Kuinka monen vanhemmat kustantaa teidän häät?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vanhempi ihminen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja do dii:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja KATEELLINEN:
KUSTANTAKAA HÄÄNNE ITSE....VOI JESTAS...KATEEKSI KÄY...EI OLE MUN VANHEMMAT KOSKAAN AUTTANEET MUA RAHALLISESTI SEN JÄLKEEN KUN KOTOA MUUTIN (17V.)

No jos vanhemmat häät tarjoutuu ihan itse maksamaan, niin miksi ei...

Ymmärrän..mutta ilmaita lounaita ei ole..eli mitä ne jatkossa haluaa vastineeksi...Ikävä anoppi voi haluta rahalla valtaa...

Niin ja kaikkien anopit ei ole ikäviä...onneksi! Enkä kyllä tajua tuollaista puhetta, että aina pitäisi olla muka jotain takaa-ajatuksia joka asiassa...

Kts. vanhoja sananlaskuja. En muista tarkkaan, mutta monessa sanotaan suurinpiirtein näin (eli opetus on tämä): jonka pussista syö niin sen mukaan asiat joutuu tekemään.

PEESI TÄLLE :-) ja lisään vielä, että olkaa varovaisia te jotka uskallatte ottaa rahaa vastaan, ettei pompotella myöhemminkin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja rahaa varauksella vanhemmilta:
PEESI TÄLLE :-) ja lisään vielä, että olkaa varovaisia te jotka uskallatte ottaa rahaa vastaan, ettei pompotella myöhemminkin.

Ei mun ainakaan tarvitse olla, kun tiedän, etteivät ole niin ilkeitä ihmisiä, että joka asiassa pitäisi olla joku takaa-ajatus.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vanhempi ihminen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja do dii:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja KATEELLINEN:
KUSTANTAKAA HÄÄNNE ITSE....VOI JESTAS...KATEEKSI KÄY...EI OLE MUN VANHEMMAT KOSKAAN AUTTANEET MUA RAHALLISESTI SEN JÄLKEEN KUN KOTOA MUUTIN (17V.)

No jos vanhemmat häät tarjoutuu ihan itse maksamaan, niin miksi ei...

Ymmärrän..mutta ilmaita lounaita ei ole..eli mitä ne jatkossa haluaa vastineeksi...Ikävä anoppi voi haluta rahalla valtaa...

Niin ja kaikkien anopit ei ole ikäviä...onneksi! Enkä kyllä tajua tuollaista puhetta, että aina pitäisi olla muka jotain takaa-ajatuksia joka asiassa...

no meidän kohdalla tää ei pitänyt paikkansa kyllä. Vanhemmat siis auttoivat jonkin verran kuten edellä jo mainitsin, mutta me pidimme päämme siinä että 1/3 osa vierasita on meidän ystäviä ja muutenkin päätimme kaiken häihimme liittyen ja ollaan kyllä sen jälkeenkin päätetty omasta elämästämme. Anoppini on kyllä niin kiva :)

Ehkäpä niille joita ei ole koskaan autettu pelkästä rakkaudesta ja huolenpidosta on vaikea tajuta että sellaistakin nykyään tehdään, ihan pyytettömästi :)

Kts. vanhoja sananlaskuja. En muista tarkkaan, mutta monessa sanotaan suurinpiirtein näin (eli opetus on tämä): jonka pussista syö niin sen mukaan asiat joutuu tekemään.



 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja rahaa varauksella vanhemmilta:
PEESI TÄLLE :-) ja lisään vielä, että olkaa varovaisia te jotka uskallatte ottaa rahaa vastaan, ettei pompotella myöhemminkin.

Ei mun ainakaan tarvitse olla, kun tiedän, etteivät ole niin ilkeitä ihmisiä, että joka asiassa pitäisi olla joku takaa-ajatus.

oletko aivan varma, myös sun miehen vanhemmista? Vai eikö ne miehen vanhemmat kustanna mitään..jopa olis vanhanaikaista..että morsmaikun vanhemmat vaan osallistus kustannuksiin...

 
Alkuperäinen kirjoittaja kumma juttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja rahaa varauksella vanhemmilta:
PEESI TÄLLE :-) ja lisään vielä, että olkaa varovaisia te jotka uskallatte ottaa rahaa vastaan, ettei pompotella myöhemminkin.

Ei mun ainakaan tarvitse olla, kun tiedän, etteivät ole niin ilkeitä ihmisiä, että joka asiassa pitäisi olla joku takaa-ajatus.

oletko aivan varma, myös sun miehen vanhemmista? Vai eikö ne miehen vanhemmat kustanna mitään..jopa olis vanhanaikaista..että morsmaikun vanhemmat vaan osallistus kustannuksiin...

No olen kyllä aivan varma. Aniida tuossa jo kiteytti asian aika hyvin. Taitaa kateellisia sitten riittää, jos onkin saanut itselleen ihanat appivanhemmat :whistle:

 
Itse maksoimme, vaikkei kunnon häitä ollutkaan. Kaksi köyhää 18v opiskelijaa jotka häiden sijasta avioituivat maistraatissa ja vain aivan lähipiiri pääsi iloitsemaan ja syömään. Onnittelukorttien välistä sitten löytyi rahaa jotka ylittivät ruokalaskun roimasti.

Kohta on 5v kasassa, mietimme pitäisikö kirkossa avioliiton siunaustilaisuuden niin pääsisi väki tanssimaankin. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kumma juttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja rahaa varauksella vanhemmilta:
PEESI TÄLLE :-) ja lisään vielä, että olkaa varovaisia te jotka uskallatte ottaa rahaa vastaan, ettei pompotella myöhemminkin.

Ei mun ainakaan tarvitse olla, kun tiedän, etteivät ole niin ilkeitä ihmisiä, että joka asiassa pitäisi olla joku takaa-ajatus.

oletko aivan varma, myös sun miehen vanhemmista? Vai eikö ne miehen vanhemmat kustanna mitään..jopa olis vanhanaikaista..että morsmaikun vanhemmat vaan osallistus kustannuksiin...

No olen kyllä aivan varma. Aniida tuossa jo kiteytti asian aika hyvin. Taitaa kateellisia sitten riittää, jos onkin saanut itselleen ihanat appivanhemmat :whistle:

Jolla onni on, se onnen kätkeköön (ei onni kestä viereiden katseita....) -Eino Leino

Eli empä nyt teinä täällä leuhkisi siitä, että vanhempanne kustantaa häänne. Ja onko se nyt muutenkaan leuhkimisen arvoista, tarkoitan sillä parempi jolla itsellään varaa...ei esim. Komin ja Jennin vanhempien tarvinnu häitä kustantaa..
 
Me maksetaan kaikki itse. Lainarahalla :/ sitä sitten joka kuukausi lyhennellään. Omilla vanhemmilla ei olisi rahaa ollutkaan. Anoppi taas oli heti sillä asenteella, että paljonko hänen nyt PITÄÄ maksaa meidän häistä, vaikka ei mitään edes pyydetty. Sanottiin sitten, että anopinkaan ei tarviste mitenkään kustannuksiin osallistua.Mielestäni voimme itse juhlamme maksaa, meidänhän ne juhlat on ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mietippä nyt ja kasva:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kumma juttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja rahaa varauksella vanhemmilta:
PEESI TÄLLE :-) ja lisään vielä, että olkaa varovaisia te jotka uskallatte ottaa rahaa vastaan, ettei pompotella myöhemminkin.

Ei mun ainakaan tarvitse olla, kun tiedän, etteivät ole niin ilkeitä ihmisiä, että joka asiassa pitäisi olla joku takaa-ajatus.

oletko aivan varma, myös sun miehen vanhemmista? Vai eikö ne miehen vanhemmat kustanna mitään..jopa olis vanhanaikaista..että morsmaikun vanhemmat vaan osallistus kustannuksiin...

No olen kyllä aivan varma. Aniida tuossa jo kiteytti asian aika hyvin. Taitaa kateellisia sitten riittää, jos onkin saanut itselleen ihanat appivanhemmat :whistle:

Jolla onni on, se onnen kätkeköön (ei onni kestä viereiden katseita....) -Eino Leino

Eli empä nyt teinä täällä leuhkisi siitä, että vanhempanne kustantaa häänne. Ja onko se nyt muutenkaan leuhkimisen arvoista, tarkoitan sillä parempi jolla itsellään varaa...ei esim. Komin ja Jennin vanhempien tarvinnu häitä kustantaa..

Mä en ole sillä leuhkinut, mut jos vanhemmat välttämättä haluaa myös meidän häämme maksaa, kuten kaikkien muidenkin lastensa, niin eikö sitten niin saisi tehdä? Mä en tee siitä asiasta todellakaan mitään numeroa. Enemmän mua ihmetyttää teidän käytös, kun vänkäämällä vänkäätte, että varmasti vanhempani tai ainakin appivanhempani on pohjimmiltaan piruja, jotka vaativat jotain vastapalvelusta, vaikka niin ei todellakaan ole.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mietippä nyt ja kasva:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kumma juttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja rahaa varauksella vanhemmilta:
PEESI TÄLLE :-) ja lisään vielä, että olkaa varovaisia te jotka uskallatte ottaa rahaa vastaan, ettei pompotella myöhemminkin.

Ei mun ainakaan tarvitse olla, kun tiedän, etteivät ole niin ilkeitä ihmisiä, että joka asiassa pitäisi olla joku takaa-ajatus.

oletko aivan varma, myös sun miehen vanhemmista? Vai eikö ne miehen vanhemmat kustanna mitään..jopa olis vanhanaikaista..että morsmaikun vanhemmat vaan osallistus kustannuksiin...

No olen kyllä aivan varma. Aniida tuossa jo kiteytti asian aika hyvin. Taitaa kateellisia sitten riittää, jos onkin saanut itselleen ihanat appivanhemmat :whistle:

Jolla onni on, se onnen kätkeköön (ei onni kestä viereiden katseita....) -Eino Leino

Eli empä nyt teinä täällä leuhkisi siitä, että vanhempanne kustantaa häänne. Ja onko se nyt muutenkaan leuhkimisen arvoista, tarkoitan sillä parempi jolla itsellään varaa...ei esim. Komin ja Jennin vanhempien tarvinnu häitä kustantaa..

Mä en ole sillä leuhkinut, mut jos vanhemmat välttämättä haluaa myös meidän häämme maksaa, kuten kaikkien muidenkin lastensa, niin eikö sitten niin saisi tehdä? Mä en tee siitä asiasta todellakaan mitään numeroa. Enemmän mua ihmetyttää teidän käytös, kun vänkäämällä vänkäätte, että varmasti vanhempani tai ainakin appivanhempani on pohjimmiltaan piruja, jotka vaativat jotain vastapalvelusta, vaikka niin ei todellakaan ole.

No ei varmaan puheisi perusteella mitään pahoja ole...mutta...mutta paremman kuvan itsestänne antaisitte, paremmin toimeentulevan, itsenäisemmän sekä aikuisemman kustantamalla häänne itse...Ota pois vaalenpunaiset ruusulasit silmiltä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja aikuinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ole sillä leuhkinut, mut jos vanhemmat välttämättä haluaa myös meidän häämme maksaa, kuten kaikkien muidenkin lastensa, niin eikö sitten niin saisi tehdä? Mä en tee siitä asiasta todellakaan mitään numeroa. Enemmän mua ihmetyttää teidän käytös, kun vänkäämällä vänkäätte, että varmasti vanhempani tai ainakin appivanhempani on pohjimmiltaan piruja, jotka vaativat jotain vastapalvelusta, vaikka niin ei todellakaan ole.

No ei varmaan puheisi perusteella mitään pahoja ole...mutta...mutta paremman kuvan itsestänne antaisitte, paremmin toimeentulevan, itsenäisemmän sekä aikuisemman kustantamalla häänne itse...Ota pois vaalenpunaiset ruusulasit silmiltä...

Niin, eli kuvittelet sitten, että jos vanhemmat maksaa häät, vanhemmat maksavat myös koko elämämme :o . Kuule, ihan itse tässä käydään töissä ja hankitaan rahaa, että saadaan ruoka pöytää. Häiden maksaminen ei todellakaan vaadi vaaleanpunaisia laseja silmille :headwall: Sähän teet itsesi nyt ihan naurettavaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja aikuinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ole sillä leuhkinut, mut jos vanhemmat välttämättä haluaa myös meidän häämme maksaa, kuten kaikkien muidenkin lastensa, niin eikö sitten niin saisi tehdä? Mä en tee siitä asiasta todellakaan mitään numeroa. Enemmän mua ihmetyttää teidän käytös, kun vänkäämällä vänkäätte, että varmasti vanhempani tai ainakin appivanhempani on pohjimmiltaan piruja, jotka vaativat jotain vastapalvelusta, vaikka niin ei todellakaan ole.

No ei varmaan puheisi perusteella mitään pahoja ole...mutta...mutta paremman kuvan itsestänne antaisitte, paremmin toimeentulevan, itsenäisemmän sekä aikuisemman kustantamalla häänne itse...Ota pois vaalenpunaiset ruusulasit silmiltä...

Niin, eli kuvittelet sitten, että jos vanhemmat maksaa häät, vanhemmat maksavat myös koko elämämme :o . Kuule, ihan itse tässä käydään töissä ja hankitaan rahaa, että saadaan ruoka pöytää. Häiden maksaminen ei todellakaan vaadi vaaleanpunaisia laseja silmille :headwall: Sähän teet itsesi nyt ihan naurettavaksi.

Ai niinkö? Kukahan tekee ja kenet?? Kiitos piristyksestä...

p.s täällä ollaan kyllä ihan nimettömänä, jos et sattunut huomaamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nimetön:
Ai niinkö? Kukahan tekee ja kenet?? Kiitos piristyksestä...

p.s täällä ollaan kyllä ihan nimettömänä, jos et sattunut huomaamaan.

Miten ihmeessä se on sulta pois, jos jonkun vanhemmat haluaa maksaa lapsensa häät? Jos on maksanut kaikkien muidenkin lasten, niin eikö sen pitäisi sitten koskea kaikkia lapsia.

Jos kadulla joku tulee sulla antamaan käteen 1000 euroa, niin kai ihmeessä kieltäydyt :whistle:
 
Mulle henk.koht on ollut ihan ok, että kummankin vanhemmat osallistuivat häiden kustannuksiin. Muuten ollaan ihan normaalituloisia ihmisiä ja itse perheemme elätetään. Enpä ole huomannut, että meiltä mitään oltaisiin vaadittu maksamisesta huolimatta ja ei ole sellainen tullut edes mieleeni. Tulevaisuudessa aion osallistua omien lapsien hääkustannuksiin niin paljon kun vain ikinä pystyn, vaikka en muuten enää aikuisiällä aiokaan niitä elättää. Ja varmasti ei ole mitään taka-ajatuksia tai vaatimuksia häiden suhteen. Haluan vain avustaa lapsiani tuollasessa isohkossa asiassa, jos vain mitenkään pystyn. Enkä näe siinä mitään pahaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nimetön:
Ai niinkö? Kukahan tekee ja kenet?? Kiitos piristyksestä...

p.s täällä ollaan kyllä ihan nimettömänä, jos et sattunut huomaamaan.

Miten ihmeessä se on sulta pois, jos jonkun vanhemmat haluaa maksaa lapsensa häät? Jos on maksanut kaikkien muidenkin lasten, niin eikö sen pitäisi sitten koskea kaikkia lapsia.

Jos kadulla joku tulee sulla antamaan käteen 1000 euroa, niin kai ihmeessä kieltäydyt :whistle:

Rauhoitu hyvä ihminen...mielipiteitä on monia..jos sinusta tuntuu hyvälle ottaa vanhemmiltasi ja appivanhemmiltasi rahaa niin ota. Kaikki ei halua ja ymmärrän sen täysin. En itsekkään ottaisi...

 
Alkuperäinen kirjoittaja KATEELLINEN:
KUSTANTAKAA HÄÄNNE ITSE....VOI JESTAS...KATEEKSI KÄY...EI OLE MUN VANHEMMAT KOSKAAN AUTTANEET MUA RAHALLISESTI SEN JÄLKEEN KUN KOTOA MUUTIN (17V.)

Entäs jos vanhemmilla ei mene rahaa juurikaan omaan elämiseen ja on säästöjä, omaisuutta ja haluavat antaa sitä jo aikaisemmin lapsilleen, eikä vasta sitten kun lapset saavat sen perintönä.

Ei ne vanhemmat niitä rahoja hautaan mukaansa saa.

Monet täällä on näköjään sitä mieltä että itse pitää häät maksaa, mutta siinä ei monetkaan näe mitään noloa että pyydetään vierailta häälahja rahana ja summat monen mielestä pitäisi olla vielä 20-30? / vieras. Mutta sitten on noloa jos vanhemmat maksavat häät?

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nimetön:
Ai niinkö? Kukahan tekee ja kenet?? Kiitos piristyksestä...

p.s täällä ollaan kyllä ihan nimettömänä, jos et sattunut huomaamaan.

Miten ihmeessä se on sulta pois, jos jonkun vanhemmat haluaa maksaa lapsensa häät? Jos on maksanut kaikkien muidenkin lasten, niin eikö sen pitäisi sitten koskea kaikkia lapsia.

Jos kadulla joku tulee sulla antamaan käteen 1000 euroa, niin kai ihmeessä kieltäydyt :whistle:

Kyllä kieltäytyisin. En ole maksullinen nainen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja retunen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nimetön:
Ai niinkö? Kukahan tekee ja kenet?? Kiitos piristyksestä...

p.s täällä ollaan kyllä ihan nimettömänä, jos et sattunut huomaamaan.

Miten ihmeessä se on sulta pois, jos jonkun vanhemmat haluaa maksaa lapsensa häät? Jos on maksanut kaikkien muidenkin lasten, niin eikö sen pitäisi sitten koskea kaikkia lapsia.

Jos kadulla joku tulee sulla antamaan käteen 1000 euroa, niin kai ihmeessä kieltäydyt :whistle:

Rauhoitu hyvä ihminen...mielipiteitä on monia..jos sinusta tuntuu hyvälle ottaa vanhemmiltasi ja appivanhemmiltasi rahaa niin ota. Kaikki ei halua ja ymmärrän sen täysin. En itsekkään ottaisi...

Kai muuten olet tietoinen, että yhdessä ketjussa pitäisi esiintyä yhdellä nimimerkillä? :whistle:

Itse aion todellakin samalla tavalla osallistua lasteni häiden kustannuksiin, ilman, että päättäisin millaiset häät viettävät ja ketä sinne kutsutaan, saavat ainakin sellaiset häät mitkä haluavat, ilman että joutuisivat tyytymään johonkin vähempään, kun ei itsellään välttämättä ole kunnolla varaa. Ihmiset on erilaisia, mutta mä en todellakaan ala palauttamaan mun vanhemmille 1000e ja toista mokomaa miehen vanhemmille vain siksi, että sulle tulis hyvä mieli...
 
jos vanhemmilla on rahaa sen verran, ettei tarvitse puuroa syödä seuraavaa vuotta niin miksi he eivät saa maksaa omien lastensa häitä? jos he vielä itse ehdottavat, että _haluavat_ maksaa häät?

tietysti on pienipalkkaisia vanhempia, joilla ei ole säästöä niin eipä niillä 1000 euron tuloilla mahtihäitä järkätä. mutta kaikki vanhemmat eivät ole pienituloisia.

jos minä olisin pienituloinen niin en todellakaan olisi tällaisesta asiasta kateellinen tai katkera.

olen ollut monissä häissä missä budjetti on ollut alle 1000 euroa, missä morsiuspuku on hankittu kierrätyskeskuksesta, kukat poimittu luonnosta, talkoohengellä tehty safkat, juhlittu oman talon pihalla jne.. ja silti häät ovat olleet ihanat :)

ei ole vain yhtä ainoaa tapaa juhlia häitä ja hääbudjettia tms.. jokainen pari tehkööt sellaiset oman näköiset häät.
 
Meillä maksoi kummankin vanhemmat puoliksi,myöhemmin tosin kuulin että appivanhemmat hiukan kitkerästi.Oisivat sanoneet suoraan.Vieraita he kyllä lisäsivät listalle runsaasti.Jos itse ois maksettu,niin olisi ollut paljon pienemmät häät.Ja nyt ollaan jo erottuki.
 

Yhteistyössä