PALJONKO RAHAA HÄÄPARILLE? Olemme naisen kummeja.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kummitustäti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mutta jos häissä onkin vain ruokana jotain mokomaa keiton litkua niin varaa se häälahja raha mielummin 5e seteleinä,
eli maksaisin teidän perheeltä keitto ruoka häissä 25e
Vois meinaan ihan pikkasen harmittaa jos laitatte sen 200e kuoreen ja saattekin vain jotain keittoa :laugh:

Mun kokemuksen mukaan pariskunnat ottaa näitä rahalahjoja häämatkaa varten, eikä mitään tarjoilua...

Musta 100e on hyvä ja jos rahan kanssa tiukkaa, niin 50e on myös ihan hyvä summa.

Me saatiin kaikilta, isoiltakin perheiltä 30€ lahjaksi. Kaikki siis antoi perheittäin vaikka perheessä oli aikuiset omillaan asuvat lapset.
Tietenkin kohtuu vähän jos ajattelee vaikka 4 aikuista antaa yhteensä 30€ Mutta toisaalta ei me pyydetty kuin mukaan tulon ja jos koki että haluaa jotain antaa niin tilinumero pienenpieni lahjalista. Silti tuli kippoja kera ruusukuvioiden jotka sopii antajan 70v mummon tyyliin mutta ei meidän. :D
Eli paljon meni vaihtoon.
Jos haluaa paria muistaa niin just siten kuten he on toivonut. Eli mukana ololalla sekä oman valinnan mukaan osallistuu sellaisiin lahjoihin kuten on toivottu jos pakko on jotain lahjaa kantaa.
Ei kai kukaan halua sellaista lahjaa antaa millä toinen ei tee mitään.
Tää on tää nykyaika kun kaikkea on yli tarpeen

jos olisin saanut omissa häissäni edes yhdestä lahjakuoresta satasen olisin pyörtynyt. Nykyisin lahjat ovat todella kalliita.
Minusta 50e on ihan hyvä summa yhdeltä perheeltä, etenkin kun kuluja on omistakin lapsista jne. Tosin jos lapset jo aikuisia ja yhteisen lajan antaa niin se 100e olis hyvä.

Summaan vaikuttaa tietysti eniten teidän tulotasonne. Jos olette noin keskituloisia, sopiva summa olisi mielestäni 150 euroa. Jos olette pienituloisia, niin esim. 80 euroa riittää. Jos teillä on vielä vähemmän rahaa käytettävänä lahjaan, voit ostaa morsiamelle esimerkiksi jonkun korun lahjaksi, koska hän on kuitenkin sinun kummityttösi. Me laitamme pariskuntana 50-100 euroa.

Se riippuu ihan TEISTÄ, mikä on sellainen summa, että sen itse KÄRSIMÄTTÄ ja samalla häpemättä voi antaa.

Mä esim annoin kummitytölle yo-lahjaks satasen, eikä ees menty paikalle.
Ja ollaan varmaan alle keskituloisia tänä päivänä.

Olen ostanut kaikille kummilapsilleni rippilahjaksi 50euron arvoisen korun tms. tai antanut rahana, tapauksesta riippuen. Olen ajatellut, että max 100e on hyvä häälahjan arvo (kunhan sinne asti päästään). Ja olemme ihan kohtuuelintason omaava perhe.

[QUOTE="kummitustäti";24339780]Kiitos vastauksista ja esimerkeistä.
200 euroa tuntuu mielestäni hieman korkealta ja pähkäilenkin nyt 100 tai 150 euron summasta...[/QUOTE]

Antakaa se 150e, jaa kaikille parempi mieli ja tuskin teidan budjettia heilauttaa.

[QUOTE="kummitustäti";24339897]Niin... toisaalta mua hävettää 100 euron summa - 150 euroa ei niin hävettäisi ;), mutta se on aika paljon rahaa...[/QUOTE]

Tässä kohtaa tekisin niin, että muuttaisin eurot markoiksi, ja miettisin uudestaan!! Johan alkaa 100 euroakin tuntumaan aikas hyvältä.."hih"

[QUOTE="tiipii";24339930]Tässä kohtaa tekisin niin, että muuttaisin eurot markoiksi, ja miettisin uudestaan!! Johan alkaa 100 euroakin tuntumaan aikas hyvältä.."hih"[/QUOTE]

Hah.
Ei voi enää suoraan verrata, että kertois 6:lla tai edes 5:llä.
(Mikä sun ikä on? Yli 60v kun markoista yhä jänkkäät niinkö mun isä)

Inflaation sun muut, niin ehkä 3:lla kertominen antais todet. ;)

Etikettinä on ollut aikoinaan antaa 25 euroa per lärvi "ruuasta" (pienet lapset erikseen). Ja olisihan se kiva antaa jotain "ylimääräistäkin". Kaverihäissä opiskelijana ollaan annettu se 25 euroa/ naama. Nyt työssäkäyvänä n. 10 euroa enemmän/ naama. Pariskuntana siis 70 euroa, ystäville. Mahd. lapset siihen vielä lisäksi.. riippuu kuinka vanhoja omat lapset jo on? Ellei ole työssäkäyviä niin satku on ihan hyvä vai onko typerää antaa jotain 100 ja 150 välistä? :D 120 euroa?

[QUOTE="tiipii";24340185]Ei, oon "vasta" reilu 4-kymppinen:O)... Mutta jos jotain summaa funtsin, niin helpottaa(tai sitten vaikeuttaa), kun miettii sitä "vanhassa rahassa"...[/QUOTE]

Okei, mutta ota huomioon se, ettet enää vertaa ainakaan kertomalla millään vitosella yms.

Nelonenkin on liikaa =)

Yhteistyössä