Kuinka monella on Teema astiasto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja astiasto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on valkoista. Hyvin on kestänyt, mä oon superhyvä pudottelemaan astioita vahingossa ja kolhimaan tiskatessa :D Vain yksi kulho on hajonnut ja sekin siksi että nakkasin sen reippaalla voimalla pöydänkulmaan jossain supermenkkahermohelvetissäni.

-4 vaaleansinistä (turkoosia?) keskikokosta ruokalautasia, 4 turkoosia syvää lautasta ja pari mukia
-4 tummansinistä pientä ruokalautasia ja pari mukia
-2 tumman vihreää isoa ruokalautasta ja muutama muki
-yksi keltainen iso ruokalautanen
-pari oliivinvihreää mukia.

Kysytte tietysti mitenkä tähän on tultu -no siitä syystä että ihmiset muistelevat minulla olevan teemaa ja ostavat lahjoiksi minkä sattuu väristä teemaa. No eipä se haittaa, vaikka kauttaus on värikäs, tykkään väreistä. Onneksi keltaisia astioita ei ole kuin yksi ja sekin kelpaa pääsiäspöytään. Minulla on myös muutama Paratiisi-sarjan lautanen ja kulho ja ne sopivat hienosti yhteen Teeman kanssa, kun astioiden muoto on aika lailla samanlainen.

Valkoisena ja oliivinvihreänä löytyy meiltä. Miehen kummi oli tuota valkoista Teemaa (ja ruokailuvälineitä) kerännyt hänelle jo vuosia ja kotoa pois muuttavana nuorena parina ne olivat kyllä taivaan lahja! Häälahjaksi pyysimme sitten vihreänä joitakin astioita.

Toki nykyisin saattaisin itse valita jonkin toisen astiaston, mutta tuossa nykyisessä on niin paljon osia (löytyy kaikkia vähintään kuudelle, yleensä kahdeksalle), että ei olisi järkeä alkaa panostamaan sellaista summaa vain koska haluaisin toisenlaisen astiaston (tuo nykyinen kun on kestänyt sen kymmenisen vuotta ja vain yhdessä lautasessa lohkeama reunassa).

Kun pääsin ripille niin joku välkkyy päätti että mulle aletaan kerätä tummansinistä Teema-astiastoa. Sai siitä lähtien jokaisena lahjansaantipäivänä joltain kyseisen väristä Teemaa ja ihmiset pyysi listaa että no mitäs sulla jo on ja kuinka paljon että tiedetään ostaa lisää/ei osteta enää sitä samaa. Ja en ole koskaan törmännyt yhtä epäkelpoihin kahvikuppeihin kuin ne yhden desin kupposet! Nehän on yhdellä huikalla tyhjennetty! En siis edes juhlissa käyttänyt niitä, vaan ostin Hobby Hallista jotkut ihan sikahalvat epämerkilliset juhlaastiastoksi ja olen ollut niin paljon tyytyväisempi.

Edelleen käytän kylläkin niitä Teeman ruokalautasia, ovat parhaat lautaset meillä, ja yhtä kannelista kippoa.
Mutta kun nuorena ihmisenä olisin varmasti halunnut jotain itselleni oleellisempaa, käytännönläheinen äitini ja sisareni vaan sitten ehkä ajattelivat kultaisesti tulevaisuuttani, että kyllä elämä hymyilee kun on Teemaa kaapissa... Nyt oikein selkäpiitä karmi kun äiti alkoi puhua että siskon kotoa muuttaneelle tytölle pitäis varmaan alkaa kerätä astiastoa, ja sen tytön erittäin hyvin tuntien tiedän, että tekee jollain merkkiastiastolla vielä vähemmän kuin minä...

Mutta öö... ihan kivojahan ne Teemat on :D

[QUOTE="Pee";25111230]Kun pääsin ripille niin joku välkkyy päätti että mulle aletaan kerätä tummansinistä Teema-astiastoa. Sai siitä lähtien jokaisena lahjansaantipäivänä joltain kyseisen väristä Teemaa ja ihmiset pyysi listaa että no mitäs sulla jo on ja kuinka paljon että tiedetään ostaa lisää/ei osteta enää sitä samaa. Ja en ole koskaan törmännyt yhtä epäkelpoihin kahvikuppeihin kuin ne yhden desin kupposet! Nehän on yhdellä huikalla tyhjennetty! En siis edes juhlissa käyttänyt niitä, vaan ostin Hobby Hallista jotkut ihan sikahalvat epämerkilliset juhlaastiastoksi ja olen ollut niin paljon tyytyväisempi.

Edelleen käytän kylläkin niitä Teeman ruokalautasia, ovat parhaat lautaset meillä, ja yhtä kannelista kippoa.
Mutta kun nuorena ihmisenä olisin varmasti halunnut jotain itselleni oleellisempaa, käytännönläheinen äitini ja sisareni vaan sitten ehkä ajattelivat kultaisesti tulevaisuuttani, että kyllä elämä hymyilee kun on Teemaa kaapissa... Nyt oikein selkäpiitä karmi kun äiti alkoi puhua että siskon kotoa muuttaneelle tytölle pitäis varmaan alkaa kerätä astiastoa, ja sen tytön erittäin hyvin tuntien tiedän, että tekee jollain merkkiastiastolla vielä vähemmän kuin minä...

Mutta öö... ihan kivojahan ne Teemat on :D[/QUOTE]

Joo no mäin sain tosiaan kanssa sinistä Teemaa rippilahjaks ja siitä pari vuotta eteenpäin ja mulla oli sit astiasto 6hengelle. 5vuotta myöhemmin tapasin mieheni ja hänellä oli sama astiasto 12hengelle lahjaksi saatuna. Että nyt voidaan sitten ruokkia ja kahvitella 18henkeä. Ja juurikin meillä on ne kahvikupit aluslautasineen. :) Oli ne ristiäisissä ja kihlajaisissa käytössä. :)

Yhteistyössä