Kuinka moni teistä käy edes joskus bilettämässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tarkoituksena olisi pitää ihan vain aikuisten tuparit, josta lähdemme baariin. Olen viimeksi ollut baarissa 5-vuotta sitten. Tuntuu kauhean epäsovinnaiselta lähteä bilettämään, kun on äiti.. Miten nykyään baariin edes pukeudutaan? :)
Kuinka usein itse käytte bilettämässä tms?

no useamman kerran. joskus kerran kuukaudessa, joskus voi olla montakin kuukautta väliä. Vähän riippuu miten on aikaa ja rahaa ja lapsenvahteja ja viitseläisyyttä.

ja baarissa pärjää ihan farkuilla/hameella/topilla/t-paidalla/mekolla/korkkareilla/tennareilla, ihan sama :)

Käyn about 3kk välein. Pukeudun siten kuin hyvältä tuntuu, yleensä jonkinlainen mekko tai hame. Tyylini on rokimpi joten se näkyy pukeutumisessa, tylliä jne. Riippuu niin paikasta missä käy ja miten tykkää pukeutua, että miten sinne pukeudutaan.

Unohda kaikki säännöt ja pukeudu niin kuin hyvältä tuntuu ja miten et päivällä pukeutuisi, "revittele" =)

apua, jos meette "hienompaan baariin" niin älä ainakaan ihan maalaisesti pukeudu johan sun vieraatikin katsovat sua siellä tupareissa. eli ei siis vanhoja farkkuja yms naru olkapää toppeja, ovat mauttomimmat ikinä!!

:wave:
Kerran kuussa, kerran 2 viikossa, kerran puolessa vuodessa.. vaihtelevasti. Mut käyn kuitenkin.
Nyt en oo tok käynyt kun oon raskaana, no keikalla oon ollut limulinjalla kerran.
Lapsilla kivaa olla mummolassa niin en ole kokenut ongelmaksi jos käyn tuulettumassa :)

Jos totta puhutaan en edes muista milloin, aikoinaan on tullut käytyä yhden jos toisenkin kerran, niin ei oikein jaksa enää kiinnostaa, oisko lie vanhuus iskenyt. Baarissa saatoin olla selvinkin päin, vaikken edes raskaana ollut, saati sellaista edes suunnitellut.

2 kertaa vuodessa, ja aina turvahenkilön kanssa. Yleensä sen virkaa hoitaa joko pikkuveljeni tai eettinen sisko. Yritän laittaa itteni ihmisen näköiseksi ettei ihan koko baari tyhjene kun sinne sisälle pääsen. Mut en mä mitään juhlavermeitä pääleni vedä, ellei siihen ole aihetta. Ihan perus- farkut ja sit joku siistimpi toppi. Ja tietty uskollinen Mad Dogin huppari :D

Onko tää provo? Mitä epäsovinnaista on baarissa käynnissä? Itse käyn joka viikko. Päivisin kahvilla ja lukemassa lehdet viikonloppuiltaisin sitten parilla drinksulla. Viikonloppukertoja on noin jokakolmas viikonloppu koska olen itse baarissa töissä niin harvemmin on iltavapaita lähteä minnekään.

Mulla meni monia vuosia etten käynyt juuri ollenkaan.
Nyt käyn silloin tälläin. Viimeksi ollut heinäkuun puolessa välissä, seuraavan kerran syyskuun puolessa välissä.

Ymmärrän sua. Mullakin on aina jonkinlainen morkkis nimenomaan baarissa käymisestä. On ihan ok, jos lapset lähtevät isin kanssa mökille viikonlopuksia ja mä lähden shoppailemaan pariksi päiväksi, tai lapset menevät mummille yöksi ja me mieheni kanssa pidämme koti-illan. Tiedän, että tämä on ihan turhaa, mutta biletys tekee musta (omasta mielestäni) huonomman äidin. Viimeksi olin baarissa helmikuussa kaverin synttäreiltä ja koko illan ajattelin "mun lapset on hoidossa, koska äidin piti päästä baariin. Viina menee mun lasten edelle" yms.. vaikka asia ei tosiaan ole niin. Mä en ymmärrä miksi pidän baarittelua suurena laiminlyöntinä lapsia kohtaan, koska eihän sillä lapsien kannalta ole eroa, ovatko he mummolassa siksi, että äiti bilettää vai siksi, että äiti on shoppailemassa.
Joskus tekee mieli lähteä tyttökavereiden kanssa ulos, mutta sitten tulee taas nää ajatukset "mä tosiaan vien lapset pois jaloista, heidän omasta kodistaan, koska äiti lähtee dokaamaan"..

Kyllä minä käyn, vaihtelevasti. Kivaa vastapainoa kotielämälle, duunille ja opiskelulle.

Niin, ja yleensä pukeudun mekkoon. Eilen oli frendin synttäreillä musta, tiukka mekko, sukkikset, kiilakorkokengät ja musta, pitkä villatakki.

Viimeksi muokattu:
Olen 24-vuotias. Olen siis 19-vuotiaana ollut viimeksi baarissa. Pukeudun yleensä mielestäni hyvin, seuraan muotia, shoppailen ja luulen tuntevani vartalotyyppini yms, mutta bileasuja mulla ei ole, koska en baareissa siis juurikaan käy. Korkkareita löytyy.
Mietin itse siis kynähametta, toppia ja päälle lyhythihainen musta juhlava bolero ja jalkaan korkkarit. Tosiaan ei ole hajuakaan oikein nykyajan bilepukeutumisesta. Itse taidan olla tupareiden nuorin, muuta 30 hujakoilla, joten ihan teinimestaan tuskin mennään.

Meilläkin on lapsi kyllä ollut hoidossa jonkun verran isovanhemmilla, jopa viisikin päivää, koska olimme ulkomailla kerran ilman lasta. Mulla on vähän samanlaiset fiilikset, kun muutamalla muulla täällä, että äidin on soveliasta viedä lapsi hoitoon esim. kampaajan ajaksi, mutta biletys tekee huonon äidin. Asia ole niin, mutta siltä musta tuntuu.

Mä en niin hirveästi nykyään käy baarissa. Kyse ei olisi siitä että katsoisin sen sopimattomaksi jos on lapsia (miksi näin olisi?) vaan siitä etten halua. Mä istun mieluummin kavereitten kanssa iltaa ja keskustelen ihan rauhassa kun kerrankin saa. :D Yleensä tunnelma muutenkin latistuu kun lähdetään baariin. Yökerhot on nähty niin moneen kertaan ettei niissä ole mitään mulle. Joku rauhallinen pubi sen sijaan olisi ok.

Ei mulla ole morkkista. Minä käyn silloin tällöin. Usein lähden ulos vasta sitten, kun lapset ovatkin jo nukkumassa, eivätkä he edes siis tiedä, että äiti on käynyt missään. Mies jää tietenkin sitten kotiin lasten kanssa, ja jos minä haluan nukkua hieman pidempään, niin mies sitten nousee aamulla lasten kanssa. Tämä ei ole meillä edes mitenkään outoa, että toinen nousee, ja toinen herää lasten kanssa, koska ihan ilman baari reissujakin me vuorotellaan, että kumpi herää lasten kanssa, niin toinen saa silloin tällöin vetää unta pannuun kunnolla. :) Välillä olen käynyt peräkkäisinäkin viikonloppuina, ja välillä taas on useampi viikko väliä. Odotusaikana en ole käynyt missään.

Siksi kysyin ikää, koska on kuitenkin vähän eri asia antaa bilepukeutumiseen ohjeita vähän yli parikymppiselle, kuin esim. nelivitoselle. Sun asu kuulostaa kyllä hyvältä. Yleensä korkkarit juhlistaa jo jonkin verran asua kuin asua. Farkut on melko tylsä ja arkinen vaihtoehto biletykseen, ellei sitten kyseessä satu olemaan joku rokkimesta, jossa enemmän hengaillaan pöydissä omalla porukalla. Ymmärsin kuitenkin, että olette ihan yökerhoon menossa. Hame tai mekko on hyvä valinta. Unohda legginssit. Täyspitkät mustat legginssit ovat ok, mutta kaikenlaiset muut leggarit kannattaa unohtaa. Älä myöskään pukeudu koko trikooseen, eli ei mitään trikoomekkoa tms.
Laita korviin esim. näyttävät korvikset. Älä yritä mitään ihmeellisiä meikkejä tms, koska ne harvoin onnistuu, kun oikein yrittää. Laita perus arkimeikki, mutta tee huolella pohja. Ripset taivuta ja laita esim. vähän tekoripsiä. Siisti kulmat ja laita pienet rajaukset tms. Hiuksiinkaan ei kannata yrittää itse loihtia jotain uutta ja erilaista, koska suuri mahdollisuus, että pilalle menee.

Nauti illasta. Lapsesi pärjää kyllä.

Olin juuri sanomassa myös, että älä laita legginssejä. Juuri nuo täyspitkät ja mustat nyt menee jotenkuten, jos on joku kumma legginssivimma. Legginssit ovat tosi arkisia ja etenkin jos eivät ole täyspitkät, tulee mieleen lähinnä rentoihin capreihin verrattavissa oleva kesäasu. Farkut ovat minunkin mielestäni aika arkiset. Kauluspaidat ja suorat housut kuuluvat duunipaikalle, ei yökerhoon. Sun kuvailema asuvalinta kuulosti tosi kivalta.

Nyt oli melkeimpä tasan vuos väliä etten käyny baarissa. Nyt ku kävin niin huomasin ettei juominen oo yhtään mun juttu, ei tee mieli yhtään enää lähtee ryyppäämään. Selvinpäin voisin kyllä käydäkkin baareilemassa.

Yhteistyössä