Miehen omat menot - kuinka paljon on ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikuisuuskysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikuisuuskysymys

Vieras
Me käydään miehen kanssa vähän väliä keskustelua samasta aiheesta eli kuinka paljon omia menoja saa olla. Mies harrastaa omia juttujaan lähes joka päivä. Harrastuksiin menee aikaa keskimäärin kolme tuntia päivässä, viikonloppuisin monesti enemmänkin. Ja siihen päälle sit harrastusten ja työn saunailtoja ym. pari kolme kertaa kuussa.

Mies käy töissä eli päivät kuluu siellä. Mun omat harrastukset vie aikaa ehkä pari tuntia viikossa. Ja viihdyn muuten hyvin kotona. Meillä on alle puolivuotias lapsi. Tosin aihe on ollut yhtä lailla esillä jo ennen lapsen syntymää.

Oonko ihan tiukkis, kun nostan tän keskusteluun aina silloin tällöin. Kuinka paljon on ok?

Niin, mikä Sulle on o.k? Ei sitä muut sun puolesta voi sanoa. Onko mies aina ollut tuollainen menij? Jos sen on alussa hyväksynyt, niin paha lähteä toista muuttamaan.

Työn päälle 3h/päivässä omia juttuja. ????????????????????????????

Joo, ei toimis muuten meillä. Missä vaiheessa mies hoitaa lasta? Ja oikeastaan, miksi teit lapsen miehelle, joka ei halua olla yhtään kotona?

Mulle tulis kyllä eikana mieleen että miehellä on toinen nainen, jos noin aktiivisesti "harrastaa", vaikka en olekaan mustasukkaista tyyppiä. En missään tapauksessa hyväksyisi omalta mieheltäni noin paljoa poissa oloa, kun on lapsikin. Mitä mies harrastaa?

Ei todellakaan toimis meillä tuollainen meneminen, vaan se on sovittu niin, että kummatkin menee yhtä paljon. reilua eikä tarvi asiasta vääntää kättä. eli jos miehellä on 2 iltaa viikossa omia juttuja, niin sitten on mullakin se pari iltaa (jos haluan).

Erilaisia liikuntajuttuja harrastaa. Ja toista naista en usko ollenkaan. Tunnen hyvin tyypit, joiden kanssa käy harrastamassa. Usein olen kuulolla, kun menoista sopivat.

Lapsen kanssa puuhailee, kun kotona on. Ja ajankäyttöä lukuunottamatta on erittäin hyvä isä. Miksi tein lapsen? Siksi koska halusin perheen rakastamani miehen kanssa. Eihän tämä ajankäyttö koko meidän suhdetta määritä. Meillä on takana pitkä suhde ja kuten sanoin, aihe on säännöllisesti keskustelussa...

Oma moka tietysti, kun sen hyväksyn. Mutta eihän aikuista ihmistä voi pakottaa muuttumaan, omasta halusta sen olisi tultava. Harmittaa vaan, kun välillä tunnen harrastusten olevan parisuhdetta tärkeämpiä.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt näitä aloituksia. Kai sinä sen tiedät kuinka paljon on liikaa/liian vähän. Puhu sen miehesi kanssa!
Meillä mies harrastaa kerran viikossa, käy baarissa perjantaisin sekä välillä muutenkin käy kavereineen kahvilla/leffassa jossain. Tämä on mulle ihan ok, minä pärjään lastemme kanssa. Arki-illat on pääosin kotona, joilloin katsomme yhdessä televisiota tms.
Itse en käy juurikaan missään (yksin), mutta sekin on minulle ok.
Jotkut vaimot eivät katso miehensä menoja yhtään, muutamaa kertaa vuodessa lukuunottamatta. Jotkut vaimot antavat miestensä tulla ja olla melko vapaasti.
Mikä sopii teille, se on se juttu.

Miehesi olis pitänyt tajuta puoli vuotta sitten aloittaa uusi harrastus nimeltään Oman lapsen kanssa hengailu. Silloinhan sitä pannaan arki uusiksi ja mietitään pelisäännöt. Ei se niin mene, että vauva syntyy ja mullistaa vain äidin elämän miehen jatkaessa omaa elämäänsä kuten ennenkin. Tai voihan sitäkin kokeilla, mutta yleensä jossain vaiheessa äidillä menee kuppi nurin. Jos mies haluaa jatkaa tuollaista harrastamistahtia, niin missä välissä ajatteli tutustua lapseensa?

Nyt vähän kohtuutta peliin ja sama määrä vapaa-aikaa molemmille.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
Musta on outoa, että ylipäänsä nainen miettii, mitä menoja miehellä "saa" olla. Siis jos ne ei ole kämmäämistä, huoraamista tms.

Jos harrastaa esim. liikuntaa, harrastakoon.

Teidän lapsi on tosi pieni vielä. Uskoisin, että miehesi lapsen kasvettua isommaksi osaa arvostaa lapsen kanssa vietettyä aikaa enemmän, kun se on muutakin kuin vain lapsen "katsomista". Ehkä he löytävät yhteisen harrastuksen?

Kun lapsi sanoo isälleen, että "on ollut ikävä", ja "ole mun kaa" ja "tehdään asioita yhdessä", kyllä se osallistuva isä normaalista miehestä kumpuaa, usko pois. :)

[QUOTE="vieras";27238400]
Kun lapsi sanoo isälleen, että "on ollut ikävä", ja "ole mun kaa" ja "tehdään asioita yhdessä", kyllä se osallistuva isä normaalista miehestä kumpuaa, usko pois. :)[/QUOTE]

Pienen lapsenko pitää osata olla aloitteellinen ja kertoa aikuiselle ihmiselle, että hänen seuransa olisi ihan toivottava juttu? Normaali mies kyllä ymmärtää asian ihan itsekin.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt näitä aloituksia. Kai sinä sen tiedät kuinka paljon on liikaa/liian vähän. Puhu sen miehesi kanssa!
Meillä mies harrastaa kerran viikossa, käy baarissa perjantaisin sekä välillä muutenkin käy kavereineen kahvilla/leffassa jossain. Tämä on mulle ihan ok, minä pärjään lastemme kanssa. Arki-illat on pääosin kotona, joilloin katsomme yhdessä televisiota tms.
Itse en käy juurikaan missään (yksin), mutta sekin on minulle ok.
Jotkut vaimot eivät katso miehensä menoja yhtään, muutamaa kertaa vuodessa lukuunottamatta. Jotkut vaimot antavat miestensä tulla ja olla melko vapaasti.
Mikä sopii teille, se on se juttu.

Tietty niin, että eri ihmisille on ok eri määrät. Ja parisuhteet on erilaisia ja ihmiset on erilaisia... Halusin lähinnä kuulla mielipiteitä, jotta voin tarkastella paremmin omaa näkökantaa asiaan.

[QUOTE="jenni";27238415]Pienen lapsenko pitää osata olla aloitteellinen ja kertoa aikuiselle ihmiselle, että hänen seuransa olisi ihan toivottava juttu? Normaali mies kyllä ymmärtää asian ihan itsekin.[/QUOTE]

Äh. Halusit kai ymmärtää asian tahallaan väärin.

Tarkoitin sitä, että usein miehelle lapsi siinä vaiheessa, kun puhetta tulee ja lapsi on aloitteellinen, mies tajuaa asioita eri tavalla.

Fakta on, että kun lapsi on pieni ja kiinni tississä, äiti on "tarpeellisempi" ja mies usein kokee, että osallistumismahdollisuudet on pienemmät.

Miehet ovat isinä parhaimmillaan silloin, kun lapsen kanssa voi tehdä jotain oikeasti: leikkiä, pelata, ulkoilla, harrastaa.

[QUOTE="vieras";27238457]Äh. Halusit kai ymmärtää asian tahallaan väärin.

Tarkoitin sitä, että usein miehelle lapsi siinä vaiheessa, kun puhetta tulee ja lapsi on aloitteellinen, mies tajuaa asioita eri tavalla.

Fakta on, että kun lapsi on pieni ja kiinni tississä, äiti on "tarpeellisempi" ja mies usein kokee, että osallistumismahdollisuudet on pienemmät.

Miehet ovat isinä parhaimmillaan silloin, kun lapsen kanssa voi tehdä jotain oikeasti: leikkiä, pelata, ulkoilla, harrastaa.[/QUOTE]

Ja mielestäsi isälle siis ei kuulu hoitovastuuta, ennen kuin lapsi on "helpompi" tapaus? Mitä ..ttua?! :laugh:

Hmm.. Teidän itsenne on löydettävä yhteinen sopimus siitä mikä määrä on ok.
Meillä mies on töiden takia paljon ulkomailla ja niiden lisäksi hänellä on paljon "omia vapaa-ajan menoja" eli käytännössä minä pyöritän kotia ja koko palettia yksikseni. Mutta tämä on ollut tiedossa jo alusta asti ja niin se vain on. Minä saan oman vapaani ottamalla, meillä on lastenhoitaja sitä varten.

[QUOTE="vieras";27238457]Äh. Halusit kai ymmärtää asian tahallaan väärin.

Miehet ovat isinä parhaimmillaan silloin, kun lapsen kanssa voi tehdä jotain oikeasti: leikkiä, pelata, ulkoilla, harrastaa.[/QUOTE]

Mä olen pahoillani sun puolesta.

Onneksi on mies, joka on halunnut olla isä jo vauvallekin. Osallistumiseen ei tissejä tarvita. "isinä parhaimmillaan", suurinta soopaa aikoihin.

[QUOTE="voi";27239287]Mä olen pahoillani sun puolesta.

Onneksi on mies, joka on halunnut olla isä jo vauvallekin. Osallistumiseen ei tissejä tarvita. "isinä parhaimmillaan", suurinta soopaa aikoihin.[/QUOTE]

Täyspeesi tälle.

Hyvin on jotkut miehet saaneet naisensa ylipuhuttua ja hyväksymään käytännössä yksinhuoltajuuden taaperoikään asti. Ihmetyttää eniten se, ettei mies halua viettää aikaa oman lapsensa kanssa, oli se lapsi sitten minkä ikäinen tahansa.

Yhteistyössä