Kuinka paljon kaason tulis antaa häälahjaksi rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
eikö vois keksii jotain muuta kuin rahaa?? Jos on hyvä ystävä niin varmasti tiedät myös ystäväsi maun, ja hankkisit jotain pysyvää, tai jonkun yhteisen elämyksen esim.

pitääkö kaason vielä ostaa lahjakin tai antaa rahaa? minun kaason ei ainakaan tarvinnut. Minä maksoin hänen kampaukset, meikit ja vein vielä syömään. Ei tosiaan tarvinnut mitään ostaa tai antaa! Aika uskomatonta.

Alkuperäinen kirjoittaja onkspakko:
eikö vois keksii jotain muuta kuin rahaa?? Jos on hyvä ystävä niin varmasti tiedät myös ystäväsi maun, ja hankkisit jotain pysyvää, tai jonkun yhteisen elämyksen esim.

Toivoivat ainoastaan rahaa. Muuten olisin ostanut jotain kivaa Pentikistä (mikä on morsiamen suosikki putiikki :D )

itse annoin 40?. He pyysivät kaikki lahjansa rahana.. En pitänyt mitenkään velvollisuutena enempää antaa ja tuokin oli likaa mun kukkarolle. Autoin kuitenkin kaikessa ja ostin itse hänen valitseman kaason asun (80?). En saanut kaason lahjaakaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
pitääkö kaason vielä ostaa lahjakin tai antaa rahaa? minun kaason ei ainakaan tarvinnut. Minä maksoin hänen kampaukset, meikit ja vein vielä syömään. Ei tosiaan tarvinnut mitään ostaa tai antaa! Aika uskomatonta.

Ei tietenkään TARVII!
Meidän häihin ei kenenkään vieraista oli PITÄNYT tuoda lahjaa. Oli kaaso, äiti ja kuka tahansa.

Meitä oli kolme kaasoa ja me laitettiin häälahjaan vain parikymppiä. Haluttiin ostaa tietty juttu heidän uutta kotiaan varten.

Muuten sitten ajateltiin, että lahjaksi riittää se, että autettiin hääkutsujen, paikkakorttien, ruokalistojen ja koristeluiden kanssa, järjestettiin hyvät polttarit, kuljetettiin hääparia milloin minnekin minkäkin syyn vuoksi.. niin ja hääyöksi ostettiin vähän kuohuvaa ja herkkuja.

Ja meille hääpari kyllä sanoi, ettei meidän tarvitse minkäänlaista häälahjaa laittaa. Kaikessa avussa olisi heille ollut jo tarpeeksi. Mut me vaan itse haluttiin ostaa se tietty juttu heille.

Mun mielest se ainaskin on oma päätös et ostaako lahjaa vai ei. Ja kyl mä jotenkin näen sen et pitää ostaa lahja vaikkei se pakollinen olekaan. Esim. siis joku hyvin pieni, mut sitäkin enempi sille tulee tunnearvoa kun sen häälahjaksi saa. Näin mä ainaski koen asian.

Olen itse nyt morsian mut iha samal taval näen asian jos miettisin itse olevani nyt kaaso. Koska esim. mä en todellakaan oleta et oma kaasoni menis meikattavaks/hankkis upeaa pukua, koska sellaista en ole itse ajatellut aiemminkaan (hän itse asian toi esille ja ite lähinnä hämmästyin et niin jaa joo.. voihan sitä jos tahtoo.. ja esim. polttareiden kustannukset luulin olevan hääparin juttuja) Oletan et rintakoru tai kukka riittää mainiosti kertomaan et kaasona on. Mut kyl mä näen silti et se on kohteliasta jotain antaa, oli se sit kortti ja pieni taulu tms.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En mä tiedä. Eikö kaason sitten tarvitse antaa lahjaa? Mä maksan itse kaikki kulut mm. oman puvun, meikin, majoituksen ja kampauksen.

:o :o Minusta siinä oli jo tarpeeksi lahjaa, että teki meidän häistä häät!!! ja auttoi kaikessa järjestämisessä. Våähintä mitä pystyin tekemään oli maksaa hänen kaikki kulunsa! Samoin tehtiin bestmanin suhteen eli kulut maksettiin eikä lahjaa tarvinnut tietenkään ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me annettiin kahden muun pariskunnan kanssa kimpassa kylpylälahjakortti kaikin herkuin. Arvo oli noin 450 ?. Oli mieleinen.

Ai niin, tehtiin lisäksi hääyötä varten iso kori josta löytyi leluja hääyötä varten, lisäksi mansikoita, shampanjaa ja vaahtokarkkeja :)

Mä ostaisin siitä mainitsemastasi Pentikin liikkeestä kyllä ehdottomasti jotakin pysyvää muistoa, mieluummin kuin antasin rahaa! Jääpähän kaasolta sitten pysyvä muisto, ja varmaan lahja mieluinen kuitenkin, kun kerran on morsiamen lempiliike!

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Mun mielest se ainaskin on oma päätös et ostaako lahjaa vai ei. Ja kyl mä jotenkin näen sen et pitää ostaa lahja vaikkei se pakollinen olekaan. Esim. siis joku hyvin pieni, mut sitäkin enempi sille tulee tunnearvoa kun sen häälahjaksi saa. Näin mä ainaski koen asian.

Olen itse nyt morsian mut iha samal taval näen asian jos miettisin itse olevani nyt kaaso. Koska esim. mä en todellakaan oleta et oma kaasoni menis meikattavaks/hankkis upeaa pukua, koska sellaista en ole itse ajatellut aiemminkaan (hän itse asian toi esille ja ite lähinnä hämmästyin et niin jaa joo.. voihan sitä jos tahtoo.. ja esim. polttareiden kustannukset luulin olevan hääparin juttuja) Oletan et rintakoru tai kukka riittää mainiosti kertomaan et kaasona on. Mut kyl mä näen silti et se on kohteliasta jotain antaa, oli se sit kortti ja pieni taulu tms.

Joo kyllä mä ehdottomasti olen ajatellut jotain antaa. Toivoivat rahaa mutta haluaisin antaa jotain konkreettista. En tosin tiedä onko sitten väärin antaa jotain konkreettista kun toiveena oli pelkkä raha. Ei minultakaan vaadittu mitään pukua tai meikkiä saati kampausta.. ihan oma juttuni :D Polttarikustannukset on jääny 25? per nuppi.

Mäkin olin rahan kannalla kun on jo ties mitä tilpehööriä mut sit aloin miettii et ois se ihanampi saada jotain muistoksKIN. Eli täs o ongelmana se et mitään ainaisia shampanja-laseja tms en haluais vaikka ne ihania ja upeita onkin, mut niitä kun on jo tarpeeks. Kihlajaislahjakskin (tosin niissä oli todel kauniisti meidän nimet lasin jaloissa) saatiin just ni senki vuoks tul mieleen et jos rahana sit. Mut toisaalt haluis myös jotain kaunista muistokskin.

Ei kai se nyt niin pahastu jos et rahana anna. Voit kai viel sopia sen kans siittä?

no jos oot hyvä maalaamaan ni tuohan on todella upea lahja!! Mä ainaskin pidän todella paljon ite tehdyistä tauluista jos ne todella on semmosia joita kehtaa laittaa seinälle :p (ja siksipä en itse antais semmost lahjaa ku en nii hyvä oo maalaamaankaan :D)

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
no jos oot hyvä maalaamaan ni tuohan on todella upea lahja!! Mä ainaskin pidän todella paljon ite tehdyistä tauluista jos ne todella on semmosia joita kehtaa laittaa seinälle :p (ja siksipä en itse antais semmost lahjaa ku en nii hyvä oo maalaamaankaan :D)

No mä oon yhdeltä koulutukseltani graafikko pääasiassa metalligrafiikkaan suuntautunut. Mut nyt olen pitkään pitänyt öljyvärimaalaamisesta. Maalaamisessa on vain se huono puoli että on suht vaikeaa ensiksi keksiä aihe..

Itse en todellakaan haluaisi kaasoltani rahaa lahjaksi.
Kaasohan on morsiamen lähin ystävä ja mielestäni hänen ei kuulu enää tehtävänsä jälkeen antaa mitään lahjaa. Itse en ainakaan odottanut. Jos jotain haluaa antaa niin jonkun pienen muistoesineen tai elämyksen....Me saimme Kaj Stenvallin taulun ja oli mielestämme aivan ihana lahja ja muisto häistämme. Koristaa olohuoneemme seinää.
Siskoltani saimme laulun. Hän oli hommannut paikalle paikallisen laulajan ja valinnut meille "meistä kertovan laulun". Aivan ihana.

Yhteistyössä