kuinka paljon miehenne osallistuu kotihommiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja spirre harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

spirre harmaana

Vieras
Kuinka paljon teidän miehenne osallistuu kotihommiin iltaisin ja viikonloppuisin?mua ärsyttää ihan pirusti,kun miehen lempihommaa on telkkarin katselu ja lepäily...muilla samanlaista? Mies tekee aina aamuvuoroa(06-14)..ja töistä tultuaan syö,käy pesulla ja ottaa nokoset...ilta hänelle menee sohvalla telkkarin ääressä tai tietokoneella...hän ei tee pyytämättä kotihommia tai katso lasten perään että saisin käydä yksin netissä...Kauppareissun hän hoitaa joko yksin tai käymme kaikin..minä siivoan,pesen pyykit,laitan tiskit ja ruoat viikolla(viikonloppuisin mies välillä kokkaa) sekä hoidan lapset niin ulkoilut,syöttämiset,vaipanvaihdot,pesut kuin nukuttamisetkin...Pyydettäessä mies kyllä yleensä tekee,varsinkin viikonloppuisin.Ymmärrrän että mies on viikolla töistä väsynyt,mutta toivoisin hieman aktiivisuutta..onko muilla samanlaista?joskus asiasta keskusteltu,mutta mies vetoo elättämiseen kun minä kotiäitinä..muilla tämmöstä?repii harmoa varsinkin kun näin raskaana ollessa ei jaksaisi ite tehdä kaikkea...

Kyllä musta kuulostaa siltä, että en olisi tehnyt miehesi kanssa kuin yhden lapsen. Ehkä mulla on erikoinen mies siitä, että kun on kotona niin osallistuu täysin pyöritykseen. Huomaa ilman erillis käskyä tehdä asioita. Tietysti joskus joutuu sanoon että kamoon mut ylipäänsä hoitaa hommat. Olen aivan varma, että meille ei olisi tullut yhtä lasta enenpää jollei mies olisi ollut sitoutunut tähän hankkeeseen.

Musta tuntuukin,että miehellä on menossa joku hiton kriisikausi,kun on aiemmin ollut paljon aktiivisempi ja mukana touhussa..eihän me nyt muuten näin montaa lasta oltas tehtykään =) Mutta rupee itseä risoon vaikka olisi vaan ohimenevääkin kun itse rupee oleen voimat loppu,kun raskaana ja kahden lapsen kanssa ja ukko ei huomaa taas mitään vaikka asiasta puhuisinkin,ja tapella en jaksaisi pahemmin tän kaiken lisäksi! Perhana soikoon,kun noi miehet on vaikeita...eipä tulisi itselle mieleenkään aloittaa tämmöstä tekemättömyys "en viitsi" kautta ...

Meillä on just samanlaista tällä hetkellä. Mies on fyysisesti raskaassa työssä päivisin ja itse olen koulussa. Silti joudun melkein yksin hoitamaan kaikki kotityöt ja kahden leikki-ikäisen hoidon. Kun oikein äkäisesti pyytää niin silloin hän saattaa vaivautua tekemään, mutta eihän se niin pitäisi olla. Varsinkin kaikki " miestentyöt" odottaa meillä tekijäänsä. Itsekkin kyllä selviäisin niistä hommista mutta kun en millään voi keretä enkä jaksakkaan edellä mainittujen hommien lisäksi.. Olen harkinnut televisiosta luopumista, mutta äkkiäkös hän uuden hommaa tilalle. Kunnon palaveri keskustelu ruokapöydän ääressä saattaisi vähän auttaa! Tai pyytää miehen vähentämään töitä, jottei olisi niin väsynyt. :\|

Ehkä vika onkin siinä, että te KÄSKETTE miestänne. Mä ainakin pillastuisin jos toinen aikuinen ihminen mua käskis tekeen jotain.

Homman pitää toimia kuten joku tossa kirjoittikin, ns. "itsestään" että olis keskusteltu ja vaikka sovittu että kuka tekee mitäkin. Mun mielestä on toisen ihmisen, nimenomaan aikuisen ihmisen, arvonalentamista, jos sitä käsketään tekemään asioita.
Älkää käsittäkö väärin, tarkotan siis, että toimiskos homma paremmin, jos suhtautuisitte hienoisella kunnioituksella toista aikuista ihmistä kohtaa, eikä käskettäis häntä kuin koiraa.

Meillä ei olla koskaan riidelty kotitöistä. Mies tekee pitkiä työpäiviä, joten mä kyllä joudan kotityöt tekemään, enkä ala pelkästä periaatteesta kätisemään hänelle jostain roskien viemisestä kun vihdoin kotiin saapuu. Ja huom. meillä on myös lapsia. Ja omakotitalo. Hän hoitaa ns. ulkohommat ja mä sit huollan tän sisäpuolen jutut. Kotimme on aina siisti ja pyykit pesty ja laitan joka ilta ruuan itse, ei siis käytetä valmisruokia. Kaupassakin käyn ihan itse. Ja homma toimii paremmin kuin hyvin.
Ja mä käyn kokopäivätyössä itsekkin.

Joten ymmärrän kyllä että on erilaisia tilanteita, mutta aika paljon asiat on kiinni myös asenteesta sitä omaa ukkokultaa kohtaan.

Tsemppiä kaikille jotta yhteinen sävel kotitöissäkin löytyy !

Asenteesta tietysti on kiinni,mutta meinaankin että miehenkin asenteessa voisi olla vikaa! Kyllä minä teen tietysti kotitöistä suurimman osan jo päivällä,kun ukko töissä,enkä siitä valitakaan sillä olen itse(mieheni kanssa) valinnut nyt toistaiseksi kotiäitiyden..ja mies saa ottaa nokoset kun tulee töistä,koska on tietysti väsynyt raskaan päivän päälle,ja muutenkin annan hänen palautua raskaan työpäivän päälle..Mutta ei kai miehen tartte kotonaan vain lomailla??? Minun mielestä äijätkin voivat leikkiä lasten kanssa ja hoitaa niitä muutenkin oma-aloitteisesti ja saa kai se mies omat tiskinsä koneeseen ja pyykkinsä pyykkikoppaan. Minä en rupea äidiksi aikuiselle miehelle,vaan haluan tasa-arvoisuutta parisuhteeseen! Illalla hommat kuuluu mielestäni hoitaa yhdessä! Ja mieskin saa yksityistä vapaa-aikaa koneella ja telkan edessä ja harrastuksissa..niin kaipaan sitä minäkin! En kai minä ole mikään kotitalouskone joka on käytettävissä ilman lomia 24/7 ja mies sen kun huilailee illat...Mies on ennen ollut aktiivisempi,joten ehkä joku vaihe taas päällänsä! Mutta kyllä minulla mielestäni oikeus olla asiaan kyllästynyt kun hoidan kotona miltei kaiken itse! Enkä minä rupea aikuista miestä aina käskemään ja pyytämään,eihän minuakaan tarvitse pyytää..perheeseensä sitoutuneen pitäisi itsekin huomata tämmöiset asiat..Asiasta on myös kauniisti keskusteltu,mutta eipä paljoa auttanut! Minä kunnioitan miestäni ja mielestäni hänenkin pitäisi kunnioittaa minua niin että auttaisi käskemättä yhteisen kotimme ja perheemme huollossa iltaisin ja viikonloppuisin! :(

Ihan hyvin on osallistunut näitten 10v aikana.
Pyydettäessä tekee mitä vain, vaikka käykin päivät töissä ja minä olen kotiäitinä.

Tosin ihan kauheita määriä ei tarvi jaksaakaan hänen huolehtia, sillä minä olen aina pitänyt kotihommista =)

Pääsen kyllä iltaisin ihan rauhassa vaikka lenkille, kaupalle tms.

Viikonlopulla mies ulkoilee tyttöjen kanssa, käyvät mäessä tms.

Ja kokkailee ruokaa silloin kun saa inspiraation.

ei ole valittamista :flower:

osallistuu se. kun ensin pyydän, ja jaksan odotella että ihme tapahtuu. yleensä kyllästyn odottelemaan ja teen homman itse. mä en ymmärrä jahkailua. ja sitten ihmettelee kun apu ei kelpaa. mutta voishan sitä tehä jos toinen pyytää. ja kun kysyy et voinko auttaa niin miks edes kysyy jos olettaa et homman voi tehä vaikka vasta myöhemmin. mua inhottaa repsallaan olevat asian. ehkä oon tiukkis mut lapsiperheessä täytyy joustaa koska tilanteet muuttuu ja aina tulee uus juttu. toki täytyy ottaa rennosti mut eihän se sellasta varpaisillaan kello kädessä päivystämistä ole.

Mulla on niin selkeä näkemys täydellisestä tasa-arvosta suhteessa, että tälläset keskustelut aina saa mut vihaseks, siis teidän puolesta. Näin pilkunviilaamisen ennalta-ehkäisemiseksi se ei tarkoita sitä, että laskisin lautasia tiskatessa tai edes tiskauskertoja tai mitään muutakaan.

Ei ehkä teidän tilanteisiin sovi, riippuu siis laps(i)enne iästä, mutta kun minä hankin lapsia joskus tulevaisuudessa jään itse äitiyslomalle ja mies mun jälkeen vanhempainlomalle. Mun mielestä tää järjestely pelaa kaikista parhaiten: ensinnäkin, mies näkee mitä on olla koti-isä eikä tule noita idioottimaisia elättämis ym. kommentteja. Toiseksi ratkaisu puoltaa myös miehen oikeuksia tasa-arvoiseen vanhemmuuteen: hän saa myös ottaa vapaata töistä ollakseen lapsensa kanssa (niin, en näe sitä mitenkään rangaistuksena).
Jos ei tuo miehelle kävisi niin jäisi täällä kyllä lapset tekemättä. Jos ei tuo enää tämän lapsen kohdalla onnistu, niin jos teette lisää niin kannattaisi harkita vakavasti.

Muita neuvoja en sitten tuohon lisäksi keksi, paitsi sen ainaisen puhumisen. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2007 klo 09:39 asiat asioina kirjoitti:
osallistuu se. kun ensin pyydän, ja jaksan odotella että ihme tapahtuu. yleensä kyllästyn odottelemaan ja teen homman itse. mä en ymmärrä jahkailua. ja sitten ihmettelee kun apu ei kelpaa. mutta voishan sitä tehä jos toinen pyytää. ja kun kysyy et voinko auttaa niin miks edes kysyy jos olettaa et homman voi tehä vaikka vasta myöhemmin. mua inhottaa repsallaan olevat asian. ehkä oon tiukkis mut lapsiperheessä täytyy joustaa koska tilanteet muuttuu ja aina tulee uus juttu. toki täytyy ottaa rennosti mut eihän se sellasta varpaisillaan kello kädessä päivystämistä ole.

Peesaan. Ihan kun olisin ite tuon kirjottanu. Sit oon ihan tosissani välillä meinannu katkasta koko nettiyhteyden, paitsi että on se ihan kiva pystyä maksamaan laskut kotona ja kieltämättä vähän itsekin nettailla vauvan päiväunien aikaan, mutta rajansa kaikella.

miehesi tulisi osallistua enemmän lasten kanssa olemiseen. Se on tärkeää lasten kannalta, että äiti saa välillä levätä ja isän nyt vaan tulee tietenkin ihan vapaasta tahdostaan haluta yhdessäoloa lasten kanssa.
Sen sijaan kotityöt kuuluvat kyllä sinulle, koska siellä kotona olet. *Nyt olen itse sairaslomalla, koska toinen käteni on murtunut. Siivoan, kokkaan, käyn kaupassa, pyykkään ja teen kaikkea mihin pystyn, kun kotona olen vaikka tienaan edelleen.
Tuo oma juttuni ei tietysti ole edellytys muiden valinnoille, mutta minusta se on luonnollista, että joka lähtee töihin, saa vapautuksen kotitöistä. Lapset eivät kuulu siihen, ne kuuluvat molemmille vanhemmille.

Ja sitten kun minäkin olen töissä niin saan myös vapautuksen kotitöistä?Niinkö? muutenhan ei ole tasapuolista että ukko saa olla nyt tekemättä kotitöitä....eli kun on töissä ei tarvitse tehdä kotitöitä ja sittenhän ne jää vallan tekemättä :laugh:

Okei siis tosissaan..tietysti hoidan pääasiassa ihan mielelläni kotityöt kun olen kotona,mutta en kuitenkaan kaikkea ehdi,sillä mielestäni kotona oloni tarkoitus on lastemme hoito kotona eikä kotityöt..jos vain tiskaisin,pyykkäisin,siivoaisin,laittaisin ruokaa ym. niin lapsia ei ehtisi viemään ulos,kerhoihin...ja haluan myös osalilstua ihan kotona lastemme leikkeihin..sitä vartenhan kotona olen siis LAPSIANI varten..

Ja mielestäni rahan tienaaminen ei vapauta kotitöistä,vaan kaikkien kuuluu tehdä kotona edes jotain,ainakin pitää omat tiskit ja pyykit saada oikeisiin paikkoihin ilman ohjausta..

Ja vielä lastenhoidosta..mielestäni isien kuuluu oma-aloitteisesti touhuta lastensa kanssa,sillä harva äiti on yksin lapsensa tehnyt...mutta yhä useampi äiti hoitaa lapsensa silti yksin..Lapsetkin kaipaavat oikeasti isienkin huomiota ja aikaa..

Tämä asia on ikuinen mielipidekysymys niin naisten kuin miestenkin välillä,siihen vaikuttaa jo niin paljon kaikkien omatkin koti- ja kasvatusolosuhteet.

Nyt menen kasailemaan vaatekaappia,ettei ukon väsyneenä töitten jälkeen tarvitse :laugh: Mielestäni mieheni saisi enemmän tehdä niin sanottuja naisten töitä,sillä minäkin hoidan käskemättä ns,miesten hommia!Vai piileeköhän meillä vika juurikin siinä? ;)

Joo oli tuttua teksitä tuo kaikki edellämainittu. Meillä ei liioin mies paljon #&%?$!*ään sohvalta nosta kun kotona on . Tietty tekee 3-vuorotyötä, mutta melkein voisi sanoa että mä teen vuorotta. Meillä 2 lasta, ei enää vaippaikäisiä, mutta minä hoidan niiden kuljetukset hoitoon ja harrastuksiin, käyn kaupassa lasten kanssa, laitan ruuat lasten kanssa, siivoan lasten kanssa, pesen ja hoidan mukkumaan sekä aamulla ylös ja aamupalalle. Tosin noin kerran kuussa mies imuroi ja luuttuaa lattiat unohtaen vessan pesun ja löpyn pyykimisen sekä mattojan tamppauksen. Pyykkihuoltoon joskus ottaa osaa laittaen vaatteet koneeseen ja sieltä rumpuun. Eipä sit lapsia kummemmin ulkoiluta saati niitä vie mihinkään, kun muka tappalevat koko ajan. Ja kaiken tämän teen oman työni ja yrityksen pyörittämisen ohella joten eipä tätä vapaata kovin huimasti itelle jää. Voisi sanoa olevansa yksinhuoltaja parisuhteessa.

Mutta tahdon kuitenkin uskoa että kun lapset kasvaa niin muistavat miten kivaa oli äidin kanssa touhuta: pelata pelejä, leipoa, ulkoilla, kylpeä tai vaan makoilla sängyllä vierekkäin. Ennemmin ne lapset kuitenkin äitiä huutaa tai äidille kertoo kun isälle.

Ei ollenkaan, koska hän ei katso sitä tarpeelliseksi, kun on yrittäjä ja aina töissä. Niin kauan kuin asun saman katon alla kuuluu kaikki kotityöt minulle. Niistä ei keskustella vaan ne ovat minun pakko tehdä. Ei siis kysy, että tekisitkö tämän tai tämän vaan sinä teet tämän... :kieh:

Tilanne oli sama vaikka kävin töissä. 2lasta jotka hoidan. Otan mukaan joka paikkaan. Harvoin saan ne jonnekkin hoitoon vaikka kauppareissun ajaksi.

Meillä ei ole tilanne koskaan kovin huono ollutkaan,mutta paremmaksi on tullut puhumalla.mies käy töissä ja minä olen mielelläni 3 lapsen kanssa kotona.JOKAINEN KAIPAA OLLA JOSKUS YKSIN,MITEN SITÄ MUUTEN JAKSAA.meillä molemmilla on kerran viikossa harrastus,johon pääsee muutamaksi tunniksi pois kotoa,ilman lapsia.Minä teen pääasiassa kotityöt,mies huolehtii talonlämmityksen,puuhommat,autoremontit(sen verran kun ite osaa).Mies leikkii pyytämättä lasten kans ja on laittamassa nukkumaan.Siivous on pääasiassa mun hommaa, mutta pyydettäessä mies siivoaa ja itsekin olen lasten kans joskus kaverina puiden pinoamisessa.Mies levähtää töiden jälkeen,mutta minäkin saan vuorostani ihan rauhassa levähtää,kun oon ollu väsynyt esim.pienen vauvan kans.Joskus mies on lasten kans ulkona niin mä saan tehdä rauhassa viikkosiivouksen.Tätä suosittelen muillekin.VAIKKEI SIIVOA,NIIN LASTEN KANS PITÄÄ MIEHENKI OLLA,YHDESSÄHÄN NE TEHTYKIN.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2007 klo 16:58 spirre harmaana kirjoitti:
Kuinka paljon teidän miehenne osallistuu kotihommiin iltaisin ja viikonloppuisin?mua ärsyttää ihan pirusti,kun miehen lempihommaa on telkkarin katselu ja lepäily...muilla samanlaista? Mies tekee aina aamuvuoroa(06-14)..ja töistä tultuaan syö,käy pesulla ja ottaa nokoset...ilta hänelle menee sohvalla telkkarin ääressä tai tietokoneella...hän ei tee pyytämättä kotihommia tai katso lasten perään että saisin käydä yksin netissä...Kauppareissun hän hoitaa joko yksin tai käymme kaikin..minä siivoan,pesen pyykit,laitan tiskit ja ruoat viikolla(viikonloppuisin mies välillä kokkaa) sekä hoidan lapset niin ulkoilut,syöttämiset,vaipanvaihdot,pesut kuin nukuttamisetkin...Pyydettäessä mies kyllä yleensä tekee,varsinkin viikonloppuisin.Ymmärrrän että mies on viikolla töistä väsynyt,mutta toivoisin hieman aktiivisuutta..onko muilla samanlaista?joskus asiasta keskusteltu,mutta mies vetoo elättämiseen kun minä kotiäitinä..muilla tämmöstä?repii harmoa varsinkin kun näin raskaana ollessa ei jaksaisi ite tehdä kaikkea...

Meillä on just samanlaista!
Mies ei tee mitään muuta kuin hakee n. 2 krt viikossa polttopuut sisälle ja sytyttää takan. Jos pyydän, hän kyllä katsoo vähän aikaa lasten perään, mutta sekin tuntuu pirun hankalalta ja närkästyy aina jotenkin.
Käy kyllä päivätöissä, mut työkään ei oo mitenkään ylirasittavaa, et vois aina vedota "työuupumukseen".

Meillä mies osallistuu yleensä ihan kiitettävästi kotihommiin ja lastenhoitoon. Joskus saattaa olla passiivinen ja väsynyt.
Meillä mies toivoo, että käskisin häntä hommiin. Mä en käskemisestä tykkää ja odotankin oma-aloitteisuutta. Mies vaan sanoo, että mieluummin käsket tai sanot suoraan, mitä pitää tehdä, niin hän kyllä tekee. Riidellä ei halua siitä, että jotain ei ole tajunnut tehdä.

Yleensä mies on siis kiitettävän oma-aloitteinen, mutta joskus vihjaan jostain hommasta, eikä mies tajua ja odottaa, että sanoisin suoraan.
Nyt mä oon äitiyslomalla ja teen päivällä kaiken, mies tekee jonkin verran reissuhommia, mutta kun on kotona, niin tekee oma-aloitteisesti useimmiten. Ja hoitaa lasten juttuja ihan kivasti.
Iltaisin mies hoitaa lasten juttuja ja keittiähommia jopa enemmän kuin mä. Viikonloppuisin usein kokkaa, kun mä teen ruoat viikolla.

hmm...
mitään ei tee pyytämättä...

mä teen kaiken ruuasta lasten ulkoiluttamiseen...

joskus mies lukee lapsille iltasadun mutta se on todella harvoin...mun veli jopa lukee useammin vaikka opiskelee arkisin toisella paikkakunnalla :laugh: :laugh:

roskat vie jos muistutan miehen mennessä töihin...joskus ei niitäkään..
imurointi on hirveän tappelun jälkeen...eli helpompaa ku imuroin itse...

Siitä "käskemisestä" on pakko vielä kommentoida...
Nimittäin minä olen poikkeuksetta törmännyt miehiin jotka nimenomaan eivät tee mitään jos ei joku käske. Ja ovat sitä mieltä itsekin että on sanottava joka kerta erikseen mitä on tehtävä niin sitten auttavat kyllä. Itseä kyllä välillä pännii moinen... ihan kuin omia aivoja ei olisi ollenkaan/osaisi päätellä mitä pitäisi tehdä.
Meidän uusioperheessä näistä asioista keskusteltu viime aikoina. Kauppalappukin on tehtävä "rautalanka"-malliin koska muuten mies ei osaa ostaa...vaikka on töissä johtavassa asemassa niin kaupassakäynti on liian vaativaa aivotoimintaa :laugh:

...elin 24v tavallaan "yksinhuoltajan"elämää.
kävin töissä hoidin 4 lasta ukkoa kotia tein kaiken yksin hoidin taloamme pihaamme tein aivan kaikkea ja yksin.
kun 2 lensi pesästä erosin, mun mitta tuli täyteen ukko ehti jo pettääkin ennen eroa, mutta aivan sama kuollut liitto se oli mun osaltani jo kauan.
nyt mulla aivan ihana mies ja "uusio perhe" kaikki toimii mahtavasti mitään en ole joutunut ukolle sanomaan/pyytämään.
OLEN SITÄ MIELTÄ ETTÄ KAIKKI ON MIEHEN LUONTEESTA KIINNI !!!!
ero kannatti, olin vain liiankin kauan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2007 klo 16:58 spirre harmaana kirjoitti:

siis täällä aivan samanlaista meininkiä..tuli mieleen kun tota luki et ihanku ite oisin kirjottanu:) meil on kohta kolme vuotias poika ja oon raskaus viikoilla 35..supistuksia on ollu jo piiitkään ja lääkärikin on sanonut et pitäis vähän rauhottua eikä nostella esim poitsua mut kuka sitä nostais ellen mä??ku mies on niin saamarin laiska #&%?$!* et se ei voi tajuta et voisin tarvita vaik apua!! kyl se töissä käy tienaamas meille rahaa mut siihen se apu sit melkein jää!!aina kun sanon sille et voisit auttaa koti töissä se vastaa et meille miehille kuuluu ulkotyöt (sen kotona on opetettu tollai) nii ja kaiken huippu on et asutaan rivitalos ja mä pojan kans oon tehny lumityöt tos pihas...ei hyvin mee..kyl monesti mietinki et kauanko tätä viä jaksaa...mut pojan ja tän masu asukin takia en haluis erota vaik vaikeeta ton miehen kans on muutenki :'(

Kyllä edelleen "syö miestä" vaikka välillä mies tässä osallistunutkin hieman enemmän..Nyt on lapset olleet mahataudissa ja tosi kipeinä ja mies ollut lomalla samaan aikaan,mutta eipä voi käskemättä paljon auttaa..istuskelee koneella lähinnä ja mies nukkuu kyllä yönsä ja päikkäritkin muistaa ottaa vaikka minä olen 3 yönä nukkunut yhteensä 6tuntia..tänään sain hetken huilattua päivällä,mutta sekin johtui siitä että minun oma äitini oli täällä apuna..en olisi hänen äitinsä nähden kehdannut vain lorvailla kun lapset kipeenä ja raskaana oleva vaimo tekee väsyneenä kotitöitä! En viitsinyt edes valittaa!Hermot palaa! :headwall:
Luulin jo tilanteen vähän parantuneen keskustelujemme jälkeen,mutta taas se alkoi...
Nyt painun petiin jos saisi hetken nukkua,oli pakko vaan ensin purkaa paha mieli tänne... :(

Mies osallistuu viikonloppuisin näin - vie lapsen äidilleen hoitoon ja häviää omille teilleen tullen illalla kotiin nukkumaan, sunnuntaisin hakee lapsen äidiltään aamupäivällä kotiin. Harvoin tekee ruokaa, mutta remonttihommat onnistuu, autonlaitto onnistuu ja kaupassa käy yksin autolla.

Mun miehellä on kausia, välillä toimii omaaloitteisesti ja on ku unelmaukko.. Silloin tekee kaikkea muuta kotiaskareita ja hoitoa kuin kakkavaipanvaihto ja ruoka.

sitten on kausia , että tekee pyydettäessä. Silloin lähes ainoat asiat joita tekee ilman pyytämistä on pyykin pesu, kaupassa käynti ja lapsen kans leikkiminen .. Muu sitten tosiaan pitääkin pyytää..
Jos sanoo tyhjennätkö astianpesukoneen? (tarkoittaa myös täyttöä) ei täytä ku en erikseen pyytäny..

Höm, tässä nähdään se miesten ja naisten ajatusten juoksun ero.. :D

mut kaikin puolin kyl hyvin hoitaa että arvosanaksi antaisin 4-10 asteikolla 7-8 =)