kuinka "kuritat" lasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja klementine
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jäähylle lähtee silloin mun poika kun homma menee överiksi. Muoks. Kausittain vaihtelee, kuinka usein jäähypenkkiä kulutetaan. Joskus useamman kerran viikossa tai jopa päivässä, välillä menee pitkiäkin aikoja ettei tarvita ollenkaan.

Mikäli 5-vuotias moista tekee niin tulee jäähypenkkiä ja lisäksi riippuen "rikoksen" suuruudesta otetaan joku kiva pois määräajaksi.Päälle tulee luonnollisesti joka tilanteessa puhuttelu ja kertaus,miksi joitain asioita ei vain saa tehdä.Pienemmälle lapselle ei vielä kivojen juttujen poisjäänti tunnu missään kun kaikki näyttää olevan kivaa eli hänelle jäähypenkki ja puhuttelu.Tätä linjaa pidän vaikka kuinka monta kertaa pitäisi jäähylle tenava kuljettaa.Niin ja anteeksi pitää aina pyytää.Jankkaan siis asiaa niin kauan,että menee perille.

Alkuperäinen kirjoittaja klementine:
jos ajatellaan että lapsi lyö sisarusta tai kaveria/kiroilee/haukkuu/riehuu tai jotain muuta sellaista ja puhuminen ei auta millä'än.
mitä teette?

kuinka usein teillä joudutaan kurittamaan lasta?

Lapsi menee jäähylle. Meillä ei lyödä, eikä tukisteta.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä millonkin:
Jäähylle istumaan, omaan huoneeseen rauhottumaan tai poistan tilanteesta esim ruokapyödästä ja en reagoi lapseen.

Kutakuinkin näin. Mitään fyysistä kuritusta meillä ei harrasteta! Mulla tulee kans usein huudettua josta en taida koskaan päästä eroon..

Alkuperäinen kirjoittaja Jamina:
Jos lyövät, otan kädestä kiinni.
Jos eivät tottele yhdestä varotuksesta huolimatta, lähtee kuin leppäkeihäs kotiin tai kotona pois huoneesta.

Mielenkiinnosta mihin huoneeseen? vessaan vai makkariin?

Alkuperäinen kirjoittaja qq:
Huutaminen on usein yhtä paha kuin fyysinen kuritus. Muistan kyllä lapsuudesta. :(

Ei minusta. On lyöty ja huudettu, kyllä lyömisestä olen katkerampi.
Sen sentään olen pystynyt poistamaan omien lasteni kasvatusmetodeista.

Mutta ei huutaminenkaan tietenkään hyväksi ole, kuten jo aiemminkin kirjoitin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Jäähylle lähtee silloin mun poika kun homma menee överiksi. Muoks. Kausittain vaihtelee, kuinka usein jäähypenkkiä kulutetaan. Joskus useamman kerran viikossa tai jopa päivässä, välillä menee pitkiäkin aikoja ettei tarvita ollenkaan.

Näin meilläkin. Jäähy ja anteeksi pyyntö jos jotakuta satuttaa. Nykyään riittää usein jo varoitus arestista ja poika tietää saavansa seuraukset jollei peli lopu.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

Näin meilläkin. Jäähy ja anteeksi pyyntö jos jotakuta satuttaa.

Olipas muuten mielenkiintoinen virkerakenne tuossa mun kirjoituksen ekassa virkkeessä :snotty: Hyvä, että ainakin yksi ymmärsi :D

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

Näin meilläkin. Jäähy ja anteeksi pyyntö jos jotakuta satuttaa.

Olipas muuten mielenkiintoinen virkerakenne tuossa mun kirjoituksen ekassa virkkeessä :snotty: Hyvä, että ainakin yksi ymmärsi :D

Ymmärrettävähän tuo on,joskin hauska sanajärjestys =)

Yhteistyössä