mielestä vuorokaudessa saisi olla enemmän tunteja!tuntuu että kaikki päivät menee tosi nopeasti.meillä on kolme alle kouluikäistä lasta,nuorin vuoden.päivät kuluvat pyykätessä,kokatessa,ulkoillessa ja paikkoja järjestellen.sitten kun omaa aikaa jää,luen paljon.nukkumaan aina liian myöhään,kuten tänäänkin ;)

No voi,turhankin hyvin \|O :whistle:
Aamulla heräillään 6-8 aikaan..
Aamupalat,touhuilut ja ulos ja syömään..
Touhuillaan,siivoillaan laitellaan ruokaa ja tässä välissä mie vielä opiskelen,ja jos ehitään niin toisen kerran ulos..
Ei enää oikein ole aikaa edes koneella istua.

Yhteistyössä