kuinka paljon olette yksin lapsen/lasten kanssa viikossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nemoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja neja:
tai toisinpäin: kuinka paljon miehellänne on menoja viikossa?

tuli eilen vähän riitaa miehen kanssa kun mainitsin,että "sulla on nyt varmaan enemmän menoa kuin silloin kun en ollut raskaana.." (meillä on siis 1,5-vuotias lapsi ja toinen tulossa)
loppujen lopuksi mies kyllä on paljon kotona ja osallistuu lapsenhoitoon ja itse se sanokin,että "jos vertaa keneen tahansa muuhun samassa elämäntilanteessa olevaan mieheen,niin aivan varmasti mä olen enemmän kotona" tokasin vaan,ettei pidä vertailla keneenkään muuhun,koska nyt on kyse meistä ja siitä,että mä koen että mies on aika paljon poissa.
on aina ollut menoa ja tulee aina olemaankin,se sano. sanoin vaan,että eikös nyt kun on pieniä lapsia,niin elämän pitäiskin keskittyä enemmän kotiin ja sitten jonkin ajan päästä voi taas enemmän harrastaa ja tehdä kaikkea..

sitte en tiedä kuinka tosissaan mies sano,mutta sano kuitenkin: "no mä voisin sulle sanoo siitä kun OOT aina kotona"
sit mulla tuli itku ja sanoin,että enkai mä nyt haluu niinä päivinä mennä mihinkään ku ois aikaa olla koko perheen kesken.

mua vaan pelottaa kun mies ei näytä tajuavan,että vaik tää toinen lapsi onkin vielä mahassa,niin silti saatan tarvita enemmän sen apua... se käy pelaa kaukalopalloa pari kertaa viikossa,sit se puuhastelee autojen kanssa,on taloyhtiön hallituksen ja yhdistyksen puheenjohtaja..tässä kuussa sil alkaa joku kurssi avoimessa toisessa kaupungissa puolentunnin päässä kaks kertaa viikossa...et semmosta.

ei tultu mihinkään lopputulokseen.. mä tykkään kun ollaan kaikki kotona ja voidaan tehdä juttuja yhdessä ja miehen mielestä mä en edes yritä sopeutua siihen,että sil on menoja..tiedä häntä sitten...

meillä mies on aika menevä, siis auto värkkää ja kavereiden kaa heidän autoja ja elektroniikkaa värkkäävät... ja sit viel tekee töitä ja työajat yöt pois ja melkei koko päivän sit nukkuu... mut ny ollaan sovittu et sen vapaa päivistä yksi on hänen päivä, tekee mitä haluaa ja illaksi kotia =) suunnilleen nuin ja sitten on ne pari päivää jotka saa pyhittää perheelleen.

teillä tietysti kun on paljon erilaisia harrastuksia, jne.. vois sopia tietty et syötte joka päivä perheen kesken oli se sit päivällinen tai iltapala, mut se rauhas yhes ja sit pyhittäs ihan päivän pari perheelle milloin ei ois muuta toimintaa ku työ tietty, sille työlle ei kannata sanoa ei =) tää vaa tämmöne suunnitelma joka meillä toimii.. näemme silloinkin kun on se herran ns oma päivä, mutta siitä päivästä en saa valittaa jos emme paljoa näe =) omaa aikaa voin onneksi itsekkin tarvittaessa ottaa, mutta nyt kun vauva pieni ei ole ollut vielä tarvetta...

Minusta on outoa kun joidenkin miehet on niin paljon poissa,en halua siis tuomita ketään enkä kenenkään valintoja,mutta jos lapset on muutaman vuoden pieniä niin onko sillon pakko olla aina menossa?Meillä mieheni on illat ja viikonloput kotona perheensä kanssa.

no niin paljon että mies arkena on kotona ainakin(ei aina)21.30-07.00,eli siis nukkuu tietty tosta ajasta suurimman osan...kotiin tulee töistä 17,syö ja sit saattaa mennä menojaan/nukkua...monesti pe iltana töistä tultuaan yö myöhiin kavereiden kanssa..kaikki lauantai päivät yleensä poissa ,max 3h meidän kaa sillon ja silloinkin jatkuvasti puhelimessa jne.ettei kuitenkaan oikein läsnä..sitten sunnuntait tahtoo mennä krapula nukkumiseen...että minä kuitenkin 24/7/365 hoidan jne.

niin ja yleensä siis tuo työaika ei jää tohon vaan tekee ylimääräistä+ soitellaan töistä kotiin yms.sitten yömyöhilläkin.mullekkin kelpais joskus pari tuntia omaa aikaa,mut minkäs teet kun toinen panostaa itseensä vain.jonkunhan ne on koti ja muksut hoidettava.

Mies rakentaa vielä taloa ulkoapäin ja on vetänyt sellasia 12-14 tunnin päiviä eli olen käytännössä yksin lasten kanssa ollut viimesen reilun vuoden. :/ Lisäks hänellä on nykyään torstai-iltana myöhään asti kurssi ja tätä samaa myös koko lauantai-päivän.

On tehnyt 7 päivää viikossa noita sikapitkiä päiviä ja oon vähän antanu palautetta, että eikö vois lyhentää päiviä tai edes VÄLILLÄ pitää vapaa päiviä. No nyt se piti muuten vapaa-viikonlopun, kurssilla vaan oli lauantaina eli oli ruhtinaallisesti la iltapäivän + illan ja KOKO sunnuntai päivän iltaan asti meidän kanssa.

No, huomenna lähtee työmatkalle ja on siellä ti-ke ja tulee ke iltana myöhään. Ei paljoo välillä naurata. :'(

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Minusta on outoa kun joidenkin miehet on niin paljon poissa,en halua siis tuomita ketään enkä kenenkään valintoja,mutta jos lapset on muutaman vuoden pieniä niin onko sillon pakko olla aina menossa?Meillä mieheni on illat ja viikonloput kotona perheensä kanssa.

Niin mustakin, mutta talo pitää saada rakennettua valmiiks ennen lumien tuloa. Siinä ei järkisyyt lapsista yms. riitä, mutta onneks tätä taloo ei ikuisuuksia rakenneta ja mieskin menee päivätöihin, niin joskus ehkä näkyy täälläkin. :/

Yhteistyössä