kuinka paljon elatusmaksua saatte??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja money for me
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ootteko kuullu että normi per lapsi olis 525- lapsilisä ja kun se jaetaan kahdella vanhemmalla niin tulis yhdestä jotain 200 euroa. kun molemmat työssäkäyviä ja etävanhempi tapaa sen joka toinen viikonloppu??

Minä saan 250e kahdesta. Se oli alakanttiin kuulemma, mutta lasten isä lupasi sen lisäksi ostella vaatteita ja maksaa harrastuksia. Eipä ole näkynyt ei. Pojalle on ostanut mailan ja kypärän tämän neljän vuoden aikana, tytölle ei juurikaan mitään. Vaatteita heillä on isänsä luona, mutta ei niitä tänne voi tuoda ym.
Mutta ei voi mitään, lapseni hoidan vaikkei äijä maksaisi latiakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kateudesta vihreä:
Alkuperäinen kirjoittaja Sivi:
Kahdesta saan 560?. Pääosin maksan menot itse, exä maksaa osan suurimmista hankinnoista (pyörät, tytön ratsastuslipuista yms)

sanoisinko että sulla menee loistavasti!

No jos exä tienaa lähes 100 tonnia vuodessa, niin aika pieni summa sen kukkarossa. Itse olen kunnan huoltotyöntekijä ja liksa sen mukainen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ootteko kuullu että normi per lapsi olis 525- lapsilisä ja kun se jaetaan kahdella vanhemmalla niin tulis yhdestä jotain 200 euroa. kun molemmat työssäkäyviä ja etävanhempi tapaa sen joka toinen viikonloppu??

ei ole tollasta normia. se lasketaan kaikilla ihan yksilöllisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja ölö:

no oli siellä jotain lapsen iästä riippuvia suuntaa antavia summia että paljonko lapsi kuukaudessa kuluttaa, mutten kyllä tommosta summaa muista nähneeni.. muistelen että joku 420 olis ollu ala-asteikäisen kulutus, mut voin muistaa väärin

Alkuperäinen kirjoittaja serveri:
Alkuperäinen kirjoittaja ölö:

no oli siellä jotain lapsen iästä riippuvia suuntaa antavia summia että paljonko lapsi kuukaudessa kuluttaa, mutten kyllä tommosta summaa muista nähneeni.. muistelen että joku 420 olis ollu ala-asteikäisen kulutus, mut voin muistaa väärin

soitin yyl.ään niin sieltä sanottiin sellaista..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä menee niin, että MINÄ en saa vaan elatusmaksu kuuluu kyllä ihan LAPSELLE ja hänen hankintoihin.

no joo joo.. jos ne annettais lapselle niin leluja ja karkkia olis aivan liikaa ja ruokaa ja vaatteita ei yhtään.. mut niinhän ne maksajat luulee että ne käytetään itseen...

Yhteistyössä