Kuinka paljon mies ottaa osaa kodin ja lasten hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shihtzu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
1 878
0
36
Meillä ollaan varmaan aika erikoinen perhe, sillä tää kodinhoito ja lapsen hoito on oikeastaan täysin mun vastuulla. Mies ei tee oikeastaan mitään kotona kuin nukkuu ja syö. Tosin mies kyllä tekee paljon töitä, on tälläkin hetkellä töissä ja arkisin sitä ei pahemmin kotona näe.
Ainoa milloin se joutuu poikaa hoitamaan on arkiaamut, jolloin minä olen töissä, mutta silloinkin se hoito on vaan nukkumista pitkään, sillä itse tulen jo puol kymmenen kotiin ja minä joudun vaihtamaan lapselle päivävaatteet ja antamaan aamupalaa.
Muutamia kertoja mies on ollut lapsen kanssa pitempään yksin ja on kyllä silloin osannut laittaa yövermeet päälle ja antaa iltapalaa, että kyllä osaisi jos haluaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Meillä ollaan varmaan aika erikoinen perhe, sillä tää kodinhoito ja lapsen hoito on oikeastaan täysin mun vastuulla. Mies ei tee oikeastaan mitään kotona kuin nukkuu ja syö. Tosin mies kyllä tekee paljon töitä, on tälläkin hetkellä töissä ja arkisin sitä ei pahemmin kotona näe.
Ainoa milloin se joutuu poikaa hoitamaan on arkiaamut, jolloin minä olen töissä, mutta silloinkin se hoito on vaan nukkumista pitkään, sillä itse tulen jo puol kymmenen kotiin ja minä joudun vaihtamaan lapselle päivävaatteet ja antamaan aamupalaa.
Muutamia kertoja mies on ollut lapsen kanssa pitempään yksin ja on kyllä silloin osannut laittaa yövermeet päälle ja antaa iltapalaa, että kyllä osaisi jos haluaisi.

Ette oo yhtään erikoisia...aika sama juttu meillä. Mut en valita kun oon kotiäippä niin ajattelen että lasten ja kodinhoito kuuluu pääosin mulle. Iltaisin ja viikonloppuisin mies osallistuu vaihtelevasti.

Ku olin kotona, minä hoidin pääasiassa kaiken. Ku menin töihin, minä hoidin melkein kaiken. Nyt oon osa-aikanen ja hoidan---melkein kaiken. :whistle: Mies on töissä, ja joskkus laittaa ruuan ja imuroi.
Tarpeeksi monesti jos sanon niin saattaa tehä muutaki.

Meillä vaimo hoitaa käytännössä kaiken. Viikonloppuna kun olen lauantain ja osan sunnuntaista kotona, koitan edes kaupassa käynnin ja ruoanlaiton hoitaa.

*muoks* Ja kyl mä pyykkini koitan sit viikonloppuna keretä pesemään.

Minä myös olen kotiäiti, joten suurimmaksi osaksi minä teen kaiken. Mulla on kyllä uuttera ukko, mutta tyytymätön olen siihen miten muistaa merkkipäivinä. Nytkin synttärit meni ihan arjen aherruksissa...

Rakastan kotiäitin elämää, mutta tahoisin, että minua joskus hemmoteltaisiin. Ja siinä olen pettynyt mieheen. Romanttisena ihmisenä tahtoisin enemmän... Paras lahja olisi juuri pieni hetki kahden miehen kanssa, mutta näin ei tule koskaan tapahtumaan, jos en itse ota ja tee asian eteen jotain. Ja sehän ei näin romanttisesta näkökulmasta ole sitten yhtään romanttista.

Hyvä mies mulla on. Ei siinä mitään.

Mies on yrtittäjänä ja toooosi paljon töissä eli käytännössä kotihommat ja lapsen hoito jää minun vastuulleni. Meillä tämä toimii nyt, kun olen kotona. Meillä mennään siis aika pitkälti miehen työn ehdoilla. Jos on rauhallisempaa töissä, niin silloin kyllä siivoilee ja hoitaa lasta siinä missä minäkin.

Yhteistyössä