Kuinka monella on kaksi autoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HaaveitaVain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HaaveitaVain

Aktiivinen jäsen
25.03.2008
1 023
0
36
Onko kallista pitää? Meillä muksut menee päivähoitoon lokakuussa ja mä palaan töihin. Asutaan kyllä 2-3km säteellä työ- ja hoitopaikasta. Onko mitään järkeä hakkia toista autoa? Lapset ovat 3 ja 5 kun menevät hoitoon. Mietin vaan että miten te muut kuskaatte lapset hoitoon? Meillä menis niin, että aamulla vien minä ja päivällä mies hakee. Ja siis mulla ei oo autoa käytössä.

Meillä on, mut toinen tällä hetkellä myynnissä. JOko ei tilalle mitään, tai sit jos sais nuo molemmat vaihettua isompaan autoon tai sit kesäauto, ku mies semmosesta haaveilee... Mut on ainakin vakuutusmaksut ihan sikakalliit ku kahta autoa pitää...yhdenkin vakuutuksissa on maksamista...

Meillä on kaksi autoa, mutta meillä onkin kaupunkiin matkaa 12 kilometriä. Jos asuttaisiin noin lähellä palveluita, ei toista autoa viitsittäisi pitää.

Kahden auton pitäminen on kallista varsinkin, jos toisen vakuutuksiin ei ole bonuksia. Toinenkin auto täytyy tietysti huoltaa ja katsastaa jne.

On, kun on pakko, mulla on vuorotyö ja tarha kaukana. Ja kallista on. Ja kaiken lisäksi toinen seisoo Pörhöllä korjattavana. Viime viikolla katsastin molemmat...siihenkin meni yli 100e. Ja renkaita saa ostaa tuplaten, samoin vakuutukset. En pitäis kahta, jos ei olis pakko.

Meillä on, tai itse asiassa tällä hetkellä 3, mutta yksi pitäis myydä pois.
Meillä ainakin on ihan välttämätöntä kaksi autoa, työmatka ei kummallakaan ole pitkä mutta työajat, lasten hoitopaikkojen sijainti ja lasten harrastukset sellaiset ettei ilman autoa tai vain yhden auton kanssa tarvitsisi haaveillakaan pärjäävänsä.
Kai kaksi autoa kalliimmaksi tulee kuin yksi mutta pakollisia menojahan nuo on...

Meillä on 2 autoa, mutta meillä on lähikauppaankin 10km matkaa... samoin neuvolaan ja niinkun jokapaikkaan noin ylipäätään.
Silloin kun asuttiin keskustassa kaupungissa, ei tullut mieleenkään hankkia toista autoa.

Täälläkin alkuun olimme yhden auton varassa, mutta se meni lopulta niin hankalaksi, että hankittiin toinen auto mulle päiviksi käyttöön, ja näin me päästään myös isommalla porukalla liikkumaan muulloinkin sit.

niin.. onhan tuo totta. Täytyy varmaan koittaa ensin ilman ja jos tuntuu hankalalta niin sitten hankkia toinen auto. Mietin vaan sitä hoitoon viemistä vesisateella/kauheessa pakkasessa/tuulessa ja tuiskeessa. Ja tuo 5 vee joutuu sitten kävelemään ja hyvällä kelillä voi pyöräillä. Kyllähän me nytkin kävellään päivisin joka paikkaan, kerhoihin ym. Mutta sillon ei oo niin aikatauluista väliä.. töistä ei viitteis myöhästyä kovin useesti.

Me harkitaan toisen auton ostamista. Ostettais pieni pakettiauto miehelle työmatkoja varten, henkilöauto jäis mulle. Viimeistään syksyllä pitää ostaa, kun esikoinen menee kouluun. Mä en ala joka päivä kävelemään kolmen lapsen kanssa sitä matkaa. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja äiteex:
niin.. onhan tuo totta. Täytyy varmaan koittaa ensin ilman ja jos tuntuu hankalalta niin sitten hankkia toinen auto. Mietin vaan sitä hoitoon viemistä vesisateella/kauheessa pakkasessa/tuulessa ja tuiskeessa. Ja tuo 5 vee joutuu sitten kävelemään ja hyvällä kelillä voi pyöräillä. Kyllähän me nytkin kävellään päivisin joka paikkaan, kerhoihin ym. Mutta sillon ei oo niin aikatauluista väliä.. töistä ei viitteis myöhästyä kovin useesti.

Ette bussilla pääsis tarvittaessa?

Tuo on hauska kysymys "onko kallista pitää". Eiköhän se toinen auto ole yhtä kallis periaatteessa pitää kuin toinenkin ellei jostain tingi ;).

Meillä ei ole kahta autoa, koska en itse halua investoida itselleni autoa. Mä käytän bussia työmatkoihin ja käytän vapautuvat rahat muuhun. Mies hoitaa lapsen kuskauksen päiväkotiin pääsääntöisesti ja minä sitten kuskaan bussilla tarpeen mukaan. Asuinpaikka ja päiväkotipaikka on hankittu sen mukaan että tämä on mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja Farhan Maabaad:
Alkuperäinen kirjoittaja äiteex:

Ette bussilla pääsis tarvittaessa?

tää on niin tuppukylä, et bussit kulkee varmaan kerran tunnissa. Niiden varaan ei voi laskea :D

:wave:
Toinen on mun vanha teinimopo ja toinen on perheauto.

Pikkuauto on meillä ainakin halvempi, koska se on kokonaan maksettu, se syö säälittävän vähän bensaa ja siinä on vaan astetta parempi kuin pakolliset vakuutukset. Toisaalta pakoputkeen meni just 210? :o

Isosta autosta on velkaa, siinä on superkasko ja se kuluttaa enemmän.

3 autoa, yksi vaihtuu just uuteen, yks on uus ja se viiminen menee seisontaan.
Kallista, elämä on.
Ihan mahdotonta ilman autoja olisi päästä mihinkään, lähin kauppa 6km ja työpaikat 20 ja 35km päässä. Ei julkista liikennettä.

Meil on ainakin 2 käytössä,joskus hetkellisesti 3...Isännäl noita jenkkejä ja aina yksi sellainen kesällä ajossa.Joskus ottaa "talviauton" ajoon vaik vielä kesäautokin vakuutuksessa....harvoin kuitenkin.Mulla tuo tila-auto ajossa läpi vuoden.Isännän talviauto on 89 vm Saab,joka ei maksanu juuri mitään.TOimii ihmeen hyvin,siis tosi hyvin.
Yhteensä meillä on autoja 5 ja kuudennen on kuulemma tilannut,josta saa osia yhteen noista jenkeistä
Niin ja kallista on...noiden kahdenkin vakuutukset,olen ihan kyrsänä noihin autoihin,mut mies kun ei harrasta muuta ja pysyy siis aina kotona,on korkeintaan osia ostamassa tai tallissa,mutta pääasiassa netissä jenkkiautopalstalla

Meillä on kaks autoa, toinen tosin seisoo hallilla ja odottaa korjausta jonka jälkeen menee myyntiin.
Miehellä on lisäks työsuhdeauto.

Ja jo yhden auton pitäminen on mun mielestä kallista, saati siten kahden. :/

Yhteistyössä