kuinka paljon kotitöitä teillä on päivittäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä ei ole mitään muita päivittäisiä kuin ruuanlaitto, ja sekin on sitten ihan fiiliksen mukaan että kumpi laittaa.. minä vai mies...

kaksi aikuista, yksi lapsi ja ei eläimiä (tai no akvaario ja sen siivous hoidetaan yhdessä)

vaihtelevasti tehdään (siis silloin kun on tarve tai huvittaa) ja se tekee kumpi jaksaa

-pestään pyykkiä, pistetään puhtaat kaappiin
-imuroidaan
-siivotaan keittiö
-pientä järjestelyä asunnossa
-pestään lattiat
-pestään vessa

3-4 koneellista pyykkiä päivittäin. 1-2 kertaa astianpesu kone. Joka päivä tai joka toinen imuroidaan ja luututaan. Kolme lasta, paljon urheileva mies (hikivaatetta piisaa!) ja koiria.

2x lämmin ruoka + aamu-ilta ja välipalat.

Päivän mittaan pieniä siivouksia ja järjestelyja. Tiskikoneen lataus ja tyhjennyt.

Pyykkäys ja imurointi ei oo jokapäivästä.

Noi teen koska tahdon :) 3 lasta ja 1 kissa.

tiskikoneen täyttö ja tyhjennys päivittäin, ja keittiön siistiminen ja pöytien pyyhkiminen
ruuanlaitto
pyykinpesua lähes päivittäin

Muut hommat tehdään silloin kun tuntuu siltä.

Tiskit, ruuanlaitto ja ylipäätänsä keittiön siistinäpito on kuuluu päivittäisiin hommiin. Imuroidakin pitäisi joka päivä koiran takia, mutta sen teen vaan jokatoinen päivä. Pyykkiä pesen parina päivänä viikossa.
2+1 ja koira.

muoks. aamupäivät kuluu sujuvasti ympäriinsä lojuvien tavaroiden keräämisen parissa :kieh:

Joka päivä mä teen ruokaa, siivoan keittiötä (eli laitan astiat koneesta kaappiin ja pöydältä koneeseen ja siistin syömisen jälkiä) ja järjestelen tavaroita paikoilleen ku ne kummasti on aina levällään. Melkeen joka päivä pesen pyykkiä ja imuroin.

Hommat teen koska on kivempaa asua jos ei ole ihan läävä. Minä teen hommat viikolla, viikonloppuisin mies auttaa (tosin viikonloppuisin ei itseasiassa tehdä paljon mitään kotihommia, ei viitsi aikaa sellaiseen tuhlata :) )

Niin ja meitä on viikolla 3, viikonloppuisin 4.

päivittäin imuroin koko talon (on eläimiä),
luutuan keittiön lattian...
pyyhin keittiön pöydät ja tasot,
tiskikoneen ja pyykkikoneen käyttö n.joka toinen pv.
Vessaakin tulee siistailtua päivittäin...

pääasiassa minä teen nämä, ruoka tehhään vuoronperään. Mies vastaa lumitöistä yms. Toki tarttuu tarvittaessa myös imurin varteen, muttei juurikaan kerkee kun oon ite ensimmäisenä aamulla, tai heti töiden jälkeen imurin kimpussa :D (tosin aina en niin hyvän tuulisena ;) )

aamupala,2x lämminruoka ite alusta asti, iltapala,
tiskikone 2 kertaa
pyykkiä 2 koneellista
imurointi
muu siivous..järjestely n 2 tuntia
sämpylän ja pullan leivonta kerran viikossa
papempi siivous kerran viikossa n 5 tuntia
.. jne

Päivittäisiä askareita:

Ruuanlaitto
Keittiö pitää siistinä
Tiskikoneen tyhjennys/täyttö
Lelujen kerääminen illalla

Joka toinen päivä pyykkiä pestään, riippuu tietysti miten kertyy..
Imuroidaan, kun siltä näyttää ja lattioita pestään aikas harvakseltaan ( ei ole eläimiä tms.. että ei oikein mitään lattioille kerry..)
Roskia viedään, kun roskikset täynnä..

Yleensä teen päivällä hommia, mutta jos tiskikoneen tyhjennystä tms.. jää illalle niin mies tekee ja vie yleensä roskat.. Viikonloppusin, kun mies aina kotona niin tehdään hommat yhdessä..
Perheessämme kaksi lasta 1v9kk ja 5kk, ei lemmikkejä..

Yhteistyössä