Kuinka monen lapsi on jäänyt varastamisesta kiinni? (ja oletko itse varastanut lapsena?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun poika jäi kiinni vain, kun oli mun lompakolta varastanut kaverinsa kanssa, toivottavasti meni perille, ettei miellä hyväksytä varastamista. Toisaalta aika monikin nuori joskus kokeilee myymälävarkauttakin, joten saa nähdä... Itse en ole koskaan kaupasta varastanut.. jos muutamaa vahinkoa ei lasketa mukaan, kun tavara on vahingossa unohtunut kärryyn.

teininä varastelin aika paljonki. meikkejä koruja ja vaatteita. eräänä kertana kun kaverin kanssa sitten laiteltiin tavaraa taskuihin ja yksi oli jo mennyt kassojen ohi pihalle, ni se soitti että vartijat oli tulossa. kauheassa paniikissa sitten vaivihkaa tavarat johki karkkihyllyyn ja kassan kautta ostettiin suklaapatukat ja pinkastiin karkuun. ei jääty kiinni, mutta siihen loppu meikän varastelu.
tässä ei ollu kyse mistään muusta kuin jostain jännityksen hakemisesta.. oli rakastavat ja kuria pitävät vanhemmat mutta oli pakko kokeilla pystyiskö sitä..

Esikoinen ei ole varastanut kaupasta tai mistää kodin ulkopuolelta, mutta jäi kiinni kyllä siitä, että oli mennyt äitini laukulle ja napsinut luvatta pastilleja. (ja koitti kiistää sen suu pastillinhajuisena)
Keskimmäinen on joskus nelivuotiaana ottanut kaupasta kaupan lattialle pudonneen joulukoristeen, jonka siten onneksi huomasin vielä kaupassa ollessamme.

Kuopus ei ole varastanut mitään, mutta yllätän tytön kyllä usein luvatta sokeriastialla. Ja on hyvin tietoinen siitä, ettei sokeria saisi mennä ottamaan.

Itse olen varastanut kaupasta lapsena lakun, siitä jäin kiinni- mutta ikävä kyllä se ei jäänyt siihen.
Teininä meille tuli porukalla villitys, kuka näpistää eniten kyniä, kumeja jne. Minulla ja ystävälläni se sitten riistäytyi käsistä ja varastelimme vaatteita, meikkejä, koruja, pyyhkeitä ja keskiolutta. Kunnes jäimme kiinni ja hyvä että jäimme. Se loppui siihen.

Ja itsellänikin oli kyse kai jännityksenhausta, oli jännittävää aina lisätä ns. haasteellisuutta, voisinko samaan aikaan varastaa vaikka kahdet housut.. typerää ja vastuutonta näin jälkikäteen ajateltuna. Mutta se oli siihen aikaan vielä pelottavan helppoa. :/

Minä näpistelin aika tavalla omasta lähikaupastani yhdessä kavereiden kanssa. Kumma, ettei jääty kiinni. Varmasti arvasivat, kuna lauma tyttöjä supisee jonkun hyllyn edessä.

Otettiin makeisia ja pyyhekumeja, ihan joutavaa. Oli vaan niin jännittävää näpistellä.

teininä varastin vaatteitakin muutaman kappaleen.

Jäin kiinni sitten jostain lakupötkön varastamisesta. Se oli laitettu lapaseen. Joku täti oli käräyttänyt minut ja hidastelin kapuan tuulikaapissa. Hakivat takahuoneeseen. Mietin, että onneksi en ottanutkaan sitä yhtä ihanaa puseroa.. tonkivat koululaukkuni ja minä tyhmä en edes ottanut siitä päältä lapasiani, jos olisin, eivät varmaan olisi tajunneet että sinne lapasiin on tungettu ne pari lakupötköä.

Kaupan henkilökunta kutsui sitten poliisit, ja sinä aikana vahtivat minua takahuoneessa kuin jotain suurrikollista, suhtautuivat hyvin hyvin halveksien.

Sain sakkoja. Poliisisetä oli varsin ymmärtäväinen, tosi kiva vanhempi setä. Puhui kuin ihminen ihmiselle, vähän silleen isällisesti, kuten ns,. hyvät isät lapsilleen.. Itse olin aika onneton, typerä teini. Kotona oli tapahtunut isoja, järkyttäviä asioita. Poliisisetä tiesi, osoitteesta, koska piti poliisit kutsua paikalle silloin, pieni paikkakunta.

Nuorempi poliisi suhtautui minuun halveksien, nokka varttaan pitkin katseli.. se vanha ymmärtäväinen setä oli oikeasti pelastus. Hän kohtasi ihmisen, ja ennenkaikkea nuoren ihmisen joka vain teki typerästi.

Siihen loppui näpistely.

Omat lapseni päätin kasvattaa toisin kuin minut, mutta mutta.. kylläpä vaan hekin, tuossa 10-12 ikävuoden tienoilla näpisteli, jäivitä yhden kerran kiinni mutta olivat sitä ennen ja sen jälkeen näpistelleen kaikenlaista, nyt jälkeenpäin kertoivat.

Ite just viimeviikolla varastin purukumia Alepasta ja siitä kiinni jäin.. no ei se siihen jäänyt vaan varastin limun ja karkkipussin vielä tänään päivällä.. Kiinni jäin kun kauppias soitti koululle ja koulun henkilökunta tunnisti minut kuvasta. Nyt odotellaan että tuleeko kotiin viesti vai eikö... EN ENÄÄN IKINÄ VARASTA MITÄÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Olen 12v ja olen juuri eilen jäänyt kiinni tokmannilta varastamisesta. Varastin pari viikkoa sitten nesteeltä 2 energiajuomaa, ja nyt alkoi pelottaa ku näin et nesteen pihal oli poliisiauto. En haluis jäädä enään kii! Tokmannilta varastamisesta jäin kii kun kassa soitti rehtorille. Vanhemmat pihisi kiukusta mut ne ei oo enää vihasii. Sanokaa jäänkö tost nestejutust kii vai en? Mua pelottaa joten vastatkaa nopeesti!!

Meillä 5-vuotias otti kaupasta jonkun tikkarin. Sai valita karkin ja valitsi sekä laittoi tikkarin taskuun. Huomasin vasta myöhemmin, kaiken lisäksi ei edes tykännyt siitä vaan heitti roskiin. Ajattelin että lapsi ei ehkä vain ole ymmärtänyt että ne ostokset tosiaan on pakko maksaa kaikki, kun ei ole tullut sen kummemmin puheeksi (esikoinen kun ei ikinä laittanut mitään taskuun kaupassa). Käytiin maksamassa ja pyytämässä anteeksi ja ajattelin että ehkä se riitti.

No ei riittänyt, tänäänkin laittoi jotain taskuun kaupassa :O Huomasin ennen kassaa kun ensin taskut olivat auki ja sitten toinen kiinni. Kävi viemässä takaisin, joku pikkukarkki se kai oli, en kehdannut siinä alkaa kovistella mutta melkoinen keskustelu käytiin kotimatkalla. Kyseinen lapsi on myös kova tarinankertoja, ei nyt mitenkään ilkeästi valehtele mutta kertoo ihan ihme fantasiajuttuja eikä mitään sen puheita voi uskoa. Olen jo ihan varma että lapsesta on peruuttamattomasti kasvamassa rikollinen, sanokaa nyt että jotain on vielä tehtävissä...?

En tiedä mihin pisteeseen asti on "normaalia" kun esikoinen ei ole koskaan mitään näpistänyt eikä ainakaan vielä 8-vuotiaana osaa narrata edes oman edun vuoksi, saati muuten vain.

no itse kyllä varastelin aika paljon ala-asteikäisenä. alkoi siitä että varasteltiin nuoremmilta lapsilta jotain pientä, kirjepapereita (silloin oli juttu vaihdella ja keräillä niitä) ja jotain barbitavaroita tms. hilpetööriä.

sitten aloin varastelemaan iskän lompakosta rahaa, jotain 5 mk ym kolikoita. sitten pöllittiin kaupasta karkkeja, ja jopa saarioisen pitsoja (:D), sipsipussia tms. ja tiimarista jotain kyniä ja posliiniesineitä. jäätiin kiinni sit kun kaverin veli käräytti meidät vanhemmille ja jouduttiin käydä pyytämässä anteeksi ja maksamassa ym. loppui siihen varastelut ja sen jälkeen en ole ikinä varastanut mitään.

Mä varastelin kaikkea pientä lapsena tyyliin karkkia, kyniä, tarroja, superpalloja tms. Oli vaan sellaisen jännityksen kaipuu. Varastin myös isäni lompakosta rahaa, en koskaan kavereilta mitään. Sit kerran jäin tavaratalossa kiinni. Vartija pysäytti ovella ja käski antaa tavarat taskuista tai muuten takahuoneeseen. Olin silloin ehkä 13 v. Eivät ilmoittaneet vanhemmilleni, mutta kyllä säikäytti pahemman kerran ja siihen taisi loppua se hupi.

Oma lapsi 5 v ei ole varastellut. Pelkään että geeneissä on tuo vietti ja siksipä olen todella valppaana. Tuskin nyt vielä kuitenkan moisesta innostuu.

Lapsena olin arka ja ujo ja en olisi edes uskaltanut varastaa. Kerran "varastin" muovipussin vahingossa ja koin siitä kamalia tunnontuskia ja mietin, että näkiköhän joku ja mitäs nyt. Olin aika pieni.

Teini-ikäisenä varastin meikkejä, kun ei ollut varaa niitä ostaa ja rahat meni lähinnä alkoholiin. Koskaan en jäänyt kiinni, enkä kokenut minkäänlaisia tunnontuskia. Olen parempituloisesta perheestä, jossa varastaminen ja esimerkiksi alkoholi on ollut sellaisia tabuja joita ei ymmärretä. En tiedä saiko tämä liiallinen "vastaisuus" sitten nimenomaan varastamaan. Lukio ainoa oikea vaihtoehto ja 18 vuotiaanakin alkoholin juominen sellainen synti, ettei vanhempani osanneet yhtään ymmärtää nuorten elämää. Kulutin paljon alkoholia ja varastelin.

Lapsilleni opetan, että varastaminen on väärin, enkä todellakaan kerro että olen itse varastanut joskus.

Pienenä olin kateellinen parille kaverille jotka sai aina uusimmat Lego-jutut. Siis näitä tyttöjen legosarjoja. Varastin joskus 6-vuotiaana heiltä sitten joitakin legoja kun olin kateellinen.. Meillä kotona alkkisvanhemmat etc paskaa niin ei kukaan ollut ikinä ees sanonut ettei saa ottaa toisen leluja tms ilman lupaa itelleen.. :/ Ja joskus 7-8 vanhana pihistelin rahaa perheen kolikkopurkista jonne laitettiin aina kaikki pullopantit yms pikkuhilut, ostin niillä karkkia.
Mutta en ole enää vanhempana varastanut enkä voisi niin tehdäkään. Ihan tervepäiseksi lopulta kasvoin.

itse pienenä muksuna pöllin rahaa sukulaiseltani,pöllin karkkia kaupasta,jäin kiinni ja poliisin kans kotiin jäi muute varastamiset siihen!oma muksni on niin pieni että ei viellävarasta yhään mitään, mutta MM.puolpikkusiskonijäi kiinni varastamisesta jopa 17vuotiaana! mutta ei kuulema enää hänkään varasta.

joskus 7-8vuotiaana varastin dumle tikakrin kerran ja sitte toisella kertaa jonkun pikkupatukan(kyläkaupassa ei ollut kameravalvontaa niin oli helppo sujauttaa hihaan). Hävettää mokoma. Meillä oli siis sellanen tilanne että vanhemmilla ei plajon rahaa ollut,niin eivät ostaneet karkkeikaan.. juuri koskaan..teki mieli jotain hyvää. mutta huono omatunto jäi. kiinn ien jäänyt eikä kukaan ennen tätä ole asiasta tiennyt

Sit kerran rustasin ilmoituksen että kadonnut narttukoira,siinä toivossa että jok ulöytäis sellaisen koiran ja sit mä saisin oman koiran! ja koira kodin.

isä huomasi ton ilmoituksen kaupan ilmoitustaululla siitä sain huutia :D

Mä oon varastanu kaupoista en oo jääny kii mutta yks kerta minä ja mun kamu oltiin pukuhuoneest varastettu puhelimen jota 3vko sitten kerroin yhdelle mun kaverille siitä ja mun kaveri kertoi opelle ???????????? ja me selvitetään viellä se asia openkaa mutt se oli mun kaverin idea ett penkotaan toisten laukkuja pukkariss ja varastetaan . Tänään kun vielä selvitettiin nii mun kamu valehteli ett se olin minä joka varasti se kertoi meidän luokan tytöille et mä oon muka varastanu mä kerroin opelle totuuden että me molemmat olla varastettu yhdessä mutt toi mun kaveri alko itkee ma mun luokan tytöt usko sitä mutt auttakaa!!! Ne luullee ett se on kiltti

Olen aina ollut (ja olen edelleen) halvan pikkusälän näpistelijä ja jonkinasteinen kleptomaani. Vain kerran olen jäänyt kiinni. En häpeä enkä kadu.

Oma lapsi on varastanut leluja päiväkodista ja kaverilta. Ollaan palautettu takaisin ja puhuttelun on saanut joka kerta. Itse lapsena taisin varastaa kerran kynän koulusta ja kumin kaupasta. Kyllähän se sieppaa kun oma lapsi varastaa.

On tullut varasteltua, tosin jäätiin heti ensimmäisellä kerralla kiinni. Vartija lähti perään ja sinne jouduttiin vartijankoppiin ja maija kävi hakemassa putkaan josta vanhemmat saivat käydä hakemassa pois. Onko aivan normaali käytäntö edes viedä varastelevat nuoret putkaan? Meikkejä vietiin.

No oli ainakin hyvä opetus

Yhteistyössä