Kuinka kauan olet jonottanut Helsingin kaupungin vuokra-asuntoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Höh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Höh"

Vieras
Tilanne siis se, että eron takia pitäisi saada itselle ja lapsille asunto, tuskin ollaan silti kiireellisimpiä asunnon saajia. Nyt asutaan omistusasunnossa, mutta mies jää kuulemma tähän asumaan ja meillä ei paljon vaihtoehtoja ole. Kauankohan sitä asuntoa pitää odottaa, pitäisi varmaan laittaa vuokra-asuntoja tarjoaville yrityksille hakemukset, eri asia saadaanko kun olen hoitovapaalla?

vuosia...ei koskaan tullut asuntoa, edes silloin kun erosin. ei silloinkaan kun olin raskaana ja vuokrasopimus päättymässä. mamuille on joo asuntoja, ei suomalaisille.

Muutin tampereelta helsinkiin. Jätin asuntohakemuksen heti muuttaessani kesällä 2004. ilmoitin siinä olevani asunnoton ja pitäväni majaa siskoni luona. Vuosi toisen perään odotin asuntoa. Päivitin aina hakemuksen, niin että se oli voimassa koko ajan. No viime keväänä. Siis keväällä 2010 mulle soitettiin ja tarjottiin asuntoa heti, kun joku oli peruuttanut sen viime tingassa ja siihen piti saada joku asunnoton,jolla ei ole irtisanomisaikaa nykyisestä asunnosta. Sanoin ei kiitos tuon yli 6 vuoden odotuksen jäljiltä. Mulla oli jo muut järjestelyt ollut viimeset 6 vuotta. Ja huom. olin koko ajan helsingin kaupungilla töissä ja puhtaat luottotiedot jne.

Joten jos nyt laitat asunnon, niin tulet saamaan sen noin alkuvuodesta 2017. Mikäli siis olet asunnoton. jos sulla on asunto, niin saattaa venähtää kyllä.

kannattaa hakea myös sato, vvo, avara yms. vakuutusyhtiöiden ja yksityisten kämppiä. Kaupungilta jos saa, niin se on suuri ihme..tosin halvimmat vuokrat on kaupungilla ja kamalimmat naapurit myös..

Minä odotin muutaman kuukauden. Muutin ulkomailta Suomeen lapseni kanssa ja asuin äitini luona väliaikaisesti. Paljolti riipuu siitä miltä alueelta olet valmis asunnon ottamaan vastaan. Minä laitoin että mikä tahansa ja saimme asunnon aika pian Pitäjänmäeltä.

riippuu paljon siitä minkäkokoista asuntoa hakee.. jos yksiön tai kaksion haluaa niin joutuu kauemmin odottamaan kun esim. 3h.. suuresti vaikuttaa myös se oletko valmis ottamaan asunnon vastaan miltä alueelta vaan.. :)

Me odotamme edelleen asuntoa. Oiskohan jonotettu jo 3-4 vuotta. Kaikki alueet käyvät. Etsimme 2-3 huonetta. Olen myös kaupungilla töissä eikä luottotiedoissa mitään häikkää. Asumme nyt VVO:lla ja olemme etsineet vuoden kaksiota joko VVO:lta tai Satolta, mutta tuloksetta. En ymmärrä kuka ne asunnot saa. Luultavasti alkoholistit ja vastaavat.

[QUOTE="manu";22753549 begin_of_the_skype_highlighting**************22753549******end_of_the_skype_highlighting]Me odotamme edelleen asuntoa. Oiskohan jonotettu jo 3-4 vuotta. Kaikki alueet käyvät. Etsimme 2-3 huonetta. Olen myös kaupungilla töissä eikä luottotiedoissa mitään häikkää. Asumme nyt VVO:lla ja olemme etsineet vuoden kaksiota joko VVO:lta tai Satolta, mutta tuloksetta. En ymmärrä kuka ne asunnot saa. Luultavasti alkoholistit ja vastaavat.[/QUOTE]

Teillä kohdalla voin sanoa että voi mennä monta vuotta koska ette ole asunnottomia. Luottotiedot ei ole kaupungin asunnonhaussa tärkeät, saisitte asunnon helpommin jos VVO sanoisi teidät irti nykyisestä asunnosta.

Kun katselee kaupungin taloja, niissä asuu monilapsiperheiden lisäksi mamuja, alkoholisteja, narkkeja, teinivanhempia jne. Voisi siis melkein päätellä että ns. paremmat porukat eivät kelpaa ollenkaan...

VVO on aika hyvä, sieltä voi siis saada jopa kohtuuhintaisen kämpän (ja on realistiset mahikset että sellaista ylipäätään tarjotaan!), useampi ystäväni asuu niissä (yksi Roihuvuoressa, toinen Jollaksessa, kolmas Vuosaaressa). Kaupungilta asunnon on saanut ainoastaan alkoholisoitunut veljeni, joka ei asunut asunnossa päivääkään, kun viina vei perässään.

Käy kattomassa Stadin sivuilta uudiskohteet. Niihin on usein helpompin päästä kun vapautuu monta asuntoa kerralla. Mun mielestä nyt alkuvuonnakin valmistui useampi uusi talo kaupungille.

[QUOTE="Jaa";22753940 begin_of_the_skype_highlighting**************22753940******end_of_the_skype_highlighting]Kun katselee kaupungin taloja, niissä asuu monilapsiperheiden lisäksi mamuja, alkoholisteja, narkkeja, teinivanhempia jne. Voisi siis melkein päätellä että ns. paremmat porukat eivät kelpaa ollenkaan...

VVO on aika hyvä, sieltä voi siis saada jopa kohtuuhintaisen kämpän (ja on realistiset mahikset että sellaista ylipäätään tarjotaan!), useampi ystäväni asuu niissä (yksi Roihuvuoressa, toinen Jollaksessa, kolmas Vuosaaressa). Kaupungilta asunnon on saanut ainoastaan alkoholisoitunut veljeni, joka ei asunut asunnossa päivääkään, kun viina vei perässään.[/QUOTE]

Mitä tuo jne. tarkoittaa? Ai niin varmaan meitä. Olemme yksilapsinen työssäkäyvä perhe eikä mitään muuta kohtaa noista mainituista täytetä. Tai sitten eläkkeellä olevaa äitiäni joka ei myöskään kuulu mihinkään noihin kohtaan.

Pitää muuten sanoa, että olen asunut kaupungin kämpissä seitsemän vuotta eikä mulla ole koskaan ollut mitään suurempaa valitettavaa naapureista, eivätkä talot joissa olen asunut ole olleet mitenkään alkoholistien yms.kansoittamia. On varmasti niitäkin taloja, mutta haluan nyt vaan sanoa, etteivät kaikki Stadin kämpät ole niin epäilyttäviä.

Ja kun sen kaupungin asunnon kerran saa, on vaihtokin sitten helpompaa. Me ollaan viimeisen seitsemän vuoden aikana asuttu ensin kaksiossa ja sitten kahdessa kolmiossa. Talossa missä nyt asutaan asuu paljon lapsiperheitä ja ihan työssäkäyviä aikuisia. Yhteenkään alkoholistiin tai muuten epäilyttävään tyyppiin en ole meidän pihapiirissä törmännyt.

Olen yliopistossa opintojani lopetteleva nainen, mieheni on insinööri. Saatiin asunto aika nopeasti, kun yksityinen vuokranantaja irtisanoi asunnon (meni myyntiin). Koska olin opiskelija, olimme tarpeeksi pienituloisia, vaikka miehellä onkin hyväpalkkainen työ. Eikä muuten näy pummeja eikä juoppoja täällä, varmaan jotain vikaa meidän talossa. :D

Noi urbaanilegendat on kylä hauskoja. Helsingin kaupunki on suurin vuokra-asunnontuottaja paikkakunnalla, olisi aika paljon juoppoja ja lastensuojelun asiakkaita kaupungissa jos kaikki olisivat näissä asunnoissa sellaisia. ;)

Kun odotin esikoistani sain asunnon viikon päästä hakemuksen jättämisestä Helsingin kaupungille. Tosin meillä oli aika painavia syitä, miksi emme voineet jäädä yksityiseltä vuokraamaan murjuumme. Katto vuosi muun muassa.

Nyt asun saton asunnossa ja jonotan espoon kaupungilta asuntoa. Mutta enpä elättele turhia toiveta.. Yli vuoden olen jonotellut.

Kaksi kertaa olen saanut uuden kaupungin asunnon jonottamatta. Välissä oli omistusasunto. Vaihto pienempään ja halvempaan ja paremmalle paikalle sujui neljässä tunnissa.

Olin 19v asunnoton kun exäni heitti mut kämpästä pihalle. 9kk olin jonossa, en saanut kämppää. Kelpasi yksi, ihan mistä vaan.

Sitten muutinkin yksityiselle...

En ymmärrä kuka saa asunnot.

Tosin raskaana oleva tuttu sai heti kämpän.
Samoin luottotiedoton tuttuni, 21v nainen.

Olenhan minä mamu ja asunnoton raskaana ja minulla on 5kk ikäinen tyttö vauva. Ei ole yhtään kyse siitä onko mamu vai....kuule oon ollu jonossa joo 2 vuotta eikä mitään kuulu!!

Yhteistyössä