Kuinka monen vanhemmat kustantaa teidän häät?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun vanhemmat olisivat maksaneet, jos olisin naimisiin mennyt. Systerin häät he maksoivat. Kyllä systeri sai ihan itse valita tarjottavat jne. Joku kohtuus kuitenkin budjetissakin eli ei mitään 300 hengen häitä Kanarialla.
 
Mun vanhemmat ovat sanoneet että kohtuuhintaiset häät tulevat kustantamaan. Ja mä en aijo vieraille ruokia tarjota kun kaikki asuvat tässä lähellä. Mun vanhempien mielestä se on morsiamen vanhempien tapa maksaa.
 
mä itse pidän itsestäänselvänä sitä et sit kun omat lapsoset avioon astuu niin osallistutaan niiden häiden kustannuksiin niin paljon kun pystytään. ja ihan rakkaudesta sen teen. omat vanhempani ovat köyhiä joten rahallisen avun sijasta sain heiltä paljon järjestelyapua. anoppi ja appi taas ovat eronneet eikä näin ollen hekään voineet rahallisesti osallistua, vaikka ovat kahden muun poikansa häihin osallistuneet. saimme kyllä kummaltakin todella kalliit häälahjat jotka tulivat tarpeeseen eli periaatteessahan osallistuivat sitten hähin rahallisesti
 
no ottakaa vnhemmiltanne häärahat, kuka kieltää? Mitä verukkeita ja selittelyjä te täällä kerrotte. Ei tartte selitellä jos on hyvä itsetunto ja puhdas omatunto asian suhteen. Pistää vaan mietiimään onko, kun selitellä täytyy.. Antaa palaa..ja hääsuunnittelemaan siitä, tekemistä varmaan riittää!
 
Meillä tilanne on se, että molemmat olemme opiskelijoita, ja meille sen ei olisi niin väliä vaikka menisimme kahdestaan naimisiin maistraatissa. Vaan minun vanhempanipa ovat selkein sanakääntein ilmoittaneet auttavansa kustannuksissa. Appivanhempani ovat auttaneet sulhaseni isoveljen hääkustannuksissa hankkimalla juomat (n 1500?). Heiltä en aio rahaa ruveta kinuamaan, vaan jos itse haluavat auttaa, niin en kyllä aio sanoa vastaankaan. Muuten maksetaan itse, sitten pidetään vain sellaiset häät että niihin on varaa. Mielestäni se menee niin, että jos tarjotaan vapaaehtoisesti, niin apu on erittäin tervetullutta, ja olisihan se epäkohteliasta olla ottamatta sitä vastaan. Jos olisimme hyvätuloisia työssäkäyviä, niin luulenpa silti, että vanhempani haluaisivat auttaa ja osallistua siten vanhimman tyttärensä häihi. On se kuitenkin niin iso juttu! Kukin taaplaa tyylillään, eikö se niin mene. :)
 
ei pidetty häitä ja jos olisi pidetty niin ei kyllä olisi yhdellä elossaolevalla vanhemmalla maksatettu mitään. avoliitossa asuva lapseni ei käsitykseni mukaan aio myöskään vanhemmilla maksattaa häitään vaan ne voi pitää sellaisella budjetilla mihin oikeasti varaa on.
 
Meillä mun vanhemmat ilmotti heti kun kuulivat meijän avioliitto aikeista että he sitten maksavat ne häät! kaiken muun maksoivat paitsi sormuksen. Eivätkä millään tavalla puuttuneet mihinkään asiaan, vaan antoivat meidän päättää joka asiasta. Enkä todellakaan voi kuvitella että siitä joutuisn jotenkin jälkikäteen maksamaan....
 
kyllä silloin 11v sitten mun vanhemmat maksoivat meidän häät suunnilleen, myös miehen vanhemmat osallistuivat =) oltiin miehen kanssa 21 ja 22, joten olis kyllä sen ikäisenä jääneet häät muuten viettämättä =)
 
Ilomielin maksaisivat jos joskus niin sattuis käymään :D Kerran sanoin että voisin salaa mennä naimisiin niin siitäkös äiti hermostui ja pätkäs mua semmosella kertakäyttömuki pötköllä päähän ja sanoi että semmosta ei tehä :D
 

Yhteistyössä