Kuinka kauan mahatauti kestää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v

Vieras
Meillä eskarilainen alkoi oksentaa keskiviikon ja torstain välisenä yönä, sitä kesti n. 12 tuntia. Sitten to päivä, yö ja pe päivä meni normaalisti. Ja viime yönä oksensi taas, siinä tuli kaikki mitä perjantain aikana söi. Kauankohan tätä vielä kestää? Pikkusisarus ripuloinut pari päivää, eilen ei tullut mitään, mutta tänään meni aamiasen jälkeen kalpeaksi, ja nyt istuu sylissä ihan velttona.

no viime talvena meillä oli 2 vuotiaalla mahatauti ja se kesti 8 päivää... muutaman kerran päivässä aina oksensi ja oli ihan veto pois. ja annoin syödä sen verran mitä hänelle maistui. ja tietenkin yritin juottaa paljon.

nykyään kai on suositus että saa syödä jos vaan maistuu.. mutta itse pidän kyllä ihan vaan juomalinjaa niin kauan et maha on rauhottunut, ja sitten saa syödä pieniä määriä halutessaan.

Meillä kestänyt nyt to-ke yönä oksennettiin tytön 2v kanssa muutamaan otteeseen ja mä oksensin vielä pe-aamuna ja tyttö oli pe-päivän ok, kunnes illalla oksenti. Viime yö meni hyvin ja toistaiseksi tän aamun eväät on pysynyt sisällä. Että saapa nähdä miten kauan kestää.

Meillä menossa just samanlaista tautia... ti alkoi, sit oli muutama pv väliä ja sama lapsi aloitti uudestaan, sama homma toisella ja muillakin ollut ripulia. Säälittää vauva 7 kk kun eilisin oksensi ja ripuloi ja tänään yhä ripulia. :( Tiiä sitten miten kauan kestää koko ruljanssa kun muutama lapsi vielä oksentamatta. :(

Alkuperäinen kirjoittaja kypsä;22852425:
Meillä on ollut joulusta asti :( Ei kukaan oksentanut kuin max 2 kertaa, mutta vatsat on löysälle EDELLEEN, pian 2 viikkoa täynnä!

Oletteko ottaneet maitohappobakteereita tai esim. Gefilustuotteita? Kuulostaa, että vatsanne on ärtyneitä.

[QUOTE="vieras";22852456]Oletteko ottaneet maitohappobakteereita tai esim. Gefilustuotteita? Kuulostaa, että vatsanne on ärtyneitä.[/QUOTE]

Itse olen nauttinut, lapset ei suostu kirveelläkään (sama homma kaikkien lääkkeiden kanssa) :(

Alkuperäinen kirjoittaja kypsä;22852502:
Itse olen nauttinut, lapset ei suostu kirveelläkään (sama homma kaikkien lääkkeiden kanssa) :(

Mutta onhan noita Gefilus tuotteita saatavana mehuina, jogurtteina ym. Kipin kapin kauppaan, niin saatte mahat rauhoitettua.

[QUOTE="vieras";22852545]Mutta onhan noita Gefilus tuotteita saatavana mehuina, jogurtteina ym. Kipin kapin kauppaan, niin saatte mahat rauhoitettua.[/QUOTE]

Noissa mehuissa ja juguissa on kyllä niin vähän niitä bakteereja, että ei niistä akuutissa tilanteessa mitään suurempaa hyötyä ole... Enkä siis itsekään ole kokonaan päässyt taudista, vaikka syön tujuja maitohappobakteereja!

Meillä ollu kohta viikon, on syöty gefilustuotteitä, relatabseja, maitohappobakteeri tabletteja jne, ja mikään ei näytä helpottavan pikkusen masua, ite oon yrittäny syödä maittohappobakteereja ihan taudin ehkäsemiseksi...toivottavasti auttais... Pyykkivuori kasvaa ja joka paikka on yritetty putsata desinfioivalla pesuainaalla... Tämä äiti on kohta vähä väsyny tähä..

Yhteistyössä