kuinka paljon olisitte valmiita maksamaan itse tehdyistä villasukista/tumpuista lapsille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miero

Vieras
ottaen huomioon, että halvimmillaankin langat maksaa 3-7?/sukkapari TAI tumppupari?

itse himoneulojana tekisin enemmän kuin mielelläni niitä toistenkin lapsille. olisi vain kiva tietää mitä niistä uskaltaa pyytää hintaa.

Minä en maksaisi mitään, kun voin tehdä itse. Mutta Cartelin hintaehdotus on ihan ok. Jos on jotain kuviota tai kivaa väriä tai muuta, niin sitten enemmän. Yli 15 euron sukat sais kuitenkin olla jo todella luxusluokkaa.

tuota Cartelin hintaluokkaa olin itsekin miettinyt. n. 10?. kuitenkin halvimmillaankin lankakulut langasta riippuen on molemmin puolin 4?. esim. wool on 2?/kerä ja menee pari kerää ja nalle on 3-6?/kerä, no niissä selviää yhdellä kerällä. eli Miian ehdotuksella saisi juuri ja juuri lankojen hinnan pois. langasta riippuen (esim. nallen colorit tai raitalangat) ei saisi edes sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja miero:
tuota Cartelin hintaluokkaa olin itsekin miettinyt. n. 10?. kuitenkin halvimmillaankin lankakulut langasta riippuen on molemmin puolin 4?. esim. wool on 2?/kerä ja menee pari kerää ja nalle on 3-6?/kerä, no niissä selviää yhdellä kerällä. eli Miian ehdotuksella saisi juuri ja juuri lankojen hinnan pois. langasta riippuen (esim. nallen colorit tai raitalangat) ei saisi edes sitä.

ja siis nämä ovat vain YHTÄ lankaa sisältävien tumppujen/sukkien hinnat. hinta tuplaa/triplaa helposti jos alkaa tekeen esim. kirjontoja tai raitaa tms. (miettien mitä tulee hintaa yhdelle sukka/tumppuparille tilanteessa jossa itsellä ei ole mitään langanjämiä)

Sehän se vähän on, kun on vielä paljon mummuja ja muita, jotka tekee lapasia ja sukkia, eikä kehtaa olla koskaan edes lankarahaa vailla, niin ei niistä kukaan sitten oikein halua maksaakaan.
Ehkä tilanne muuttuu, kun vanhat käsityöihmiset poistuu keskuudestamme, tällä hetkellä ei neeulomalla taida vielä oikein päästä tienaamaan.

En missään oo tavannu 2? pari vaikka oon kiertänny hiukka kattelee!
Jos ois piikkuset töpöt ni sit uskon! 10-15? pyörii kunnon langasta tehdyt! 7 Veljestä ni suosittu on!

Alkuperäinen kirjoittaja tekijä:
En missään oo tavannu 2? pari vaikka oon kiertänny hiukka kattelee!
Jos ois piikkuset töpöt ni sit uskon! 10-15? pyörii kunnon langasta tehdyt! 7 Veljestä ni suosittu on!

itse käytän n. 1-2 vuotiaaseen asti woolin lankoja ja sitten isommille nallen tai 7 veljeksen (enemmän nallea). kävelevälle lapselle noita kahta jälkimmäistä oikeastaan vain. ihan perusvillasukkia/tumppuja tulee tehtyä ja välillä käy mieles kun tekee omille lapsille 10ttä paria et onko tässä enää järkee. samalla vaivalla niitä tekis jollekin muullekin ja tienais vähän samalla kun ei nuo omat tarvi kun sen parin pari molempia vuodessa enää.

Ostin itse kirpparilta uusia sukkia pojalle 1? pari (koko 23) ja tytölle 2? (koko 25) ja itselleni 5? pari. Niitä kutoo joku mummo "joka on kutonu koko suvulle" ja nyt sitten kirpparille.

Mä ostin Nalle-lankaa 150g:n kerän ja 3v:n pojan
kummitäti tekee siitä kahdet villasukat. Parille jää hintaa 2?,
siis langat. Eikä huoli muuta maksua, kun että langat vaan vie mieluiset.
En tiedä sitten paljonko voisi tuohon lisätä että olisi kohtuuhintaiset.
En kuitenkaan tuon kokoisista maksaisi ihan maltaita.
Pojalla jalka 27 ja ehkä 6? voisin valmiista maksaa, sis. työn ja langat.

seiskaveikka kerästä tekee 3-4 lapaset tai 1-2 sukat. seiskaveikka maksaa 3,50e kerä. Eli lapasiin kuluu lankaa yhden euron edestä. Ihan tavallisista lapasista en maksaisi tai kehtaisi pyytää 4e enempää. Jos kyseessä on kaunis ja huolella tehty kirjoneuletyö hinta saa olla 2-3e kalliimpi.

Sukat varren pituuden ja koon mukaan. Ihan tavalliset pitkävartiset sukat 5-7e (lanka maksaa 2e).

Vauva sukat ja tumput enemmän koska lanka on kalliimpaa, mutta ei kuitenkaan kovin paljoa enempää.

Seiskaveikka on lankana parasta, koska hintalaatusuhde on parhaimmillaan. Lisäksi neuleet voi pestä koneessa.

Ei niillä kyllä tienaamaan pääse... 10 on korkein mitä itte oon kehdannut pyytää. Usein siitäkin vielä purnataan- kaikki pitäis aina ilmaiseksi saada |O vaikka 'tilataan' ja vaaditaan mitä kaikkee niissä sitte pitää olla, ja minkä mittasta ja niin päin pois, eli teen just sellaset kun halutaan. Onhan niitä 'villasukkia' halpahallit väärällään, ja oikeestakin villasta!
Siinä teossa menee hei kans aikaa |O

Mut palatakseni... siis kymppi max

Mä en kans ymmärrä, että joidenki pitäs tumppuja ym. ilmaseksi saada. itse en osaa neuloa/kutoa/virkata/ommella ja arvostan tosi paljon "itse" tehtyjä sukkia ja lapasia. Mulle sais maksaa varmaan jonku 700e/pari, että tekisin ja laatuakaan en takais :laugh: .

Mä voisin sulta tilata, olen valmis maksamaan 15 euroa pari + postikulut, jos lanka on villalankaa tai ainakin suurimmaksi osaksi villaa. Nallea tms. Yhdet tarttisin koossa 40-42 ja kahdet koossa 36. Kutominen on kivaa, mutta siinä on sormet kuitenkin niin staattisessa asennossa, että mun nivelet kipeytyy liikaa.